2014-03-05, 08:09
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittfosterland
Tror inte jag är så fel ute - JohnniePuma
http://www.dn.se/debatt/sverigedemokraterna-ar-ett-fascistiskt-parti/

Antingen har du en skrämmande generös definition av freakshow eller så förstår du helt enkelt inte vad det är.
Jag var först övertygad om att du var ironisk när du refererade till Arnstad men sedan ögnade jag igenom dina tidigare inlägg och insåg att du kanske bara är enfaldig.

Alldeles oavsett min definition av freakshow är det ett begrepp som går att använda tämligen vidlyftigt.
Citera
2014-03-05, 12:25
Medlem
Cameltotems avatar
https://www.facebook.com/fbergkvist1

Hans facebook, jävla röding.

Självklart tjänstefel, förväntar mig att han får en varning.
Citera
2014-03-05, 13:21
Medlem
Blarggs avatar
Är det någon som vet om detta nått fram till chefen på företaget, och hur isåf han ställer sig till det hela?
Citera
2014-03-05, 14:17
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Är det någon som vet om detta nått fram till chefen på företaget, och hur isåf han ställer sig till det hela?

Ta kontakt med Chefen vetja. Om du är intresserad. Glöm ej posta svaret.

M
Citera
2014-03-05, 18:24
Medlem
Thelonegunmans avatar
Jag jobbade en kort sväng på posten för ett antal år sedan när vi skulle dela ut "samhällsinformation" från SD inför något val.
Där jobbade en pompös och självgod röding som högt deklarerade att han inte tänkte dela ut främlingsfientlig sörja. Han fick inte så mycket ryggdunkar av kollegorna utan vi kallade honom för åsiktspolisen. Chefen gav honom ett ultimatum vilket skulle resultera i någon form av varning om han inte delade ut sd-infon. Trots hotet sorterade han ur sd-reklamen vilket gjorde chefen tokig men sparken var det aldrig tal om. Alla andra bet ihop och delade ut och det sds reklam var inget mot nationaldemokraternas information som vi delade ut någon månad senare. Där var det en illustration på svarta och vita människor som åkte in i en kvarn och ut kom gråa människor. Då var det fler som tog åt sig.

Läste nyligen i tidningen att rödingen att han var drivande i någon anti-Åkesson demonstration som resulterade i äggkastning.

Själv tycker jag det är absurt att brevbärare ska vara åsiktspolis och göra sitt jobb utifrån sin egen tro och uppfattning.
Citera
2014-03-05, 18:34
Medlem
Han ska självklart dela ut icke adresserat till de hushåll som inte tydligt angett att de inte vill ha reklam.

Alltså det är det som är DEMOKRATI - Att man ger människor RÄTT att själva ta beslut, oavsett vad man själv tycker.
Citera
2014-03-05, 19:08
Medlem
Flashbackrasisterna rasar över att en hjältemodig medborgare tar ställning.
Citera
2014-03-05, 19:28
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ickerokare
Flashbackrasisterna rasar över att en hjältemodig medborgare tar ställning.

Det är ju sjukt odemokratiskt att sortera bort valsedlar bara för att man har en annan politisk åsikt.
Kanske svårt för tonåringar att förstå det.
Citera
2014-03-05, 21:13
Medlem
Även om jag tycker att SD har lika mycket rätt att sprida sin skit som andra partier så tycker jag helt klart om folk som gör något aktivt åt saker dom tror på för att förändra varesig det gäller att vägra dela ut post eller släppa ut minkar istället för att sitta på nätet och gnälla och tro att det gör nån skillnad.
Citera
2014-03-05, 21:24
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Det är ju sjukt odemokratiskt att sortera bort valsedlar bara för att man har en annan politisk åsikt.
Kanske svårt för tonåringar att förstå det.

Men å andra sidan så är det omoraliskt att följa order utan att ifrågasätta.
Har man ingen personlig moral är det också sjukt.
Citera
2014-03-05, 22:00
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Men å andra sidan så är det omoraliskt att följa order utan att ifrågasätta.
Har man ingen personlig moral är det också sjukt.
Problemet med att följa sin egen moral är att samhället skulle hamna i anarki om alla tänkte så. Att följa lagen (och givetvis att inte bryta mot den), utföra sina plikter gentemot sin arbetsgivare går före framför att leka självutnämnd åsiktspolis som bestämmer att andra ska bli en konsekvens av ens egen moral.
Citera
2014-03-05, 22:27
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Problemet med att följa sin egen moral är att samhället skulle hamna i anarki om alla tänkte så. Att följa lagen (och givetvis att inte bryta mot den), utföra sina plikter gentemot sin arbetsgivare går före framför att leka självutnämnd åsiktspolis som bestämmer att andra ska bli en konsekvens av ens egen moral.

Äsch, vad du är dramatisk.
Om vi isf vänder på myntet så blir det ju diktatur.
Hade du haft ihjäl massvis med oskyldiga människor enbart för att det är ditt jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in