2014-02-28, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det var också en av mina poänger med den här tråden.

Då har du missat en hel del nutidshistoria.
Citera
2014-02-28, 18:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Det var väl ett halvår sedan de gick med i Brinkmanns brigad, vars företag inte gick vidare sedan han tog in de indoeuropeiska knarkarna i styrelsen.
http://www.nationell.nu/2013/11/20/n...t-identitarer/
Motpol och Nordisk Ungdom är inte samma sak.
Citera
2014-02-28, 18:16
Bannlyst
Citat:
Motpol och Nordisk Ungdom är inte samma sak.
Min poäng är att NU numera identifierar sig som identitärer.

Har du andra poänger mot detta så kan vi gärna diskutera detta i tråden om deras rörelse .
Det är ett väldigt intressant ämne som jag har många åsikter om.
Citera
2014-02-28, 18:27
Medlem
Björkqvist är i alla fall mer balanserad och försiktig i frågan:
Citat:
Men i dagsläget kan vi omöjligt se vad som kommer att komma ut av revolutionen och personligen vill jag iaktta men inte ta ställning. Det är än så länge alldeles för oklart vad som egentligen sker. Från Svoboda och Högra sektorn kommer uttalanden om nationalism och det ukrainska folkets rätt till Ukraina. Samtidigt tycks de göra uttalanden till judiska organisationer som tyder på motsatsen.

Den 27 februari rapporterade Israels ambassad i Ukraina att man träffat Dmitrij Yarosh, ledare för Högra sektorn. Mötet vekar ha varit kamratligt, av rapporten att döma, och Yarosh intygade att de inte är antisemiter och att man med alla medel kommer att motverka antisemitism. Dessutom, meddelade ambassaden, har man upprättat en het linje mellan Högra sektorn och ambassaden för att motverka provokationer mellan dem.

Den 22 februari skrev Russian Today om en annan ledare för Högra sektorn, Aleksandr Muzychko. De beskrev honom som en antisemit som 2007 uppmanat till kamp mot kommunister, judar och ryssar.

Så vad händer? Detta är bara ett exempel på motsträviga uppgifter. Har revolutionärerna blivit hungriga på makt och därför vikit av från tidigare linje eller är det ett politiskt spel där man inte vill ha för många fiender på en gång? Eller rent av lögner från de judiska källorna?

[...]

I Sverige kan vi bara iaktta vad som sker. Jag tror att det är farligt att allt för tydligt ge sitt stöd eller ta avstånd. Den kamp som sker där borta är inte vår och vad som är taktiskt fulspel och vad som är genuina åsikter kan vi just nu inte avgöra. Det får framtiden avgöra.

I Sverige har många nationalister valt ett tveklöst stöd till Svoboda och revolutionen. Så ser det dock inte ut i alla länder. Gyllene gryning har gjort ett uttalande där de fördömer USA:s och EU:s inblandning i revolutionen.

[...]

Onödigt hårda ord kan man tycka men det visar i alla fall att frågan inte är helt enkel, det finns olika infallsvinklar. Därför vill jag veta mer innan jag bestämmer mig för vad jag ska tycka om revolutionen. Men det är ett intressant skede.
https://www.realisten.se/2014/02/28/...annande-tider/
Citera
2014-02-28, 18:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Min poäng är att NU numera identifierar sig som identitärer.
Du länkade till Motpol för att bevisa vad Nordisk Ungdom tycker, din idiot. De är inte en och samma organisation.

Nordisk Ungdom stödjer revolutionen, Motpol-skribenter tar försiktigt avstånd från den.

Ska du bara provocera och fåna dig som du brukar göra i nio fall av tio kan du göra det i nån annan tråd, ok?
Citera
2014-02-28, 18:55
Bannlyst
Citat:
Du länkade till Motpol för att bevisa vad Nordisk Ungdom tycker, din idiot. De är inte en och samma organisation.

Nordisk Ungdom stödjer revolutionen, Motpol-skribenter tar försiktigt avstånd från den.

Ska du bara provocera och fåna dig som du brukar göra i nio fall av tio kan du göra det i nån annan tråd, ok?
Helvete vad du avslöjade dig, jag tyckte innan att du var en av de sansade skribenterna på FB.
Att även du blivit en av de identitära idioterna ser jag som en förlust, vila i fred min vän.....
Citera
2014-02-28, 19:15
Medlem
Den amerikanska ambassadören i Ukraina har tydligen gjort två intervjuer med Radio Svoboda under sin tid i Ukraina och Kiev:

http://ukraine.usembassy.gov/speeche...o-liberty.html
http://ukraine.usembassy.gov/speeche...-liberty2.html

Allting handlar om att distansera sig från Ryssland i merparten av frågorna. Ärligt talat fattar jag inte vad svenska nationalister har med dessa att göra.
Citera
2014-02-28, 19:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Den amerikanska ambassadören i Ukraina har tydligen gjort två intervjuer med Radio Svoboda under sin tid i Ukraina och Kiev:

http://ukraine.usembassy.gov/speeche...o-liberty.html
http://ukraine.usembassy.gov/speeche...-liberty2.html

Allting handlar om att distansera sig från Ryssland i merparten av frågorna. Ärligt talat fattar jag inte vad svenska nationalister har med dessa att göra.
I de där intervjuerna är ju också trånandet efter väst och USA väldigt tydliga.
Citera
2014-02-28, 20:37
Medlem
"Den nationalistiska revolutionen" får stöd från European Jewish Congress:

Citat:
At its executive meeting in Vienna, the EJC unanimously adopted a motion calling for support for the rule of law, national unity, strengthening of democratic institutions and protection of minority rights in Ukraine.

“The EJC expresses its deep solidarity with the people of Ukraine during these hard times and calls on the international community to assume its responsibilities to ensure that the Ukrainian government is able to meet its financial commitments as a cornerstone in maintaining democracy for which so many people have given their lives in recent days,” the motion said.

A financial recovery plan with the full backing of the international community must be put in place, the motion continued. “This is cornerstone in restoring stability and beginning the process of national reconciliation in Ukraine.”

http://www.eurojewcong.org/ejc-news/...r-ukraine.html

Judar är bortom all fara i Ukraina:

Citat:
Scare stories in recent days alleging a perilous state for the country’s Jewish community and rising anti-Semitism do not reflect the facts on the ground, as Jeremy Borovitz writes in the Times of Israel.
Such a view was confirmed to the EJC executive in Vienna this week by the country’s senior community representatives.

http://www.eurojewcong.org/news-and-...n-ukraine.html
Citera
2014-02-28, 20:42
Medlem
Citat:
The scene that activists in both the West and the East of Ukraine describe involves diversity without ethnic violence. The Maidan demonstrators have been protesting not only Yanukovych, but also those who would like to see the country divided in two, which would both drastically weaken Ukraine and bolster a Russian imperial presence in the region. The Russian political theorist Aleksandr Dugin has suggested, “Moscow should get actively involved in the reorganization of the Ukrainian space in accordance with the only logical and natural geopolitical model.” Both the governor of the eastern Kharkiv region, Mikhail Dobkin, as well as the mayor of the city of Kharkiv, Gennadyi Kernes, are of Jewish origin, and both have joined Russian proponents of a division of Ukraine into eastern and western segments. Some Internet trolls have made anti-Semitic slurs, but the leaders of the Maidan movement have not.

A great number of protest organizers across Ukraine are Jewish intellectuals: artists, teachers, and academics among others, of varying ages. On Monday, Vadym Rabynovych, the president of the Ukrainian Jewish Congress and owner of the TV channel Jewish News 1, issued a statement characterizing the protesters’ relationship to the Jewish community as “tolerant and peaceful” and suggesting that claims to the contrary are merely provocations. Many prominent Jews have come out in support of the Maidan movement, among them the oligarch Victor Pinchuk, the journalist Vitaly Portnikov, and the artist Alexander Roitburd. My friend and colleague Anatoliy Kerzhner wrote to me of the pointed inclusion of Jewish events on the Maidan platform: Rabbi Hillel Cohen of one of the city’s Orthodox synagogues offered a prayer for peace, the Pushkin Klezmer Band performed Yiddish songs, and scholars lectured about Ukrainian Jewish history.

Some Ukrainian-born Jews who have emigrated to Israel and served in its army have returned to Kiev in order to help the cause by putting their military experience into practice. “Either ethnicity is not important to this struggle yet, or it is not important in general,” my friend Yury Yakubov, a 30-year-old designer from Kharkiv, told me. Moreover, a number of Ukrainian immigrants in Israel have voiced their support of the Maidan. A 10-minute YouTube video shows a string of candid speeches in Russian and Ukrainian by Ukrainian-Israelis in support of Ukraine’s ability to join the European Union as an independent nation. Another video pairs a Ukrainian rap song celebrating independence with images of Ukrainian Israelis holding signs in support of the Maidan.

http://www.tabletmag.com/jewish-news...jews-in-maidan

ZOG rakt igenom. De som trodde, eller tror, något annat måste ju ha hela skallen, och mer därtill, fylld av sågspån.
Citera
2014-02-28, 21:15
Medlem
Den polsk-amerikanske juden Zbigniew Brzezinski hyllar Euro Maidan:

http://www.youtube.com/watch?v=CbELpDfPmz0

Lite av en neokonservativ 'grand old man' kan man säga.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zbignie...Major_policies
Citera
2014-02-28, 21:18
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Det framkommer fler och fler bevis för den saken. ZOG-pengar till militär och ekonomisk sponsring av oppositionen. USA-judar som sitter och diskuterar vem som ska bli ny premiärminister långt innan det ens är klart att Janukovitj förlorar.
Du får ursäkta, det men var bevis för att sionistmaffian (startat) revolutionen jag efterfrågade. Inte om de i ett senare skede, när de sett revolutionen komma, hoppat på tåget, eller i nuvarande skede, försöker ta kommando. Själva den nationella situationen står liksom och faller med just hur det ligger till med detta, dvs, hur äkta det ukrainska folkets stöd är för vad som sker.

Knappast bör man tvivla på att de flesta stormakter (speciallt Israel) har speciell underätteslsepersonal, som inte gör annat än övervakar minsta revolutionära tendenser i hela deras intressesfär. främst i Europa och Mellanöstern, givetvis. Detta är också en del i den nya globalistiska doktrinen som började användas på ett mer avancerat sätt, iom Obamas inträde i vita huset. Det talades en hel del om detta innan han blev vald. Hur en ny "mjukare" (imperalistisk) strategi behövdes, i spåren efter George Bush's mycket impopulära anfallskrig.

Personligen lägger jag noll vikt vid vad några vidriga agendajudar sitter och dregglar om i någon tidning eller tv ruta. Sådana kryp till människor är så fullkomligt uppfyllda av sig själva så att skiten nästan rinner ur käften på dem. De försöker bara få folk att tro på att de har större makt än vad de egentligen har. Att de nästan styr helt över massmedia gör dock tyvärr att denna typ av propaganda får önskad effekt.

Men egentligen, om man bara tänker efter lite, så är de inte så himla svårt att förutse mycket av det som sker.
Citat:
Eftersom oberoendet från Ryssland redan från början villkorats med ett beroende till NWO. Något nationalisterna i Svoboda också vetat om och accepterat.
Nu har jag varit jävligt upptagen med vardagssysslor ett tag, och därmed säkert missat en hel del viktiga händelser. Men kan du vara snäll och konkretisera detta mer specifikt?
Citat:
Inte om nationalisterna har i stort samma åsikter som den övriga oppositionen.
Beror väl på hur man definierar nationalister i Ukraina, men jag är dock ganska övertygad om att de inte har samma åsikter som sionistmaffian. Det minsta vi kan vara säkra på iaf, är att de svenskar som rest ner, inte, ser på saken subjektivt, med sionistiska ögon. Deras ögonvittnesskildring blir därför mycket intressant att ta del av.
Citat:
Fast den här kuppen är ju inte bara en meningslös handling, det är en kontraproduktiv handling. "Frånvaro av handling" hade varit mycket bättre för världen och för Europa än ZOG-kuppen, som gör att europeiska nationalister riskerar att få en mycket svagare Putin att samarbeta med, vilket gör att europeiska nationalisters möjligheter minskar. Hade fler haft mitt defaitistiska tänkande i den här frågan så hade nationalismen stått i en mycket mer gynnad position.
Det är inte kuppen som är den nationalistisk revolutionen. Snarare kan man se kuppen som en kuppförsök av den ukrainska nationalismen. Ett kuppförsök man mycket väl kan slå tillbaka, om rätt information finns tillgänglig, och att man får rätt personer på rätt plats.
Citat:
Jag tror inte nödvändigtvis att de är lågbegåvade (även om deras omvärldsanalys verkar ha stannat nånstans efter "hata ryssland, hata ryssland, hata ryssland") utan framförallt att deras intressen är av ett helt annat slag än våra intressen. Deras nationalism är inkompatibel med svensk nationalism.
Jag tror inte riktigt på allt detta hat, som någon slags fundamental del av det som sker i den nationalistiska revolutionen. Jag anser heller inte att det finns olika typer av nationalism, menat i ordets sanna innebörd. Om så ändå skulle vara fallet, att allt går ut på simpel geopolitisk dogmatism. Då är det helt enkelt kört för den Ukrainska nationalismen. Men som sagt, jag tycker du överförenklar när du bara gör detta till en fråga om simpelt rysshat.
Citat:
Länka gärna till något uttalande från honom. Hade varit intressant iom att han har starka kopplingar till Ukraina. Jag har letat men inte hittat, tycker han har varit märkligt tyst i frågan.
Det var någon annan som tacksamt länkade till ett av hans senaste radioprogram, där han fördjupar sig i ämnet. Daterat 02-24-14. http://www.renseradioarchives.com/dduke/
Senast redigerad av skillnad 2014-02-28 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in