• 1
  • 2
2014-02-25, 17:30
Medlem
MentalistGuys avatar
HEJSAN har i dagsläget linux på en bärbar dator. Vill byta bort det mot XP! Har försökt för men misslyckats, någon som kan hjäpa mig steg för steg hur man gör?

Varje gång jag laddat ner xp från tpb, så har det nästan direkt in i installationen kommit upp ett felmeddelande sedan kommer jag inte längre
väldigt tacksam för hjälp
Citera
2014-02-25, 17:36
Medlem
antianals avatar
Felmeddelandet skulle hjälpa ..
Citera
2014-02-25, 17:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Frågan som är vad det är för felmeddelande? Samt hur du utför denna process?
Citera
2014-02-25, 18:08
Medlem
bmwhorans avatar
Ge oss felmeddelandet och det du bör göra senare är att du bootar den till en USB minne sedan matar du in den i datorn, därifrån startar du om datorn och bootar från USB minnet sedan installerar den XP
Citera
2014-02-25, 22:26
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalistGuy
HEJSAN har i dagsläget linux på en bärbar dator. Vill byta bort det mot XP! Har försökt för men misslyckats, någon som kan hjäpa mig steg för steg hur man gör?

Varje gång jag laddat ner xp från tpb, så har det nästan direkt in i installationen kommit upp ett felmeddelande sedan kommer jag inte längre
väldigt tacksam för hjälp

Det är faktiskt ingenting jag skulle rekommendera dig, med tanke på att supporten av Windows XP går ut så tidigt som i April. Du kommer alltså inte längre att få några uppdateringar av XP efter April.

Satsa på Windows 7 eller 8.1 istället.

Men angående ditt problem så prova med att radera dina linux (ext?) partioner så borde det fungera prima sen.
Citera
2014-02-26, 00:38
Medlem
MentalistGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Det är faktiskt ingenting jag skulle rekommendera dig, med tanke på att supporten av Windows XP går ut så tidigt som i April. Du kommer alltså inte längre att få några uppdateringar av XP efter April.

Men angående ditt problem så prova med att radera dina linux (ext?) partioner så borde det fungera prima sen.

finns en pirat kopia men det står inte om man kan använda usb ist för skiva? pratar om windows 7 just nu! vågar inte länka eftersom jag är osäkerom det bryter mot någon av FBs regler
Senast redigerad av MentalistGuy 2014-02-26 kl. 00:41.
Citera
2014-02-26, 07:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
finns en pirat kopia men det står inte om man kan använda usb ist för skiva? pratar om windows 7 just nu! vågar inte länka eftersom jag är osäkerom det bryter mot någon av FBs regler

Det är lite hur man efterfrågar eller hur man lägger upp sitt ämne. Nog om det. Här finner du annars orörda versioner på Windows 7, se inlägg #4 -> (FB) Nyckel men ingen CD
Citera
2014-03-06, 07:53
Medlem
MentalistGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer

Hur raderar Jag linux då? är inget datasnille men är det något man ska förbereda innnan man av istallerar linux osv?
Citera
2014-03-06, 07:55
Medlem
MentalistGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det är lite hur man efterfrågar eller hur man lägger upp sitt ämne. Nog om det. Här finner du annars orörda versioner på Windows 7, se inlägg #4 -> (FB) Nyckel men ingen CD

Jag har inga planer på att pynta för den nya programvaran!
Citera
2014-03-06, 08:06
Medlem
Skulle föreslå att du kör xp i en virtuell maskin under linux istället så du kan hantera XP när den hänger sig pg.a Windows updates felaktiga konstruktion.
Citera
2014-03-06, 08:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jag har inga planer på att pynta för den nya programvaran!

Nja, det behöver du inte göra. Länken som pekas ut i mitt inlägg avser operativsystem och som man kan laddar hem. Man bränner ut denna ISO-fil som då avser operativsystemet på en DVD-skiva.

Man installerar detta operativsystem. Man får upp sedan att man måste aktiverar operativsystemet och här finns det tips om man söker på forumet. Man finner tips och verktyg här i denna tråd -> (FB) Den officiella tråden om Windows XP, Vista och 7 / 8 - WGA och crack (Warez)

Processen tar ca 40 minuter och helt plötsligt så har man en fullt fungerande dator med Windows 7 på och som kostar 0:-
Citera
2014-03-06, 13:31
Medlem
MentalistGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nja, det behöver du inte göra. Länken som pekas ut i mitt inlägg avser operativsystem och som man kan laddar hem. Man bränner ut denna ISO-fil som då avser operativsystemet på en DVD-skiva.

Man installerar detta operativsystem. Man får upp sedan att man måste aktiverar operativsystemet och här finns det tips om man söker på forumet. Man finner tips och verktyg här i denna tråd -> (FB) Den officiella tråden om Windows XP, Vista och 7 / 8 - WGA och crack (Warez)

Processen tar ca 40 minuter och helt plötsligt så har man en fullt fungerande dator med Windows 7 på och som kostar 0:-

ska göra ett försök senare idag att installera window 7 men måste säga att med de dator kunskaper jag har samt att det är en äldre packard bell dator som ska ha op-systemet så är jag lite pessimistisk gällande 40 min

får hoppas på det bästa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in