Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Det är märkligt att du skyller på datorbyte när du i övrigt är väldigt aktiv i tråden.
Att dagligen skriva flertalet inlägg där du påstår massa saker verkar du inte ha några problem med, men när jag dyker upp och ber om bevis för ditt påstående att jet-effekten skulle vara en omöjlighet, så har du plötsligen bytt dator...
Det kommer, lugn och fin.
Citat:
Tills den dag du klarat motbevisa jet-effekten
Vilken "jet-effekten" ska jag motbevisa?
Jag har uppmärksammat dig på att Nalli "estimated" att träff-ytan i JFKs bakhuvud är 0,67 cm i diameter, samtidigt som han vet att obduktionsrapporten säger att samma träff-yta är 0,6 x 1,5 cm.
Vad händer med Nallis tjusiga beräkningar om du petar in "0,6 x 1,5 cm" som träff-yta istället för dennes "estimated" "0,67 cm i diameter"?
Kastas då JFKs huvud fortfarande snett bakåt av en s.k. "jet-effect"?
Citat:
så kan du inte hävda att denna teori skulle vara omöjlig, eftersom du själv inte kan presentera någon egen bevisning som motsäger detta.
Jag lovar att inte hävda det igen förrän jag har presenterat mitt underlag som bevisar det.
Ok?
Citat:
Beviset finns i den vetenskapliga studie jag länkade till, som i sin tur hämtat sin information från bland annat Warrenrapporten och den obduktion som genomfördes på Kennedy.
Men varför väljer då Nalli att INTE gå på den obduktionsrapport som finns i Warrenkommissionens rapport, när det kommer till träff-ytan i JFKs bakhuvud?
Det står ju där?
"6 x 15 mm"
Kan det bero på att med den ytan så faller hela Nallis teori med alla tjusiga formler platt till marken och att det då liksom inte bidde någon "jet-effect"? Alls?
Vad tror du?
Till er andra. Det finns mycket mycket mer i Nallis studie som är fel, men jag börjar med träff-ytan i bakhuvudet.
Och btw, här var Lous Alvarez strået vassare än Nalli. Här säger Alvarez att det 'faktisk finns tre storheter (kula, skalle, hjärna/innehåll) att ta med i varje beräkning' och "inte som många tror" (vilka "många" då?), endast två (kula och huvud).
Men när han därpå redogör för hur de här olika storheterna ska ha agerat för att åstadkomma hans "jet-effect" så utelämnar han HELT den storhet som skallen (kranium och hud) utgör = inget värde alls på träff-ytan och därmed heller inget värde på den rörelsemängd som den inkommande kulan överför till huvudet när den träffar skallens baksida = ingen motverkande effekt framåt till hans presumtiva "jet-effect" bakåt.
Hur kunde han 'glömma' det?