• 1
  • 2
2014-02-23, 16:31
Medlem
Panzs avatar
Jag har comviq fastpris på min mobiltelefon. Efter en månads tid när mitt fasta pris gått ut så övergår telefonen till prisplan bas? Men hur betalar man för prisplan bas? Skickar de en faktura till min adress eller hur funkar det?
Citera
2014-02-23, 16:35
Medlem
cammos avatar
Bas aktiveras bara när du inte har köpt nått annat på 30 dagar.
Du kan alltså inte fylla på Bas, utan kompis eller nått annat.
Citera
2014-02-23, 17:40
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panz
Jag har comviq fastpris på min mobiltelefon. Efter en månads tid när mitt fasta pris gått ut så övergår telefonen till prisplan bas? Men hur betalar man för prisplan bas? Skickar de en faktura till min adress eller hur funkar det?

Om man absolut vill ha en dålig prisplan, kan man fylla på med prisplan Standard. Den är nästan lika dålig som Bas.
Citera
2014-02-23, 19:17
Medlem
Panzs avatar
Men hur får comviq sina pengar för bas? Jag har ju inte köpt något värdebevis och matat in.
Citera
2014-02-23, 19:24
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Men hur får comviq sina pengar för bas? Jag har ju inte köpt något värdebevis och matat in.

Om du inte alls fyllt på så spelar ju heller inte prisplanen nån roll.

Om du fyller på så sitter det ju pengar på ditt kort. Efter en månad slutar prisplanen du valde att gälla och Standard blir automatiskt aktiv. När du då ringer dras det pengar från ditt saldo efter prisplanen Standard. Om kortet är tomt går det ju inte att ringa/smsa/surfa, alltså dras heller inga pengar, oavsett gällande prisplan.

Tele2 får ju pengarna i och med att du betalar för påfyllningen.
Citera
2014-02-23, 20:03
Medlem
Panzs avatar
På den här länken:

https://www.comviq.se/kontantkort/ovriga-prisplaner

Där står att Comviq fastpris automatiskt över går till bas efter 31 dagar. Men då finns det ju inga pengar på telefonen så vad är det då för vits med att övergå till prisplan bas?
Citera
2014-02-23, 22:15
Medlem
cammos avatar
Citat:
Där står att Comviq fastpris automatiskt över går till bas efter 31 dagar. Men då finns det ju inga pengar på telefonen så vad är det då för vits med att övergå till prisplan bas?

Om du köper t.ex Kompis 95 kr och du inte använder alla 95:- på 31 dagar, så har du pengar kvar, men du betalar efter prisplan bas och inte kompis.
Citera
2014-02-24, 18:42
Medlem
MiniCharlies avatar
Comviq bas = comviq standard.
Citera
2014-02-24, 22:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Men då finns det ju inga pengar på telefonen så vad är det då för vits med att övergå till prisplan bas?
Men du har ju bara betalat för en månad med fastpris så vitsen att övergå till bas är att du inte skall få mer än vad du betalade för.
Citera
2014-02-24, 23:39
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Comviq bas = comviq standard.

Nej, det är två helt skilda prisplaner.
Citera
2014-02-24, 23:40
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Men du har ju bara betalat för en månad med fastpris så vitsen att övergå till bas är att du inte skall få mer än vad du betalade för.

Helt korrekt, men man kan ju faktiskt ha ett saldo på prisplanen Fastpris. Detta saldo kan man ju använda efter månadens slut, då med prisplan Bas.
Citera
2014-02-25, 22:37
Medlem
Fina Gubbens avatar
Tele - felsökning och problem --> Tele - operatörer
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto