2024-12-11, 10:57
  #145
Medlem
OM NEVS går i konkurs - vilka har satsat o blir förlorare?
Citera
2024-12-11, 11:09
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Alltså, dethär är ju humor på hög nivå!
Nevs har omstrukturerat sig och håller numera på med ..... däckbyten!

Hade det inte varit värdigare att likvidera bolaget?

https://www.nevs.com/
Det är onekligen ovärdigt. När nyheterna om Jihad Mohammed kom så ifrågasatte jag om VD:n Nina hade erfarenhet och kunskap nog för jobbet och det framgår väl med all tydlighet nu att så inte var fallet. Det bör göras studier på universitetet kring detta förfall.
Citera
2024-12-11, 12:06
  #147
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iosifmoti
Det är onekligen ovärdigt. När nyheterna om Jihad Mohammed kom så ifrågasatte jag om VD:n Nina hade erfarenhet och kunskap nog för jobbet och det framgår väl med all tydlighet nu att så inte var fallet. Det bör göras studier på universitetet kring detta förfall.

Nu har Nevs varslat all personal....20 pers!

"Elbilsbolaget Nevs i Trollhättan varslar samtliga sina resterande anställda, rapporterar TTELA. Personalen informerades på onsdagsförmiddagen.

– Det känns tungt, men vi tänker inte kasta in handduken direkt för det. Sista spiken i kistan är inte islagen än, säger Nevs vd Nina Selander till tidningen."
Citera
2025-11-09, 17:01
  #148
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iosifmoti
Det är onekligen ovärdigt. När nyheterna om Jihad Mohammed kom så ifrågasatte jag om VD:n Nina hade erfarenhet och kunskap nog för jobbet och det framgår väl med all tydlighet nu att så inte var fallet. Det bör göras studier på universitetet kring detta förfall.

Ja hon fick den oerhört raka frågan om Nevs fått betalt för försäljningen.
Hon svarade att affären var i hamn, då fick hon frågan igen, Har Nevs fått betalt? Då sa hon igen att affären var klar, Journalisten frågade en tredje gång om pengarna kommit in på kontot och hon fortsatte säga att allt var klart.

Då förstof jag att hon inte hade alla hästar i stallet och att Nevs inte fått eller skulle få en spänn!
Citera
2025-11-09, 18:58
  #149
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Oerhört tragiskt att det skulle sluta med Sveriges stolthet SAAB som det har gjort. Och att allt skulle börja med ett samarbete med ev av bilvärldens största företag (GM) var det väl ingen som trodde för några årtionden sedan.
Citera
2025-11-09, 19:52
  #150
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.webmaster
Oerhört tragiskt att det skulle sluta med Sveriges stolthet SAAB som det har gjort. Och att allt skulle börja med ett samarbete med ev av bilvärldens största företag (GM) var det väl ingen som trodde för några årtionden sedan.
Saab skulle inte ha lämnat Scania, var efter detta att det började att gå nerför med Saab.
Citera
2026-06-10, 16:17
  #151
Medlem
PeterNosters avatar
Några SAAB-entusiaster försöker få SAAB att flyga igen som en fågel Fenix.
Alrik har gjort en serie videor om vidareutvecklingen av SAAB 9-3:

SAAB Fenix:
https://www.youtube.com/watch?v=HtqGKMK4SVI

Utvecklingen av 9-3 gick vidare men kom aldrig i produktion. På vanligt SAAB-manér skulle det bli nya fantastiska konstruktioner.
Ny framvagn och bakvagn. Bakvagn med elektrisk motor. Motor från BMW.

Ingenjörer på NEVS hjälpte andra företag med utvecklingsarbeten. Den elektriska bakvagnen testades i Jaguar och Mercedes. Företaget Recab finns i SAABs gamla lokaler och använder SAABs testutrustning för utveckling och testning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in