Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Öh, även med senare modeller? Bolaget har ju för bövelen inte ens presenterat sin första batteridrivna modell så det är ju helt meningslöst att spekulera om ännu senare generationer.
DU - inte jag - kom med påståenden om vilket marknadsfokus NEVS skulle ha, när jag frågar om det så är det "meningslöst att spekulera"? Hur står det till egentligen?
Deras första egna modell kommer först 2016 enligt uppgift, du vet med dig att NEVS inte blir konkurrent till Tesla med den? Produktionen 2014 är ju bara något för att hålla fabrikerna igång tills dess, och man kan inte uttala sig om NEVS marknadsfokus baserat på den modellen, precis som att man inte kan uttala sig om marknadsfokuset baserat på nuvarande 9-3.
Därför frågade jag om du hade källa på ditt påstående att NEVS inte skulle bli konkurrent till Tesla, eller om du bara baserade det på slutsatser från övergångsmodellen som går till Kina.
Om du inte vill spekulera så kom inte med påståenden, och anklaga inte mig när jag ifrågasätter dina spekulationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Bolagets ledning har klart och tydligt deklarerat att det är Kina som är fokus. Vet du bättre än bolagets ledning vilka planer de har kanske du skall ta anställning på HQ.
Jag frågade endast om en källa till påståendet. Jag har aldrig sagt mig veta bättre än deras ledning, jag vill bara höra vad deras ledning har sagt. Kom inte och lipa om att jag skulle tro mig veta bättre än deras ledning då jag aldrig ifrågasatt ledningen. Besitter du inte enkel läsförståelse?
Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Sen är det inte särskilt konstigt att bolaget har Kina-fokus. Det är mer eller mindre omöjligt att lansera ett nytt bilmärke i Västvärlden idag, i Kina däremot handlar allt om politiska kontakter och "tilldelning" av marknadsandelar. Den politiska ledningen i Kina har fattat beslut om att fler elbilar skall rulla på de kinesiska vägarna och det är mot den bakgrunden starten av Nevs skall ses.
Ditt resonemang haltar efterblivet på två punkter:
1. Tesla, nytt märke med västfokus, säljer som smör.
2. SAAB, är inte ett nytt märke, etablerat i väst.