Citat:
Ursprungligen postat av
NixYO
Jag tycker det här Ukrainaspektaklet är riktigt intressant. Trettio svenskar har alltså valt att fara ner till ett land, som de antagligen inte skulle ha kunnat placera ut på en världskarta före denna konflikt. Dessa NATO-hejdukar och påstådda svenska nationalister är alltså hellre beredda att åka ner till ett främmande land för att kämpa för en sida som ÖPPET sympatiserar med NATO, Storbritannien, Förenta staterna och Israel än att försvara utsatta svenskpartister (om jag har förstått detta rätt var det motståndsmän från NMR som vaktade en viss svenskpartistskas hem

).
Ja, det är vansinnigt. Dessa människor menar väl gott, får man hoppas, men de är så fruktansvärt naiva och lättmanipulerade av den anglozionistiska/amerikanska/västliga agendan. Och detta är mycket farligt för den europeiska nationalismens framtid. Det är inte en hemlighet att västliga intelligensoperationer (CIA etc) är experter på att utnyttja olika fraktioner, politiska radikaler etc förr att gagna sin egen agenda. Se bara på radikala islamister i Mellanöstern, samt amerikanska hemliga intelligensoperationer i Europa såsom Gladio, vilket var inblandat i radikalhögern på olika sätt. Precis som att kontrajihadister gagnar Israel, internationell zionism och liberalismen genom sin "kamp" mot islam, så gagnar antiryska "nationalister" som kämpar för Kiev-regimen amerikansk makt över Europa (transatlanticismen och NATOs ställning i öst) samt internationell storfinans. Det finns inget ärorikt i detta! Det är alltför många europeiska nationalister som är lättmanipulerade och saknar immunförsvar mot att bli överstyrda av mäktigare intressen. Då blir man lätt nyttiga idioter och farliga för den oppositionella rörelsen i Europa. De er den europeiska nationalismens helt egna amerikanska femtekolonn, kan man säga.
Citat:
Den enda nordbon som slåss mot NATO på Novorossijas sida, är en norsk-rysk hedning.
Vi har alltså en situation här i dagens Sverige där idioter gör något medan de vettigare mest sitter vid sina skrivbord och nätkrigar.
Ja, när det gäller nätkrigande... Har du, eller någon annan, kontaktinformation till denne norrman som strider på Novorossiyas sida? Jag skulle gärna vilja intervjua honom för en nätsajt. Jag hade blivit jättetacksam om någon av er kan skicka kontaktinformation eller namn till mig över PM.