Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det hade funnits en helt annan möjlighet att vara kritisk till delar av Svobodas politik om SvP som parti inte hade allierat sig så tydligt med dem genom resan till Ukraina. Nu märker man på grindvakternas retorik att det inte handlar om att diskutera för och emot, utan att försvara en position man har insett är för sent att ändra.
Det tycker jag också att jag har varit, som exempelvis deras naiva och positiva inställning till NATO. Givetvis ska man kritisera det som är mindre bra och försöka påverka partiet i en ännu sundare riktning om man har möjlighet, samtidigt ska man dock vara försiktig och inte gå på judisk eller rysk propaganda i syfte att minska stödet till Ukraina från ryska och europeiska nationalister. I så hög utsträckning som möjligt bör man gå på förstahandsuppgifter från ukrainska nationalister eller andra på plats.
Sedan vet jag inte riktigt om du är rätt person att prata om "grindvakternas retorik" när du ju tidigare förkunnat att det inte spelar någon som helst roll vilka kontakter Ryssland och Putin har med den organiserade judenheten - de har "rätt" ändå. Det är väl en apologetisk inställning om något?
Det fanns och finns fortfarande möjlighet för skeptiker att åka ner till Ukraina för att bilda sig en egen uppfattning och själv prata med de olika nationalistiska organisationerna på plats, fler uttalade svenska nationalister borde kanske utnyttja den möjligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Judesson
http://www.nationell.nu/2014/03/02/adl-stodjer-hogersektorn/
Högersektorn i Ukraina får nu stöd av Abe Foxman och Edl fy fan .
Här har du originalkällan. Tydligen oroar sig den organiserade judenheten för att Oleksandr Sych från Svoboda utsetts till vice-premiärminister, och att denne motsätter sig såväl europeisk liberalism som rysk judekommunism.
http://www.huffingtonpost.com/abraham-h-foxman/in-ukraine-new-government_b_4875833.html
Högra Sektorn har jag personligen inte haft någon kontakt med, men jag har läst lite om dem. Bland annat då just att deras ledare ska ha försäkrat att judarna i landet ska känna sig trygga. Vilket i sig kanske inte är ett jättekonstigt uttalande i dagsläget, även om det inte är optimalt.
Paraplyorganisationen som företräder väldigt många olika röster blir alltid svåra att få ett ordentligt grepp om.