Citat:
Ursprungligen postat av
LBorgkvist
Tack för svar, vet du hur ofta polisen checkar klass 2 mopeder om man tar bort strypningen? Och vad gör dem om man blir påkommen?
Eftersom du har B-körkort och således får framföra såväl kl1 som kl2 moppar, så blir det enbart framförande av oregistrerat fordon, alternativt böter för att ha framfört en kl1 på cykelväg.
Om du däremot trimmar den förbi kraven för en kl1-moped så är det rent tekniskt en motorcykel, och då är det olovlig körning.