Citat:
Ursprungligen postat av D.Berg
Även om kulan inte behövde ändra riktning är det väl ändå praktiskt taget omöjligt att den kan ha orsakat de sju in- och utgångssåren i JFK och Connally? Om nu bara tre skott avfyrats, varav ett missat samt ett var "the kill shot" mot JFKs huvud.
Vissa källor hävdar att ännu en kula hittades vid the Triple Overpass, vilket i så fall betyder att minst fyra skott ska ha avlossats.
Vid triple overpass?
Jag har hört teorier om ett kulhål i stemmons freeway skylten, likaså att Vice Sheriff Buddy Walters hittade en kula på gräset på "innerplan", det finns bilder på Walters och en oidentifierad man som ser ut att plocka upp något som ser ut som en kula.
Dessutom finns det bilder på ett "kulhål" i vindrutan på limousinen.
Den tredje skadade den dagen James Tauge får man heller inte glömma bort.
Citat:
Ursprungligen postat av D.Berg
Sen har vi ju även oklarheterna kring Connallys högra handled. På Zapruderfilmen ses guvernören hållandes sin hatt i höger hand vid den tidpunkt då hans handled, enligt Warrenkomissionen, skulle ha varit krossad, eller i alla fall skadad av "the magic bullet".
Jag är inte helt säker att zapruder filmen filmades i realtid, utan kan ha varit en viss tids fördröjning i filmen, dock tror ja inte den är förfalskad.
Citat:
Ursprungligen postat av MaaX59
har för mig det bara var 5 -8 sekunder mellan skotten, en i bröstet en i huvudet och en miss, e rätt bra gjort

Lägg till att inget magasin hittades till geväret, vilket innebär att LHO fått ladda kula för kula inga problem egentligen, men det tar ändå någon sekund extra för laddningen.