Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-05, 20:48
  #193
Medlem
need_wingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge

Sen så vet jag inte om Blu-ray är så jäkla hett. Det finns fler HD-DVD-spelare än Blu-ray-spelare på marknaden och det kriget är långt ifrån avgjort.

OT: det han ju diskuteras i all evighet men jag tror blu-ray kommer glänsa eftersom det är fler och större tillverkare som stödjer blu ray.

ONT: är det förresten någon som hört om det snart kommer en större hårddisk till 360:t? kan ju behövas. speciellt för de stackare som spelar final fantasy 11 på krysslådan
Citera
2006-12-05, 20:58
  #194
Medlem
Buzzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Kanske beror på att till exempel Xbox 360 redan har funnits på marknaden i över ett halvår och PS3 kom nu i november.

Jag syftade såklart på Nintendo, konsolen som alla PS3 fans klankar ned på gång på gång
Citera
2006-12-05, 22:30
  #195
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Fast där har ju 360 ett par års försprång. MS har ju haft igång Xbox Live i flera år och tjänsten funkar ypperligt.
Tycker jag med, kollade genom min kompis 360 och såg att han låg på 13 plats (1;a i sverige) på något bilspel.

Detta nämner jag eftersom servrarna hade problem för det spelet idag förmiddag. Darför lyckades han klavra upp sig på 13 plats från 178 som han var innan.
Citera
2006-12-06, 00:21
  #196
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av need_wings
OT: det han ju diskuteras i all evighet men jag tror blu-ray kommer glänsa eftersom det är fler och större tillverkare som stödjer blu ray.
Jaså? Har du några listor att länka till?
Citera
2006-12-06, 00:42
  #197
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Jaså? Har du några listor att länka till?

Det är bara Universal av de stora Hollywood bolagen som INTE står bakom Blu-ray (men de kan ha backat, har inte följt med så noga). HD-dvd stödjs inte av alls lika många så att Sony för en gång skull ligger bra till är sant. Porrindustrin har väl valt blu-ray också (de var ju en ganska stor del av VHS/Betamax kriget).
Citera
2006-12-06, 00:58
  #198
Avstängd
radikal08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Det är bara Universal av de stora Hollywood bolagen som INTE står bakom Blu-ray (men de kan ha backat, har inte följt med så noga). HD-dvd stödjs inte av alls lika många så att Sony för en gång skull ligger bra till är sant. Porrindustrin har väl valt blu-ray också (de var ju en ganska stor del av VHS/Betamax kriget).

Jag vet inte vilken som är att föredra. Men om porrindustrin har valt blueray så är det ju det som gäller.
Citera
2006-12-06, 01:23
  #199
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Det är bara Universal av de stora Hollywood bolagen som INTE står bakom Blu-ray (men de kan ha backat, har inte följt med så noga). HD-dvd stödjs inte av alls lika många så att Sony för en gång skull ligger bra till är sant. Porrindustrin har väl valt blu-ray också (de var ju en ganska stor del av VHS/Betamax kriget).
Som sagt: Har du någon info att länka till? (Ta det inte personligt, men jag väljer att inte lita på ditt ord)
Citera
2006-12-06, 01:27
  #200
Medlem
need_wingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Jaså? Har du några listor att länka till?

Citat:
Ursprungligen postat av WIKI
BLURAY
Formatet har skapats av Blu-ray Disc Association (BDA), en grupp av elektronik-, dator- och mediatillverkare (som består av Apple, Dell, Hitachi, HP, JVC, LG, Mitsubishi, Panasonic, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp, Sony, TDK och Thomson).

Citat:
Ursprungligen postat av WIKI
HD-DVD
Formatet har till stor del skapats av NEC, Toshiba och Sanyo, men formatet har även stöd från bland andra Intel och Microsoft.

microsoft på ena sidan självklart att apple+sony är på andra sidan microsofts ärkefiender.
hur många känner du med hd-dvd eller bluray spelare?
själv känner jag ingen. därför kan det va så att många köper ps3 för att ha som blu-ray spelare.
så var ju fallet med ps2 "wow en spelkonsol med dvd spelare i" och det var ju när dvd spelarna kostade runt 1000kr. blurayspelarna och hd-dvd spelarna är ju mö dyrare nu.

microsofts alternativ är också intressant. fast att köpa en extern spelare för 199 USD (ingen aning vad den kostar i sverige) e inget jag kommer göra. fast så har jag ingen bra hd-tv heller.

just nu så är microsofts xbox360 spelare är för övrigt den enda hd-dvd spelaren som stödjer 1080p.
alla hittils släppta hd-dvd:er har 1080p
Citera
2006-12-06, 12:32
  #201
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av need_wings
microsoft på ena sidan självklart att apple+sony är på andra sidan microsofts ärkefiender.
hur många känner du med hd-dvd eller bluray spelare?
själv känner jag ingen. därför kan det va så att många köper ps3 för att ha som blu-ray spelare.
så var ju fallet med ps2 "wow en spelkonsol med dvd spelare i" och det var ju när dvd spelarna kostade runt 1000kr. blurayspelarna och hd-dvd spelarna är ju mö dyrare nu.

microsofts alternativ är också intressant. fast att köpa en extern spelare för 199 USD (ingen aning vad den kostar i sverige) e inget jag kommer göra. fast så har jag ingen bra hd-tv heller.

just nu så är microsofts xbox360 spelare är för övrigt den enda hd-dvd spelaren som stödjer 1080p.
alla hittils släppta hd-dvd:er har 1080p
Först tycker jag du ska läsa tråden om svenska Wikipedia som finns här på flashback...

Jag känner ett par tre som skaffat HD-DVD-spelaren till 360 och men en snabb koll på prisjakt visar att det finns andra HD-DVD-spelare som fixar 1080p.
Nåväl. Frågan är om HD-DVD vs. Blu-Ray kommer att vara en avgörande faktor i konsolkriget?
Citera
2006-12-06, 13:50
  #202
Medlem
need_wingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Först tycker jag du ska läsa tråden om svenska Wikipedia som finns här på flashback...

Nåväl. Frågan är om HD-DVD vs. Blu-Ray kommer att vara en avgörande faktor i konsolkriget?

yep vet att svenska wikin e lite opålitlig men fann samma info på engelska wikin. oh well

min baktanke var att de senaste åren har hd-tv sålt jäkligt bra ock då vill man ju kunna utnytja det med att kolla på film me hd-kvalitet men jag kan ju ha fel.
skivorna och filmerna till blu-ray e ju lite dyrare också. kan ju vara ett minus

3-e parts stödet är mer intressant för val av konsol istället egentligen.
jag tror sony har övertaget där än så länge.. men många producenter har visat intresse för nintendo pga själva kontrolllen.
kan ju bli nintendo som tar hem det hela för de spelen som kräver jättehet grafik för att utvecklas mer är ju egentligen offline fps:er (min åsikt)

förra konsolkriget var det ju xbox:en som var sist och bäst. men det gav ju bara intresse för massa grafiskt schöna actionspel.
själv var jag inte imponerad av halo och halo 2 (förutom då grafiskt) trots att det hyllades av alla spelrecencenter.
har upplevt bättre banor/fiender/soloplay/multiplayer på den gamla n64:an
ett undantag för co-op läget som man visserligen sett i andra spel men här var riktigt bra.

desutom fann jag bara ett ca 10-tal xbox exklusiva titlar som var i total toppklass
Citera
2006-12-06, 15:07
  #203
Medlem
Buzzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av need_wings
3-e parts stödet är mer intressant för val av konsol istället egentligen.
jag tror sony har övertaget där än så länge.. men många producenter har visat intresse för nintendo pga själva kontrolllen.
kan ju bli nintendo som tar hem det hela för de spelen som kräver jättehet grafik för att utvecklas mer är ju egentligen offline fps:er (min åsikt)

Är det bara jag eller verkar det som att det alltid tas upp?
Från vad jag har sett kommer de medelstora 3:dje parts spelen till både PS3 o 360n.
Citera
2006-12-06, 16:03
  #204
Medlem
klos_s avatar
jag har en 360 men den började lagga samma dag som min garanti givk ut sådå blev jag lite sne ... Har alltid varit en xbox fanboy men funderar nästan på att sälja 360 å skaffa en ps3.. Men det endå som drar imot där är ju att online-grejset är mkt bättre på 360 en ps3 och jag inte gillar handkontrollerna lr spelen till det.. Men ska förs skicka in den och se hur det går...

/Mvh Klos
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback