• 1
  • 2
2014-04-14, 01:39
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Helt korrekt, men man kan ju faktiskt ha ett saldo på prisplanen Fastpris. Detta saldo kan man ju använda efter månadens slut, då med prisplan Bas.

Stämmer detta verkligen? Jag trodde inte att det gick att ha ett sk. "rörligt saldo" med ett fastpris kort? Att det var just en fast avgift som man betalar enbart för att hålla den fria prisplanen aktiv, ungefär som en abonnemangsavgift och allt utöver det får man betala separat.

Jag trodde bara rörligt saldo var något man kunde ha med prisplaner som har minutpris och styckepris för sms och så. Eller avviker Comviq från den principen? Kan man isåfall tanka över det saldot på något av dom andra korten, om man tankar på en annan prisplan i slutet av månaden?
Citera
2014-04-14, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Stämmer detta verkligen? Jag trodde inte att det gick att ha ett sk. "rörligt saldo" med ett fastpris kort? Att det var just en fast avgift som man betalar enbart för att hålla den fria prisplanen aktiv, ungefär som en abonnemangsavgift och allt utöver det får man betala separat.

Jag trodde bara rörligt saldo var något man kunde ha med prisplaner som har minutpris och styckepris för sms och så. Eller avviker Comviq från den principen? Kan man isåfall tanka över det saldot på något av dom andra korten, om man tankar på en annan prisplan i slutet av månaden?

Man kan väl tanka Amigos idag och sen tanka säg kompis då är det kompis som gäller.
Citera
2014-04-14, 01:58
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penkas
Man kan väl tanka Amigos idag och sen tanka säg kompis då är det kompis som gäller.

Jo, jag förstår ju att det är den prisplanen som gäller, som man tankar på. Men det jag undrar är om man kan ta med sig saldot från fastpris, om man tankar på ett annat kort efter giltighetstiden?

Om jag tankar på låt säga comviqs fastpris för 145:-, och använder kortet tills det går över till bas.
Om det då är som användaren ovan säger, att man kan fortsätta att använda det saldot efter månadens slut, kan jag då ta med mig dom pengarna, om jag sedan tankar på ett annat kort, som t.ex. Amigos och ringa för dom 145:- med Amigos prisplan istället? Precis så som det fungerar med Comviqs övriga kort?
Citera
2014-04-14, 18:00
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:

Saldo måste man ha på Fastpris om man tänker sig att göra nåt som kostar pengar UTANFÖR det som ingår, t.ex. ringa/smsa/mmsa till utlandet, eller använda kontantkortet i utlandet. Då måsta man se till att fylla på potten, även på Fastpris.
Citera
2014-04-14, 18:03
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Jo, jag förstår ju att det är den prisplanen som gäller, som man tankar på. Men det jag undrar är om man kan ta med sig saldot från fastpris, om man tankar på ett annat kort efter giltighetstiden?

Om jag tankar på låt säga comviqs fastpris för 145:-, och använder kortet tills det går över till bas.
Om det då är som användaren ovan säger, att man kan fortsätta att använda det saldot efter månadens slut, kan jag då ta med mig dom pengarna, om jag sedan tankar på ett annat kort, som t.ex. Amigos och ringa för dom 145:- med Amigos prisplan istället? Precis så som det fungerar med Comviqs övriga kort?

De 145kr som du betalar för det billigaste Fastpris är INTE saldo, utan en fast avgift som inte kan användas på nåt annat sätt.

Från Comviqs hemsida:

"Vad händer om jag har Fastpris och tankar en annan prisplan?
Du fortsätter att ha Fastpris och får värdet av prisplanen på ditt saldo. Pengar på ditt saldo behöver du om du vill använda Comviqs Pluspaket, surfpaket som betalas per månad, ringa och SMS:a till och från utlandet eller använda övriga betaltjänster.
"
Citera
2014-04-14, 18:10
Medlem
Ex. Kompis 95 håller i 31 dagar, efter 31 dagar om man har saldo kvar kan man ringa men man betalar med priser från prisplanen "Bas" alltså när 31 dagar är slut måste någon annan prisplan ta över därför har man denna grundprisplan.

Man kan inte tanka någon annan prisplan och ersätta den med fastpris, man måste vänta tills det är slut och tanka igen, ex. om man tankar amigos 100 när man har fastpris får man 100:- vid sidan av som en pott som man kan använda till saker som inte ingår i fastpris, ex utlandssamtal, betalsamtal.
Citera
2016-02-21, 03:09
Medlem
Om jag tankar standard på min mobil, som jag bara tänkt ha till
inkommande samtal, då kan jag väl ha det så i ett år
innan jag laddar med ny hundring, eller ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in