2015-01-21, 11:58
Medlem
Zentropiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravishment
Ryska förstås, förutsatt att du inte tänker strida för Kievregimen. I så fall rekommenderar jag hebreiska eller jiddisch.

Exakt. Bara en riktigt sjuk människa eller en idiot skulle frivilligt åka ner och strida för den vidriga sionistregimen och den globala storfinansen. Den ukrainska regeringen behandlar dessutom sina trupper som ren kanonmat och låter de dö som flugor. Man kan nästan tro att de gör det medvetet, så vansinnigt är det. Se t ex gårdagens presskonferens med tillfångatagna soldater där de bekräftar denna bild: https://www.youtube.com/watch?v=zngErtq_W2I
Senast redigerad av Zentropium 2015-01-21 kl. 12:12.
Citera
2015-01-21, 12:49
Medlem
Fossekallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Om man funderar på att åka ner. Är det en snabbkurs i ukrainska eller ryska som gäller under funderandet?

Vem tänker du strida för, kamrat? Jag hoppas då inte du vill stödja det anglozionistiska imperiets regim i Kiev med livet som insats? Vi nordiska nationalister är alltför viktiga för att riskera våra liv för en geopolitisk agenda som gagnar våra fiender. Jag hoppas du tänker noga genom det här förr du gör något väldigt dumt.
Citera
2015-01-21, 13:12
Medlem
Citat:
Om man funderar på att åka ner. Är det en snabbkurs i ukrainska eller ryska som gäller under funderandet?

Om du vill strida för sann frihet så lär dig ryska och försök ansluta dig till Alexei Mozgovois Prizrak i Alchevsk. Mozgovoi strider mot utsugare på båda sidor. Han samlar både ortodoxa, kommunister, Dugins Eurasianister och alla möjliga andra frivilliga i sin trupp. Att så många med så vitt skilda ideologier vill strida under samma man säger en hel del om hans karaktär och ledarskap.

https://operationnovorossiya.wordpress.com/2014/12/20/alexey-mozgovoy-befalhavare-i-lugansk/
Citera
2015-01-21, 14:20
Medlem
Morgonrodnads avatar
Syftet är förstås att kämpa för Ukraina, annars hade jag frågat i en annan tråd.
Citera
2015-01-21, 14:33
Medlem
Fossekallens avatar
Citat:
Syftet är förstås att kämpa för Ukraina, annars hade jag frågat i en annan tråd.

Kämpa för Ukraina? Du menar den regimen som har såld ut landet till USA och västliga finansoligarker? Get real.
Citera
2015-01-21, 15:01
Medlem
Citat:

Frågan är givetvis hur du bäst tjänar det ukrainska folket. Att ställa sig i den internationella storfinansens (Kiev-regimen/oligarkerna) tjänst motarbetar vanliga ukrainare. Att däremot ansluta sig till Mozgovois Prizrak eller att nysta fram några av de västukrainare som är inne på samma linje, att eliminera utsugarna på båda sidor, det är att tjäna det ukrainska folket.
Citera
2015-01-21, 15:06
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fossekallen
Kämpa för Ukraina? Du menar den regimen som har såld ut landet till USA och västliga finansoligarker? Get real.
Jag tycker det här Ukrainaspektaklet är riktigt intressant. Trettio svenskar har alltså valt att fara ner till ett land, som de antagligen inte skulle ha kunnat placera ut på en världskarta före denna konflikt. Dessa NATO-hejdukar och påstådda svenska nationalister är alltså hellre beredda att åka ner till ett främmande land för att kämpa för en sida som ÖPPET sympatiserar med NATO, Storbritannien, Förenta staterna och Israel än att försvara utsatta svenskpartister (om jag har förstått detta rätt var det motståndsmän från NMR som vaktade en viss svenskpartistskas hem ). Den enda nordbon som slåss mot NATO på Novorossijas sida, är en norsk-rysk hedning.

Vi har alltså en situation här i dagens Sverige där idioter gör något medan de vettigare mest sitter vid sina skrivbord och nätkrigar.
Senast redigerad av NixYO 2015-01-21 kl. 15:17.
Citera
2015-01-21, 15:06
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fossekallen

Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Frågan är givetvis hur du bäst tjänar det ukrainska folket. Att ställa sig i den internationella storfinansens (Kiev-regimen/oligarkerna) tjänst motarbetar vanliga ukrainare. Att däremot ansluta sig till Mozgovois Prizrak eller att nysta fram några av de västukrainare som är inne på samma linje, att eliminera utsugarna på båda sidor, det är att tjäna det ukrainska folket.

Det är snarast frågor för andra trådar. Om man ämnar åka ner och engagera sig på samma sida som de som tråden handlar om, vilket språk ska man då satsa på att lära sig?
Citera
2015-01-21, 15:09
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Det är snarast frågor för andra trådar. Om man ämnar åka ner och engagera sig på samma sida som de som tråden handlar om, vilket språk ska man då satsa på att lära sig?
Både nyryssar och östukrainare i Novorossija/Östukraina talar främst ryska. I Centralukraina utanför Kiev talas ett kreolspråk som är någonting mittemellan ryska och ukrainska, medan ren ukrainska främst talas i Kiev samt i de historiska regionerna Galizien (oblasterna Lviv, Ternopil och Ivano-Frankivsk) och Volynien (oblasterna Lutsk och Rivne).

Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Skulle du kunna förtälja lite om denna sida?
Senast redigerad av NixYO 2015-01-21 kl. 15:13.
Citera
2015-01-21, 15:14
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Hebreiska så att du kan löneförhandla med den nya chefen.
Citera
2015-01-21, 15:30
Medlem
NixYOs avatar
Forumskribenten Igelkotten på Motgift Forum skrev nyss detta intressanta inlägg (speciellt den fetmarkerade biten tyckte jag var intressant):

http://forum.motgift.nu/t/traden-om-konflikten-i-skrivbordskonstruktionen-ukraina/1090/60
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten
Tyvärr stödjer det här väl lite teorin om svenska nationalister som stridspittar och krigsromantiker snarare än ideologiskt övertygade. Banden till AWB i Sydafrika bygger ju också från början på en romantiserad bild av vita afrikaner i uniform som övar med vapen och spränger saker i luften.

En intressant tanke är hur det undermedvetna tillåtna och otillåtna påverkar en människas agerande. I krig vet man med sig att det är tillåtet att skjuta motståndare, i fredstid vet man att det inte är tillåtet och man fungerar som människa på helt olika sätt i de olika situationerna.

http://forum.motgift.nu/t/traden-om-konflikten-i-skrivbordskonstruktionen-ukraina/1090/61
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten
En annan intressant sak i sammanhanget kan även vara frågan om vad dessa figurer *verkligen* gör där nere. Allting blir lätt större och farligare utåt när man berättar om det. Det finns många som skryter med att ha varit med i främlingslegionen när de i själva verket har skrivit in sig, tyckt det varit kul att leka krig i en månad och sedan deserterat. Samma sak gäller även på hemmafronten. Jag har ett antal bekanta som var med i det sk medborgargardet under Husby-kravallerna och de vittnar om hur organiserade nationalister kuppade det hela, tog lite tuffa bilder på tryggt avstånd från oroligheterna för att sedan dra sig ur fortare än kvickt när det blev tal om att ge sig in i de drabbade områdena.

Jag befinner mig inte i Ukraina och kan därför inte uttala mig om de insatser som pågår där, men att det finns en virtuell ljugarbänk är jag helt övertygad om.

Tankar om detta?
Senast redigerad av NixYO 2015-01-21 kl. 15:49.
Citera
2015-01-21, 15:37
Medlem
Fossekallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag tycker det här Ukrainaspektaklet är riktigt intressant. Trettio svenskar har alltså valt att fara ner till ett land, som de antagligen inte skulle ha kunnat placera ut på en världskarta före denna konflikt. Dessa NATO-hejdukar och påstådda svenska nationalister är alltså hellre beredda att åka ner till ett främmande land för att kämpa för en sida som ÖPPET sympatiserar med NATO, Storbritannien, Förenta staterna och Israel än att försvara utsatta svenskpartister (om jag har förstått detta rätt var det motståndsmän från NMR som vaktade en viss svenskpartistskas hem ).

Ja, det är vansinnigt. Dessa människor menar väl gott, får man hoppas, men de är så fruktansvärt naiva och lättmanipulerade av den anglozionistiska/amerikanska/västliga agendan. Och detta är mycket farligt för den europeiska nationalismens framtid. Det är inte en hemlighet att västliga intelligensoperationer (CIA etc) är experter på att utnyttja olika fraktioner, politiska radikaler etc förr att gagna sin egen agenda. Se bara på radikala islamister i Mellanöstern, samt amerikanska hemliga intelligensoperationer i Europa såsom Gladio, vilket var inblandat i radikalhögern på olika sätt. Precis som att kontrajihadister gagnar Israel, internationell zionism och liberalismen genom sin "kamp" mot islam, så gagnar antiryska "nationalister" som kämpar för Kiev-regimen amerikansk makt över Europa (transatlanticismen och NATOs ställning i öst) samt internationell storfinans. Det finns inget ärorikt i detta! Det är alltför många europeiska nationalister som är lättmanipulerade och saknar immunförsvar mot att bli överstyrda av mäktigare intressen. Då blir man lätt nyttiga idioter och farliga för den oppositionella rörelsen i Europa. De er den europeiska nationalismens helt egna amerikanska femtekolonn, kan man säga.

Citat:
Den enda nordbon som slåss mot NATO på Novorossijas sida, är en norsk-rysk hedning.

Vi har alltså en situation här i dagens Sverige där idioter gör något medan de vettigare mest sitter vid sina skrivbord och nätkrigar.

Ja, när det gäller nätkrigande... Har du, eller någon annan, kontaktinformation till denne norrman som strider på Novorossiyas sida? Jag skulle gärna vilja intervjua honom för en nätsajt. Jag hade blivit jättetacksam om någon av er kan skicka kontaktinformation eller namn till mig över PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in