2008-08-24, 23:10
Medlem
D.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Helt ok, man får givetvis tro vad man vill. Jag kan ju inte heller säga varken bu eller bä med någon slags säkerhet.

Hela JFK-situationen verkar präglas av att inget kan sägas med säkerhet,
vilket ju är en bra grogrund för diverse tvivel. Vore skönt om sanningen kunde uppdagas någon gång.
Citera
2008-08-25, 09:57
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Berg
Hela JFK-situationen verkar präglas av att inget kan sägas med säkerhet,
vilket ju är en bra grogrund för diverse tvivel. Vore skönt om sanningen kunde uppdagas någon gång.
Underlättar ju inte heller direkt att en officiell utredning (Warren) kom fram till att det var LHO och en annan (HSCA) att det kunde varit en konspiration
Och som jag skrev tidigare i tråden, så ska Gerald Ford har erkännt att man ändrat i sin rapport.
http://whatreallyhappened.com/RANCHO/POLITICS/JFK/ford.html

Vill man läsa om olika teorier så är detta en bra början
http://en.wikipedia.org/wiki/Kennedy_assassination_theories
Citera
2008-08-30, 11:33
Bannlyst
William Reymond

Den franska journalisten Willam Reymond har skrivit flera reportage/böcker om JFK. En anledning är rykten att franska terrorister var med och sköt JFK och att franska säkerhetstjänsten hade infiltrerat dessa och visste vad som var pà G och filmade hela attentatet, mm, mm. Samma terrorister hade nämligen forsökt mörda de Gaulle ett antal gànger.

I sin sista bok JFK Le dernier temoin klargörs begreppen ytterligare. Det var LBJ och hans kumpaner som làg bakom attentatet! LBJ var minst sagt korrupt och hade en inhyrd mördare, Mac Wallace, som redan mördat 10 personer pà LBJ:s uppdrag innan det var JFK:s tur ... eller otur.
Det var tydligen Mac Wallace som sköt fràn TSBD medan LHO satt i bottenvàningen och drack Cocacola! En annan skytt befann sig pà GK och fransmännen var nog med pà ett hörn, i.a.f. den fransman som infiltrerat terroristerna. CIA, kubaner eller maffian var inte inblandade utan LBJ ville helt enkelt göra sig av med JFK för att bli president själv. DPD/FBI/Hoover/Warren hjälpte till med att skylla det hela LHO. Men sedan tappade LBJ lusten och söp ihjäl sig. Enligt uppgift brukade fransmännen visa upp sin JFKfilm för besökande amerikaner för att visa hur duktiga de var/är pà infiltrera terroristgrupper.

Det är en anledning varför Frankrike drog sig ur NATO:s gemensamma kommando, mm, och sedan dess använder 80% av sina resurser att spionera pà ... USA. Frankrike och USA är ju urgamla allierade som aldrig varit i krig med varandra och det lönar sig att veta vad just ens gamla vänner pà andra sidan Atlanten sysslar med.
Citera
2008-08-30, 15:52
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Den franska journalisten Willam Reymond har skrivit flera reportage/böcker om JFK. En anledning är rykten att franska terrorister var med och sköt JFK och att franska säkerhetstjänsten hade infiltrerat dessa och visste vad som var pà G och filmade hela attentatet, mm, mm. Samma terrorister hade nämligen forsökt mörda de Gaulle ett antal gànger.
Ok, Fransmänen var med på det hela och filmade attentatet
Låter enligt mig som "The Men Who Killed Kennedy" serien som gick.

Citat:
I sin sista bok JFK Le dernier temoin klargörs begreppen ytterligare. Det var LBJ och hans kumpaner som làg bakom attentatet! LBJ var minst sagt korrupt och hade en inhyrd mördare, Mac Wallace, som redan mördat 10 personer pà LBJ:s uppdrag innan det var JFK:s tur ... eller otur.
Det var tydligen Mac Wallace som sköt fràn TSBD medan LHO satt i bottenvàningen och drack Cocacola! En annan skytt befann sig pà GK och fransmännen var nog med pà ett hörn, i.a.f. den fransman som infiltrerat terroristerna. CIA, kubaner eller maffian var inte inblandade utan LBJ ville helt enkelt göra sig av med JFK för att bli president själv. DPD/FBI/Hoover/Warren hjälpte till med att skylla det hela LHO. Men sedan tappade LBJ lusten och söp ihjäl sig. Enligt uppgift brukade fransmännen visa upp sin JFKfilm för besökande amerikaner för att visa hur duktiga de var/är pà infiltrera terroristgrupper.
Så ok, här gör vi alltså en kovändning och anklagar LBJ istället för fransmännen.
Det finns uppgifter som pekar på att Mac Wallace kan ha varit i TSBD, men inget som kan bekräfta att han var skytten.

Citat:
Det är en anledning varför Frankrike drog sig ur NATO:s gemensamma kommando, mm, och sedan dess använder 80% av sina resurser att spionera pà ... USA. Frankrike och USA är ju urgamla allierade som aldrig varit i krig med varandra och det lönar sig att veta vad just ens gamla vänner pà andra sidan Atlanten sysslar med.

Finns det någon källa om detta?

Mac Wallace Fingeravtryck hittat på låda i snipers nest
http://spot.acorn.net/jfkplace/09/fp.back_issues/23rd_Issue/breakthru.html

Dock väldigt svårt att jämföra då det ena avtrycket på bilden är delvis helt svart.

Mac Wallace Bio
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/JFKwallaceM.htm

En sida som är dedikerad till att upplysa om att det var LBJ som låg bakom de hela.

http://itwasjohnson.impiousdigest.com/part1aa.htm
Citera
2008-09-02, 17:13
Medlem
Targenors avatar
Någon som har någon koll på hur många kulor/kul rester man hittade den dagen?

http://www.geocities.com/metsman_2001/shells.html

Citat:
When authorities searched the sixth floor of the three spent 6.5-millimeter cartridge cases were found, along with one unfired cartridge.
Tillägas kan att den 4de kulan var så pass skadad att den inte kunnat skjutas, detta var också vad som ska ha varit vad LHO var beväpnad med, inga fler kulor till geväret hittades varken i TSBD eller i de rum som LHO hyrde.

Sen har vi ju också bilden på Buddy Walthers och en misstänkt kula

http://mcadams.posc.mu.edu/images/slug2.jpg
http://www.maebrussell.com/Disappearing%20Witnesses/Walthers.gif
http://mcadams.posc.mu.edu/images/slug3.jpg

Finns det fler kulrester någonstans?
Hittade man inget av de fragment som träffat Tauge ?
Citera
2008-10-06, 15:07
Medlem
Targenors avatar
Quotar detta igen, då det gått alldeles för lång tid för jag skulle kunna redigera min tidigare post

Citat:
Så vilka var dessa terrorister?
Är det "Babushka Lady" du pratar om, så filmade allt?
Hennes film är den enda av filmerna som togs den dagen som försvunnit.

Citat:
Så, alltså stora delar av USAs rättväsende var med på det hela, och inte nog med det, fransmännen skröt vitt och brett om det och visade sin "film" för besökare?
Jag skulle kunna tänka mig att Titanic är mer vattentätt än denna historia.

Citat:

Ja, de lönar sig säkert att veta vad dom sysslar med, dock innebär inte det att man mördar landets ledare.

Förövrigt är de intressant att se hur en del teorier verkligen vinner mark.
Tänker tex på den undersökning som gjordes i mitten av 1980 talet, då LHO grävdes upp och undersöktes pga rykten att en rysk agent hade tagit hans plats före mordet, och att LHO levde i Sovjet.

Vad som i alla fall är säkert är att vittnesuppgifter placerar LHO på andra våningens fikarum både före och efter skotten.
Citera
2008-10-18, 23:16
Bannlyst
John McCain verkar veta mer än de flesta. Då han är med i Council of Foriegn Relations, USA:s riktiga regering så kanske han har insider information. Har en del filmer där George H. W. Bush och Lyndon Johnson kopplas till mordet. Eller som McCain kallar det, "intervention".

John McCain calls JFK's assassination an "intervention"
http://www.youtube.com/watch?v=DBAsHTSbkXs

"from the final presidential debate of the campaign. terrifying during the debate was the moment when John McCain was comparing himself and Obama to Goldwater and Jack Kennedy when he described JFK's assassination as something like this: "the intervention..." (eyes open wide, eyebrows high, grabs nose) "...err tragedy in Dallas..."
Citera
2008-10-20, 18:58
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galton1
John McCain verkar veta mer än de flesta. Då han är med i Council of Foriegn Relations, USA:s riktiga regering så kanske han har insider information. Har en del filmer där George H. W. Bush och Lyndon Johnson kopplas till mordet. Eller som McCain kallar det, "intervention".

John McCain calls JFK's assassination an "intervention"
[url]http://www.youtube.com/[/url}
Och han tillåts prata om det?
Citera
2008-10-20, 23:07
Medlem
Hehe, måste bara tillägga att när jag var hos min kusin i Högsby lite utanför Oskarshamn. Då kom det fram en gammal farbror och sa att hans bror hade skjutit JFk..
Citera
2008-10-22, 01:10
Medlem
Hotdangs avatar
Jag tror personligen att JFK's mördare kan leda oss till Palmes, vi borde börja söka där.
Allt jag är säker på är att kulan bar en förbannelse utfärdad av republikanernas mörkaste medlemmar.

kontaa: Ring SÄPO omedelbart och hitta den där gubben, he may be the one
Senast redigerad av Hotdang 2008-10-22 kl. 01:13.
Citera
2008-10-22, 08:39
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontaa
Hehe, måste bara tillägga att när jag var hos min kusin i Högsby lite utanför Oskarshamn. Då kom det fram en gammal farbror och sa att hans bror hade skjutit JFk..

Vem vet...
Citera
2008-10-27, 21:51
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontaa

Det är säkert LHO, någon annan ligger i hans grav.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in