2015-01-29, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fossekallen
Schysst. Ska låta dig veta om jag åker, så kan du betala.

Men ekonomin är nog egentligen den minsta problemen. Det finns andra plikter, som jag inte vill diskutera här...

Jag måste också säga att jag är inte säker om styrkorna i Novorossija hade accepterat mig om jag försökte att arrangera något. Jag talar inte ett ord ryska (dock väldigt bra engelska då jag bodde i England några år), och har heller inga tidigare militära erfarenheter. Accepterar de totala militära nybörjare? Vem kan jag skriva till för att få lite praktisk information? Det kanske beror på vilken grupp jag vill strida för. Norrmannen strider väl i samma grupp som de franska volontärerna, eller vad - Continental Unit/Unité Continentale?

Jag skulle gärna vilja intervjua den norrmannen. Någon som vet hur jag kontaktar honom?
Vet inte vad separatisterna ställer för krav, men den svenska GMU:n tar ju bara tre månader numera och den verkar hållas rätt så tätt:

http://jobb.forsvarsmakten.se/sv/vagen-in/grundutbildning/om-ansokan/

Så klarar man sig med GMU är det ju snabbt fixat. Språket kanske är ett större problem dock.
Citat:
Ursprungligen postat av JeffD
Självmord är bästa alternativet. Han avrättades av FSB.
Du menar han:
https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2014/09/norrman_donbas-460x245.jpg
?

Tror du är felunderrättad i så fall...
Citera
2015-01-29, 18:48
Medlem
JeffDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Tror du är felunderrättad i så fall...

Jag hoppas det!
Citera
2015-01-29, 18:58
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristendom
En video om maidan skytte, verkar röra sig om samma spektakel som i Odessa. Inte ens ukrainare har kommenterat något negativt om den som i vanliga fall ser Putler bakom varje sten (såg samtliga video som berör ämnet). Som tack för insatsen en Fort pistol från Avakov.Upplagd på militaryphotos.

www.youtube.com/watch?v=YSA5L_t2bOk

Ska försöka vara så saklig som möjligt då..hela tesen om pro ukrainsk sniper på Maidan faller på viss orimlighet. Från Maidan är det brant väg upp längs Intstitutskaya gatan. Hela området ner till Maidan var mycket tungt bevakat och i Berkuts händer. Man ser på videos hur Berkut eller rysk FSB är alldeles nere vid Maidan och skjuter på folk som de kan skymta genom rök tidigare. - Vad som händer är att Berkuts inrikestrupper retirerar mycket snabbt uppför backarna. På videos syns också rysk FSB retirera uppför Institutskaya sist av alla skjutandes. Men strax ovanför Maidan finns också hela Hotell Ukraina komplexet så följer man Institutskaya upp kröker den sig runt komplexet. Därför är folk först i skottvinkel nästan i höjd med Metro ingången ovanför förbi hotellet. På alla videor ser man att folk på denna plats sätter upp sköldarna mot hållet där Berkut flytt ytterligare ännu längre upp på Institutskaya. Snipern måste helt enkelt befinna sig ännu längre bort/ovanför på Institutskaya. Bara det att nu pratar vi om extremt tungt bevakade kvarter. Presidentadministrationen och nationalbanken ligger på stenkasts avstånd. Att nånslags pro-ukrainsk sniper skulle befunnit sig i så starkt bevakat fiendeområde och planerat typ "ifall Berkut retirerar ska jag skjuta våra egna" verkar helt enkelt orimligt när alla demonstranter bara minuter tidigare befann sig nere på Maidan. Bilen som filmas är där uppifrån men sen säger inte filmen så mycket ärligt talat. Noterar att vädret är väldigt fint o soligt o ingen snö..Är det ens filmat vid samma tillfälle?
Senast redigerad av birgerkungen 2015-01-29 kl. 19:14.
Citera
2015-01-29, 19:11
Medlem
JeffDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Är det ens filmat vid samma tillfälle?

https://www.youtube.com/watch?v=9X3OqvR9OIs
Citera
2015-01-29, 19:33
Medlem
birgerkungens avatar
fel
Senast redigerad av birgerkungen 2015-01-29 kl. 19:37.
Citera
2015-01-29, 19:35
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffD
https://www.youtube.com/watch?v=9X3OqvR9OIs

I vanligt ordning har rysk tv klippt ihop massor av helt oberoende filmsekvenser för att få dramatik. En del var filmat vid Europeiska torget och Grushevskogo gatan vid helt andra tillfällen inklusive de sekvenser där nån sitter på tak (vid Dynamo Kyivs Lobanovskij stadion). Som sagt väldigt många offer skjuts i höjd med Metro stationen ovanför hotell Ukraina komplexet. Alltså måste sniper befunnit sig i starkt bevakat pro president område innan. Berkut/rysk FSB retirerar skjutandes mycket snabbt. Någon av dem bär skadade poliser. Och så skjuts massa folk som springer efter dem. Andra snipers kan ha befunnit sig i hotell Ukraina visserligen och skjutit ner på Maidan, men detta var Berkuts område också. Man ser däremot på videos hur Berkut/FSB är ända nere vid Oberoende monumentet och skjuter genom röken tidigare och det är bättre läge. Men just vid detta tillfälle håller folk sköldar mot president administrationens område långt uppe på Institutskaya...

Fortfarande säger det inget mer än att om det är den killen så borde han rimligare ha pro rysk lojalitet beorende på platsen snipern befann sig på. Och om nu killen var snipern- skulle han gått ner och lagt sitt vapen in sin bil precis vid mordplatsen och gått därifrån och sen kommit tillbaka?...Saker stämmer inte.

Sen har civila provokatörer från Berkut/SBU hela tiden opererat bland demonstranterna. Tex militanta demonstranter (vid helt annat tillfälle) kör stor grävskopa rakt in i Berkut-men dessa civil polis demonstranter ser man på video komma ur polisleden först!
Senast redigerad av birgerkungen 2015-01-29 kl. 20:09.
Citera
2015-01-29, 20:03
Medlem
birgerkungens avatar
[quote=Kristendom|52068023]
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
TEXT/QUOTE]

Under röda revolutionen sköts också folk med gevär från träden för att skapa oro bland folkmassorna.
Det är den psykologiska effekten man är ute efter helt enkelt. Nu tycker jag absolut inte synd om vare sig röda revolutionärer eller deras ättlingar i Ukraina. Men poängen är den samma, idag spelar det ingen roll vem som sköt. Jag imponeras bara av dom slående likheter.

Även om snipers inte hade skjutit så fanns tillräckligt många offer på Maidan och i de demonstrationer som pågått. Folk hade ändå varit upprörda. Ser inte att det påverkade opinionen särskilt mycket.

"Odessa massakern" bär däremot tecken av fabricering. Man ska "kopiera" massakern på Maidan i det tänkta Novorossya området för att påverka Odessa i prorysk riktning. Lite för bra för att vara sant. Men man lyckades inte påverka opinionen där med detta. Missräkning.
Citera
2015-01-29, 20:40
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Varje gång separatister spränger något insamlings ställe för ukrainska arme i Odessa börjar judar låta som inavlade blattar.

I Odessa finns viss rysk judisk etnicitet, rysk beror på att det var ryska aristokratins kurort, finns trevlig men mycket sliten stadskärna med kulturbyggnader som opera mm. Andra världskriget kom aldrig dit så stadskärnan från 1700/1800 tal är intakt. Ryska judar från Odessa är ju ett begrepp, finns tom filmer på detta tema. Brighton Beach som kallas Little Odessa på Long Island i New York är en stadsdel som består enbart av ryska judar (många från Odessa), alla skyltar och affärer är ryska. Finns filmen "Little Odessa" tex...

Alla jag träffat någonsin från Odessa är pro ryska judar...men finns säkert några pro ukrainska också..
Senast redigerad av birgerkungen 2015-01-29 kl. 20:55.
Citera
2015-01-29, 21:00
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Nej dom är anti ryska , dom har till och med bildat en bataljon som heter kriki beni eller något liknande.Det mest intressanta med dom ( för mig personligen) att dom allierat sig med wahbiter från tjetjenien.Vilket säger ganska mycket om den tjetjenska oppositionen.
Precis som deras motsvarigheter i Syrien alltså som slås med amerikanska/israeliska vapen och pengar mot sitt eget folk. I varje pub kan man köpa en rätt som heter "grillade titushki" och det framhåls som mild odessisk humör.
Så alla juger

Och nej man kan inte köpa grillspett i varje bar och du kan hitta det här specifika grillspettet på ett ställe nere i hamnen.

/Micke
Citera
2015-01-29, 23:09
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Människor talar sanningen från alla möjliga världsdelar :

www.youtube.com/watch?v=MPZPUom3d_M

Ryska propagandan når ut till alla världsdelar... Foliehatt...

Två filmer som visar skjutningarna när Berkut/FSB flyr från Maidan...

En från demonstranternas håll uppe på Institutskaya..
https://www.youtube.com/watch?v=qSvj8F_Br4M#t=25

ganska tydligt att skott kommer från presidentadministrationens riktning

Och en från presidentadministrationens håll (Metro Kreshatik/Institutskaya)
https://www.youtube.com/watch?v=B4OgynH-7Is#t=0
Senast redigerad av birgerkungen 2015-01-29 kl. 23:22.
Citera
2015-01-29, 23:32
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
www.youtube.com/watch?v=YUmhWfGO_6o

Saknar vettig information. Skulle det vara mega konspiration att USA spenderat USD 100 miljoner på olika projekt i Ukraina.. av dem 20 säkerhets och försvarsrelaterade?

Yanukovych klanen förskingrade cirka 100 miljarder sek (15 miljarder USD), vilket delvis används för att finansiera "separatismen".

Russia Today körs i Mellanösternversion också.....
Citera
2015-01-29, 23:40
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
förtroendeingivande kille

/Micke

Är det lugnt igen nu i Mariupol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera