2023-11-26, 15:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Eftersom du skriver mer om mig i tråden än vad jag skriver om Alvarez är jag nog din idol. Kan man tänka sig!

Iaf inte en mindre säregen tolkning än dina. T ex är Nallis artikel 5 år gammal. Jättekonstigt hörrudu att jag inte hänvisade till den för 7 år sen, pucko.

Du skrev:
Citat:
Det jag då tänkte att jag kunde bidra med var en enklare modell och enklare resonemang än det Nalli presterar här.

Erkänn i stället att du lät dig luras av Alvarez' Nobel-glans innan du läste igenom hans 'studie' och att du sedan dess ålat och slingrat dig för att slippa erkänna det.

Visa nu istället att du har lite råg i ryggen och erkänn ditt misstag. Det svider lite på kort sikt, men är väl värt det.

Dvs, om du inte faktiskt gillar att åla och slingra dig. År ut och år in.
Citera
2023-11-26, 15:56
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vet du varför Nalli utgick ifrån ett ingångshål lika med den påstådda kulans diameter (6,5 mm) trots att rapporten från obduktionen klart och tydligt säger att det var "6 x 15 mm"?
Har läst igenom studien och kan inte se att han gjorde det, nej.
Bevisa var i studien han gör detta.

När du ändå är igång, förklara hur skottet kom framifrån om hålet på presidentens främre del av skallen mättes till 2,5-3 cm i diameter, när kulans diameter enbart var 6.5 mm
Senast redigerad av kato85 2023-11-26 kl. 16:31.
Citera
2023-11-26, 16:28
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Jag återkommer med svar här i morgon. Kräver lite repetition av källtext.
(FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963

Det har nu snart gått 3 dygn sedan du skrev detta, hur går det med repitionen av källtexten?
Senast redigerad av kato85 2023-11-26 kl. 16:30.
Citera
2023-11-26, 16:43
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Du tror på allvar att Kennedy mördades av en ensam skytt?
Ja.
Och du tror på riktigt att månlandningarna är fejk.
'Nuff said.
Citera
2023-11-26, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ja.
Och du tror på riktigt att månlandningarna är fejk.
'Nuff said.
Men det syns ju tydligt att ett av skotten kommer framifrån.
Jag får inte ihop det. Tror du inte på vad du själv ser?
Citera
2023-11-26, 17:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
(FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963

Det har nu snart gått 3 dygn sedan du skrev detta, hur går det med repitionen av källtexten?
Det går trögt avseende beviset för att en levande människoskalle omöjligt kan generera en jet-effekt när det träffas av en gevärskula. Har bytt dator några gånger och behöver leta igenom diverse hårddiskar och webben.

Under tiden jag letar så diskuterar jag gärna frågan om Alvarez och/eller Nalli har bevisat att så skedde med JFKs huvud när han mördades i Dallas.
Citera
2023-11-26, 17:46
Avstängd
Citat:
Har läst igenom studien och kan inte se att han gjorde det, nej.
Bevisa var i studien han gör detta.
Från Nallis studie:
The presented areas of the projectile may be estimated from its diameters at skull entrance and exit. Because the Carcano bullet is extremely stable during normal flight through air, the entrance diameter 𝑑0 is simply the cross- sectional diameter of an unfired bullet, which is known to be 0.67 cm.

https://www.cell.com/action/showPdf?pii=S2405-8440%2817%2933188-2

Samtidigt som obduktionsrapporten säger att samma ingångshål var:
"15 x 6 mm"

https://history-matters.com/archive/jfk/arrb/master_med_set/md3/html/Image4.htm
Litar inte Nalli på obduktionsrapporten, menar du?

Citat:
När du ändå är igång, förklara hur skottet kom framifrån om hålet på presidentens främre del av skallen mättes till 2,5-3 cm i diameter, när kulans diameter enbart var 6.5 mm
Varför ska jag förklara det?

Igen. Vad händer med Nallis tjusiga beräkningar om du ersätter träff-arean 0,67 cm i diameter med träff-arean 1,5 x 0,6 cm?

Blir det då fortfarande så att JFKs huvudkast snett bakåt kan förklaras med sagda "jet-effekt"?
Citera
2023-11-26, 17:46
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Du skrev:

Erkänn i stället att du lät dig luras av Alvarez' Nobel-glans innan du läste igenom hans 'studie' och att du sedan dess ålat och slingrat dig för att slippa erkänna det.

Visa nu istället att du har lite råg i ryggen och erkänn ditt misstag. Det svider lite på kort sikt, men är väl värt det.

Dvs, om du inte faktiskt gillar att åla och slingra dig. År ut och år in.
Det är helt meningslöst att svara dig när du gång på gång uppvisar en så fundamental brist på läsförståelse, både av källorna och av vad folk skriver här. Därför avstår jag, mer än så här. Livet är för kort.

Läs alla mina inlägg här igen om du saknar mig så. Det är rätt få (15 st inkl detta), så det klarar du nog. Kanske du lyckas förstå något av vad jag faktiskt skrivit på femtioelfte försöket? Fan tro't.
Citera
2023-11-26, 17:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Men det syns ju tydligt att ett av skotten kommer framifrån.
Jag får inte ihop det. Tror du inte på vad du själv ser?
Det kallas för "Gaslighting".
Citera
2023-11-26, 17:58
Avstängd
Citat:
Det är helt meningslöst att svara dig när du gång på gång uppvisar en så fundamental brist på läsförståelse, både av källorna och av vad folk skriver här. Därför avstår jag, mer än så här.
Här ljuger du rakt av.

Vilka källor har jag inte förstått?

Vad av vad folk skriver här, har jag inte förstått?

Citat:
Livet är för kort.
Hur kort är ett liv?

Citat:
Läs alla mina inlägg här igen
Redan gjort. Citerat och länkat till också gjort.

Citat:
om du saknar mig så.
Nja, jag saknar knappast dig, nerdnerd. Det jag saknar är att du levererar det du utlovar.

Istället så drar du dina återkommande äckliga försök till svepande ad hominem utan att heller här visa på ens en ansats till att presentera ett underlag.

Fick du lära dig det på i din fysiker-utbildning? Att ljuga hej vilt och gå till svepande personangrepp varje gång någon synar dina kort?

Du kanska tog en kurs av självaste Lous Alvarez härvid?

Citat:
Det är rätt få (15 st inkl detta), så det klarar du nog. Kanske du lyckas förstå något av vad jag faktiskt skrivit på femtioelfte försöket? Fan tro't.
Och som vanligt så lämnar du inte ens en ledtråd till vad jag i så fall inte "lyckas förstå"?

Till er andra. Döm själva.
Citera
2023-11-26, 18:19
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Det går trögt avseende beviset för att en levande människoskalle omöjligt kan generera en jet-effekt när det träffas av en gevärskula. Har bytt dator några gånger och behöver leta igenom diverse hårddiskar och webben.
Det är märkligt att du skyller på datorbyte när du i övrigt är väldigt aktiv i tråden.
Att dagligen skriva flertalet inlägg där du påstår massa saker verkar du inte ha några problem med, men när jag dyker upp och ber om bevis för ditt påstående att jet-effekten skulle vara en omöjlighet, så har du plötsligen bytt dator...

Tills den dag du klarat motbevisa jet-effekten så kan du inte hävda att denna teori skulle vara omöjlig, eftersom du själv inte kan presentera någon egen bevisning som motsäger detta.

Citat:
Under tiden jag letar så diskuterar jag gärna frågan om Alvarez och/eller Nalli har bevisat att så skedde med JFKs huvud när han mördades i Dallas.
Beviset finns i den vetenskapliga studie jag länkade till, som i sin tur hämtat sin information från bland annat Warrenrapporten och den obduktion som genomfördes på Kennedy.
Citera
2023-11-26, 18:54
Avstängd
Citat:
Det är märkligt att du skyller på datorbyte när du i övrigt är väldigt aktiv i tråden.
Att dagligen skriva flertalet inlägg där du påstår massa saker verkar du inte ha några problem med, men när jag dyker upp och ber om bevis för ditt påstående att jet-effekten skulle vara en omöjlighet, så har du plötsligen bytt dator...
Det kommer, lugn och fin.

Citat:
Tills den dag du klarat motbevisa jet-effekten
Vilken "jet-effekten" ska jag motbevisa?

Jag har uppmärksammat dig på att Nalli "estimated" att träff-ytan i JFKs bakhuvud är 0,67 cm i diameter, samtidigt som han vet att obduktionsrapporten säger att samma träff-yta är 0,6 x 1,5 cm.

Vad händer med Nallis tjusiga beräkningar om du petar in "0,6 x 1,5 cm" som träff-yta istället för dennes "estimated" "0,67 cm i diameter"?

Kastas då JFKs huvud fortfarande snett bakåt av en s.k. "jet-effect"?

Citat:
så kan du inte hävda att denna teori skulle vara omöjlig, eftersom du själv inte kan presentera någon egen bevisning som motsäger detta.
Jag lovar att inte hävda det igen förrän jag har presenterat mitt underlag som bevisar det.

Ok?

Citat:
Beviset finns i den vetenskapliga studie jag länkade till, som i sin tur hämtat sin information från bland annat Warrenrapporten och den obduktion som genomfördes på Kennedy.
Men varför väljer då Nalli att INTE gå på den obduktionsrapport som finns i Warrenkommissionens rapport, när det kommer till träff-ytan i JFKs bakhuvud?

Det står ju där?
"6 x 15 mm"
Kan det bero på att med den ytan så faller hela Nallis teori med alla tjusiga formler platt till marken och att det då liksom inte bidde någon "jet-effect"? Alls?

Vad tror du?

Till er andra. Det finns mycket mycket mer i Nallis studie som är fel, men jag börjar med träff-ytan i bakhuvudet.

Och btw, här var Lous Alvarez strået vassare än Nalli. Här säger Alvarez att det 'faktisk finns tre storheter (kula, skalle, hjärna/innehåll) att ta med i varje beräkning' och "inte som många tror" (vilka "många" då?), endast två (kula och huvud).

Men när han därpå redogör för hur de här olika storheterna ska ha agerat för att åstadkomma hans "jet-effect" så utelämnar han HELT den storhet som skallen (kranium och hud) utgör = inget värde alls på träff-ytan och därmed heller inget värde på den rörelsemängd som den inkommande kulan överför till huvudet när den träffar skallens baksida = ingen motverkande effekt framåt till hans presumtiva "jet-effect" bakåt.

Hur kunde han 'glömma' det?
Senast redigerad av onopono 2023-11-26 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in