Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-05, 14:24
  #181
Medlem
ischs avatar
Blir helt klart ett Wii. Spelglädje framför grafik. Dessutom så känns det som att ps3:an är minst ett halvår för sent för sitt eget bästa. Tycker inte specen imponerar så spec mycket längre. Den stora fördelen i xbox vs ps2 var ju att det fanns så mycket mer spel till ps2:an och även här tappar man mot 360 tanke på det nästan årslånga försprånget som MS har skaffat sig. Att sen gta inte kommer komma tidigare till ps3:an måste vara en riktig miss för sony.
Citera
2006-12-05, 16:06
  #182
Medlem
Ett litet djurs avatar
Tror att Wii kommer vinna och det då den verkar locka till sig folk som normalt inte skulle köpa annars.

Jag är sugen på en Wii och har väl nämnt det för honan min men pga tid och pengabrist hade jag skrinlagt de planerna. Så igår ikväll undrade jag, mest på skämt, vad honan skulle tycka om jag köpte ett Wii åt oss i gemensam juklapp. Då häver hon ur sig "det hade ju jag tänkt göra, jag vill ha en sån!".
Jag:

Hade aldrig trott hon skulle vilja köpa något sådant.
Fick för någon dag sedan höra av min kollega att dennes fruga ville att de skulle köpa en och ha kul med.

Finns säkert jättemycket fina och bra spel till 360 och ps3 men vi som spelar lite och framför allt vill spela med andra (= större delen av befolkningen) väljer nog Wii.
Citera
2006-12-05, 16:51
  #183
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
och framför allt vill spela med andra (= större delen av befolkningen) väljer nog Wii.
Fast där har ju 360 ett par års försprång. MS har ju haft igång Xbox Live i flera år och tjänsten funkar ypperligt.
Citera
2006-12-05, 16:58
  #184
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Fast där har ju 360 ett par års försprång. MS har ju haft igång Xbox Live i flera år och tjänsten funkar ypperligt.
Jag menade de som normalt inte köper en konsoll, alla som äger en konsoll är alltså exkluderade.
Fast de får ju köpa en Wii bäst de vill. Jag menar mest typ min mor och far, farsan verkar vara rätt intresserad att köpa en till sig själv efter att ha sett den på Femman. Det var vad han sa iaf.
Han ville spöa min morfar i tennis
Citera
2006-12-05, 17:05
  #185
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Jag menade de som normalt inte köper en konsoll, alla som äger en konsoll är alltså exkluderade.
Fast de får ju köpa en Wii bäst de vill. Jag menar mest typ min mor och far, farsan verkar vara rätt intresserad att köpa en till sig själv efter att ha sett den på Femman. Det var vad han sa iaf.
Han ville spöa min morfar i tennis
Ah, OK...ja bland "konsol-oskulder" tar nog Wii storslam.

Fast samtidigt har de en något yngre målgrupp, skulle min farsa köpa en konsol skulle det säkert bli en 360 eller PS3 med ett golfspel till.
Citera
2006-12-05, 17:15
  #186
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Ah, OK...ja bland "konsol-oskulder" tar nog Wii storslam.

Fast samtidigt har de en något yngre målgrupp, skulle min farsa köpa en konsol skulle det säkert bli en 360 eller PS3 med ett golfspel till.
Golf med Wii-kontrollen FTW!

Jag skulle verkligen vilja se ett Virtual Tennis till Wii. Normalt avskyr jag sportspel som dessa skulle verkligen vilja spela de på Wii, enbart pga nya handkontrollen.

Sen förstår jag inte det här med "yngre målgrupp"?
Min sambo är 24 och mina föräldrar är 50+. Yngre
Citera
2006-12-05, 18:43
  #187
Medlem
need_wingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Wii har flera fördelar...
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=130436

haha wii lockar tjejer.
blir nog lika effektivt som dansmattan,singstar,eyetoy,buzz och guitarhero till ps2.
wii blir nog den ultimata party/multiplayerkonsollen.

Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Jag hoppas för övrigt att du inte får detta på din flashade konsoll...
http://www.playfeed.com/blogimages/ring_of_red.jpg

nädå jag har dock redan bytt en gång då detta hände min förra 360.
som tur var så fick jag en samsungspelare till reserven.
garantin går dock ut om en vecka typ. hoppas den håller

Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
På vilket sätt verkar PS3 köra över microsoft? Att den lyckas sälja några hundra tusen ex på release? Vem hade inte förväntat sig det.

jag tänkte på att de e en kraftigare konsol + att blueray formatet lockar nog många eftersom HD-tv är "the new shit" på marknaden. blurayspelare e ju fortfarande ganska så dyra.
Citera
2006-12-05, 18:49
  #188
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Sen förstår jag inte det här med "yngre målgrupp"?
Min sambo är 24 och mina föräldrar är 50+. Yngre
Nintendo = 3-16
Sony = 10-25
MS = 20 -

Någon MS-rep sa någonstans (ska jaga rätt på en källa) att MS med 360 siktar på "vuxna" människor som målgrupp.

Citat:
Ursprungligen postat av need_wings
jag tänkte på att de e en kraftigare konsol + att blueray formatet lockar nog många eftersom HD-tv är "the new shit" på marknaden. blurayspelare e ju fortfarande ganska så dyra.
Att PS3 är kraftigare är väl inte helt utrett. Har sett en länk i någon av dessa trådar där slutsatsen inte alls är på din linje.

Sen så vet jag inte om Blu-ray är så jäkla hett. Det finns fler HD-DVD-spelare än Blu-ray-spelare på marknaden och det kriget är långt ifrån avgjort.
Citera
2006-12-05, 18:55
  #189
Medlem
Wii
Citera
2006-12-05, 18:55
  #190
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Nintendo = 3-16
Sony = 10-25
MS = 20 -

Någon MS-rep sa någonstans (ska jaga rätt på en källa) att MS med 360 siktar på "vuxna" människor som målgrupp.


Att PS3 är kraftigare är väl inte helt utrett. Har sett en länk i någon av dessa trådar där slutsatsen inte alls är på din linje.

Sen så vet jag inte om Blu-ray är så jäkla hett. Det finns fler HD-DVD-spelare än Blu-ray-spelare på marknaden och det kriget är långt ifrån avgjort.

360's GPU är mycket mer avancerad än PS3'ans RSX.
Och CPUn har 3 riktiga kärnor och Cell processorn har bara en men 6 eller 7 SPE's som det heter, Cell är iaf bättre på att behandla stora flyttalsoperationer och högupplöst video. ;P
Citera
2006-12-05, 19:54
  #191
Medlem
Knudlarens avatar
Tänkte bara svänga förbi och lämna en fin länk, kan ha kommit upp förut i tråden men en sökning gav absolut ingenting.

www.wiihaveaproblem.com
Citera
2006-12-05, 19:58
  #192
Avstängd
radikal08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudlaren
Tänkte bara svänga förbi och lämna en fin länk, kan ha kommit upp förut i tråden men en sökning gav absolut ingenting.

www.wiihaveaproblem.com

Haha. Något man inte tänker på direkt! Då ska man alltså INTE spela Wii på fyllan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback