Quotar detta igen, då det gått alldeles för lång tid för jag skulle kunna redigera min tidigare post
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Den franska journalisten Willam Reymond har skrivit flera reportage/böcker om JFK. En anledning är rykten att franska terrorister var med och sköt JFK och att franska säkerhetstjänsten hade infiltrerat dessa och visste vad som var pà G och filmade hela attentatet, mm, mm. Samma terrorister hade nämligen forsökt mörda de Gaulle ett antal gànger.
Så vilka var dessa terrorister?
Är det "Babushka Lady" du pratar om, så filmade allt?
Hennes film är den enda av filmerna som togs den dagen som försvunnit.
Citat:
I sin sista bok JFK Le dernier temoin klargörs begreppen ytterligare. Det var LBJ och hans kumpaner som làg bakom attentatet! LBJ var minst sagt korrupt och hade en inhyrd mördare, Mac Wallace, som redan mördat 10 personer pà LBJ:s uppdrag innan det var JFK:s tur ... eller otur.
Det var tydligen Mac Wallace som sköt fràn TSBD medan LHO satt i bottenvàningen och drack Cocacola! En annan skytt befann sig pà GK och fransmännen var nog med pà ett hörn, i.a.f. den fransman som infiltrerat terroristerna. CIA, kubaner eller maffian var inte inblandade utan LBJ ville helt enkelt göra sig av med JFK för att bli president själv. DPD/FBI/Hoover/Warren hjälpte till med att skylla det hela LHO. Men sedan tappade LBJ lusten och söp ihjäl sig. Enligt uppgift brukade fransmännen visa upp sin JFKfilm för besökande amerikaner för att visa hur duktiga de var/är pà infiltrera terroristgrupper.
Så, alltså stora delar av USAs rättväsende var med på det hela, och inte nog med det, fransmännen skröt vitt och brett om det och visade sin "film" för besökare?
Jag skulle kunna tänka mig att Titanic är mer vattentätt än denna historia.
Citat:
Det är en anledning varför Frankrike drog sig ur NATO:s gemensamma kommando, mm, och sedan dess använder 80% av sina resurser att spionera pà ... USA. Frankrike och USA är ju urgamla allierade som aldrig varit i krig med varandra och det lönar sig att veta vad just ens gamla vänner pà andra sidan Atlanten sysslar med.
Ja, de lönar sig säkert att veta vad dom sysslar med, dock innebär inte det att man mördar landets ledare.
Förövrigt är de intressant att se hur en del teorier verkligen vinner mark.
Tänker tex på den undersökning som gjordes i mitten av 1980 talet, då LHO grävdes upp och undersöktes pga rykten att en rysk agent hade tagit hans plats före mordet, och att LHO levde i Sovjet.
Vad som i alla fall är säkert är att vittnesuppgifter placerar LHO på andra våningens fikarum både före och efter skotten.