2005-08-05, 09:48
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutve
jaså så du har bara hört vad han sagt , han ljuger

Jag har varit hemma hos honom, tror knappast att han inte åt då för att bedra mig eller sina vänner.
Citera
2005-08-05, 09:58
Medlem
marie006s avatar
Vad dricker han då mellan måltiderna?
Citera
2005-08-05, 10:48
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marie006
Vad dricker han då mellan måltiderna?

Han dricker rikligt med importerat källvatten på glasflaska, det innehåller en uppsjö av olika mineraler. Detta dricker han regelbundet, även om han inte känner sig törstig, börjar man känna sig törstig har redan en uttorkningsprocess börjat.

De tyngsta träningspassen av de 5 per vecka kör han dagen innan han äter.
Citera
2005-08-05, 10:50
Bannlyst
Tja, det kanske stämmer med en ambulerande jägar/samlar-tillvaro där livet var hårt och man knappast kunde räkna med att hitta ätbart varje dag?
Citera
2005-08-05, 11:07
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnbåge
Tja, det kanske stämmer med en ambulerande jägar/samlar-tillvaro där livet var hårt och man knappast kunde räkna med att hitta ätbart varje dag?

Kan ligga mycket i vad du säger, en ojämn tillgång till föda kanske föranledde till att kroppen kunde anpassa sig till födointaget, en person som vant sin kropp med en begränsad föda kanske ställer om efter en tid att förbränna mindre kcal och muskelmassa.
Citera
2005-08-15, 16:53
Bannlyst
okej men vad är meningen med detta?
man hänger med nåra kompisar som vill ta en fika...
"sorry, jag ska inte äta förrän om... få se nu... tre dar"
tycker bara att det verkar onödigt om än fascinerande.
Citera
2005-08-16, 13:59
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isabelle
okej men vad är meningen med detta?
man hänger med nåra kompisar som vill ta en fika...
"sorry, jag ska inte äta förrän om... få se nu... tre dar"
tycker bara att det verkar onödigt om än fascinerande.

Hehe de är inte riktigt ta en fika på "dunkin donuts-typerna". De gör det av hälsoskäl, deras budbärare av Allahs vilja lärde dem nyttan av att äta en gång per dag eller mindre.

Men visst är det fascinerande, den mänskliga kroppen är fantastiskt anpassningsbar och dynamisk.
Citera
2005-08-16, 14:43
Medlem
Bottenskraps avatar
Nog fan tror jag det kan funka.. Det kan ibland lätt gå ett dygn mellan mina måltider, inte så att det händer regelbundet, men jag tror att min ämnesomsättning är lite ur balans eller nåt i den stilen. Normalt sett äter jag en måltid om dagen, runt 16-17- snåret. När jag jobbar kan det bli två, men inte alltid. Det är inte för att det känns nyttigare eller så, utan för att jag inte pallar äta om jag inte är hungrig.. och det blir jag inte så ofta!
Citera
2005-08-19, 21:53
Medlem
När han väl äter hur mycket äter han då? Måste vara en rejält portion?
Citera
2005-09-30, 03:38
Medlem
Kiress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
När han väl äter hur mycket äter han då? Måste vara en rejält portion?

Tror inte att han kan äta särskilt mycket. Efter några dagar utan mat så kan man inte äta sig mer än mätt, om man vill behålla maten.

Väldigt facinerande kost. Såg på discovery om någon snubbe som käkade typ ett äpple varje dag. Någon annan som såg det?

Samlar/jägar-människor borde väl få i sig något varje dag iaf? Nötter, frukter, rötter, larver, mm. Kött däremot kanske det kunde ta några dagar att fixa.
Citera
2005-10-01, 02:00
Medlem
muddafrikkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
...

Kan inte stämma. Kan bara fan inte stämma. Så länge han inte äter tiodubbelt mer än vad en normal måltid är när han väl äter så går det inte ihop..

Visst fan skulle man kunna leva på det sättet, men tro fan att man skulle gå ner i vikt också!
Du nämnde ju helt normal mat, och om vi ska vara extrema så kan vi säga att han får i sig 2'000 kcal per måltid. Det blir 4'000 på 7 dagar = 571 kcal per dag.

Ungefär hälften av vad organ + hjärta förbrukar på ett dygn. Och dessutom så går det vad jag vet inte att nämnvärt ändra energiåtgången av träning, så oavsett hur mycket hans kropp försöker nedreglera förbränningen så går den inte att påverka speciellt mycket alls..
Citera
2006-04-12, 14:34
Medlem
bingo!s avatar
jag har själv levt några månader på det här viset fast ätit liiite oftare fast sämre kost och jag kan själv rekommendera det till alla som har bra ämnesomsättning. Dom första veckorna med lite mat kan kännas förjävlig för man är van att äta så ofta men efter 2-3 månader när man vant sig så blir det bra. Hungerskänslan avtar och man får en behaglig och renande känsla, dock har jag knappast ätit särskilt nyttigt (för lite kött och frukt) så jag är trött dagligen. Ska ta reda på mer bättre och nyttig kost så ska jag också börja äta två gånger i veckan. Hur länge har människan levt på daglig kost, 150-200 år ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in