2014-03-04, 00:28
Medlem
ComviqKompiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich
Brevbäraren kan enligt mig inte vägra att dela ut budskap som inte strider mot svensk lag! Om han inte vill dela ut SD-material kan han väl sjukskriva sig eller ta ledigt den dagen, problemet ur världen!

Jag tror dock killen blev lite missförstådd i sin jakt på X antal gillamarkeringar! Han hade nog inte tänkt slänga materialet utan bara inte dela ut det=sjukskriva sig/va ledig

Jag tror så också, dock alltid roligt när nått jöns söker lite ryggdunkningar och det går fel
Citera
2014-03-04, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag sa till honom att jag själv för en kort tid sedan fått papper från banken levererat ÖPPNAT. Jag har kontaktat banken i fråga och jag har gjort en polisanmälan. Jag har inte pekat finger åt Bring eftersom detta inte hade hänt då. Det finns kanske anledning att informera polisen om att Bring har anställda som trakasserar medborgare pga av deras politiska åsikter.

Här drar vi slutsatser...

1. Hur vet du att det var Bring Citymail som delade ut brevet? Normalt delar de bara ut adresserad reklam och liknande. Brev som ditt brukar Posten dela ut.

2. Hur vet du att det inte bara var så att brevbäraren råkat lägga brevet till fel person, som sedan utan att tänka efter öppnade brevet, för att då upptäcka att det egentligen var till dig och gick och la det i din brevlåda?

3. Även om du råkade få ett öppnat brev av Bring Citymail, varför drar du slutsatsen att detta hänt pga dina politiska åsikter? Hur skulle brevbäraren kunna känna till dessa?
Citera
2014-03-04, 04:23
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Hans klyftiga kommentar är även borttagen från TS facebook länken ! SEGER!!! RÄTTVISA

GiNGERS HAVE NO SOULS

Det bevisas igen.

http://www.youtube.com/watch?v=xyWXzsDQN2o

Så väldigt typiskt att det var en ginger som vill vara DDR censor.
Vad den lille gingern och alla hans gingerpolare borde lära sig är detta:

"Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable."
- John F. Kennedy
Citera
2014-03-04, 06:10
Medlem
Ingen som kan bekräfta att stolpskottet fått foten?
Citera
2014-03-04, 08:38
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag ringde Bring och fick tala med en Adam. Jag frågade vad de avser göra med den där killen. Adam kunde/ville så klart inte svara, men sa att de löser detta internt och Brings policy är att dela ut all post oavsett till vem eller vad det gäller, så länge det är lagligt.

Jag sa till honom att jag själv för en kort tid sedan fått papper från banken levererat ÖPPNAT. Jag har kontaktat banken i fråga och jag har gjort en polisanmälan. Jag har inte pekat finger åt Bring eftersom detta inte hade hänt då. Det finns kanske anledning att informera polisen om att Bring har anställda som trakasserar medborgare pga av deras politiska åsikter.

Anledningen till att det var öppnat kan ha berott på att brevbäraren delade ut brevet till fel adressat och att den felaktiga mottagaren insåg att det var fel först när den personen öppnat brevet. Det är inte olagligt att begå sådana misstag. Att en brevbärare skulle ha öppnat ditt brev innan utdelning förefaller osannolikt. Jag känner till att det har hänt brevbärare stulit post men aldrig öppnat och delat ut ändå.
Citera
2014-03-04, 09:26
Medlem
mittfosterlands avatar
så fantastiskt bra, det borde finnas fler som denna utomordentlige man. Fler borde stå upp mot fascistiska, rasistiska & kvinnokränkande partier som SD. (Alla ni som nu säger men men men de finns i riksdagen, det gör ingen skillnad det är fortfarande ett fascistiskt, rasistiskt & kvinnokränkande parti )
Om fler stod upp som herr Bergkvist skulle Sverige bli en bättre plats.
Om jag vore brevbärare skulle jag inte heller delat ut sådan skit.
Citera
2014-03-04, 09:33
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittfosterland
så fantastiskt bra, det borde finnas fler som denna utomordentlige man. Fler borde stå upp mot fascistiska, rasistiska & kvinnokränkande partier som SD. (Alla ni som nu säger men men men de finns i riksdagen, det gör ingen skillnad det är fortfarande ett fascistiskt, rasistiskt & kvinnokränkande parti )

Antingen har du en skrämmande generös definition av fascism eller så förstår du helt enkelt inte vad det är. Sannolikt det senare, hur som helst. Det är din fulla rätt att tycka så men vår brevbärare kunde inte motstå frestelsen att skrävla om sina illdåd på sociala medier för att kamma hem lite beröm. Om det inte kostar honom jobbet så omöjliggör det, i vilket fall, hans planerade tilltag mot SD.

Det förefaller som att antiSD-eliten är lika enfaldiga som många av deras antagonister. Denna freakshow kan bli kul att betrakta närmare valet.
Citera
2014-03-04, 10:31
Medlem
mittfosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Antingen har du en skrämmande generös definition av fascism eller så förstår du helt enkelt inte vad det är. Sannolikt det senare, hur som helst. Det är din fulla rätt att tycka så men vår brevbärare kunde inte motstå frestelsen att skrävla om sina illdåd på sociala medier för att kamma hem lite beröm. Om det inte kostar honom jobbet så omöjliggör det, i vilket fall, hans planerade tilltag mot SD.

Det förefaller som att antiSD-eliten är lika enfaldiga som många av deras antagonister. Denna freakshow kan bli kul att betrakta närmare valet.

Tror inte jag är så fel ute - JohnniePuma
http://www.dn.se/debatt/sverigedemokraterna-ar-ett-fascistiskt-parti/

Antingen har du en skrämmande generös definition av freakshow eller så förstår du helt enkelt inte vad det är.
Citera
2014-03-04, 11:09
Medlem
Solehers avatar
Citat:
Tror inte jag är så fel ute - JohnniePuma
http://www.dn.se/debatt/sverigedemokraterna-ar-ett-fascistiskt-parti/

Antingen har du en skrämmande generös definition av freakshow eller så förstår du helt enkelt inte vad det är.

Typiskt vänsterjönsar att ta till personangrepp direkt. Att du inte skäms.
Citera
2014-03-04, 11:12
Medlem
mittfosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soleher
Typiskt vänsterjönsar att ta till personangrepp direkt. Att du inte skäms.

Vänster? nej

om du reagerar på mitt inlägg kanske du borde reagera på tidigare inlägg -

Just saying the obvious
Citera
2014-03-04, 11:39
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:

Vad härligt med lite ironi, lagom till lunch :-) Med tanke på ditt användarnamn är jag tämligen säker på att du röstar SD eller SvP. De flesta andra partier bryr sig helt enkelt inte om fosterlandet Sverige.
Citera
2014-03-04, 12:03
Medlem
Jag jobbade som brevbärare för många år sedan. Då fanns inte SD med i diskussionerna, men jag vägrade att dela ut valsedlar för Kd. Dock var jag inte så korkad att jag skröt om det och jag delade faktiskt ut 4 st valsedlar till de jag var 100% säker på skulle rösta på Kd, för att inte väcka misstankar. Är ju inte svårt att syssla med åsiktsregistrering som brevbärare om man vill...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in