Citat:
Och ändå fortsätter du diskussionen?Det står dig givetvis helt fritt att diskutera vad du vill, när du vill, med vem du vill så länge det sker inom ramarna för forumets regelverk.
Det här gäller givetvis även undertecknad.
Citat:
Inte "en missad stämpel":
Läste du inte det jag skrev til dig innan?
En missad stämpel utgör absolut inget bevis för Oswalds oskuld.
- Den ska stämplas av Kleins bank på båda sidor.Och jag upprepar. Avsaknaden av dessa minst fyra stämplar = avsaknaden av bevis för att postanvisningen har passerat igenom Federal Reserve system för hanterandet av postanvisningar i USA anno 1963.
- Den ska stämplas av Kleins FRB-filial på båda sidor.
Köpet har i juridisk mening inte gått igenom.
Och, nej, det här är inte bevis = proof för att postanvisningen är en förfalskning, men det är bevis = evidence som tillsammans med andra bevis = evidence, ger att postanvisningen är en förfalskning "beyond a resonable doubt":
1. Inga bankstämplar = inga bevis för att den har passerat igenom Federal Reserve system.Och då talar vi fortfarande bara om den delen av 'köpet' som inbegriper just postanvisningen.
2. Varken WC eller allmänheten fick studera den föregivna postanvisningen i original, endast fotografier av xerox-kopia av det FBI säger är originalet.
3. Det finns tre olika versioner av hur, när, var och av vem postanvisningen hittades.
4. Den version som till slut väljs är den där Dallas Postal Inspector och FBI Informant Dallas T2, Harry Holmes (okänd medarbetare), 'hittar' det block med kvarvarande remsa/kvitto som därpå används för att spåra upp postanvisningen. Problemet är att ingen utöver Harry Holmes har sett sagda remsa/kvitto och att Holmes säger att blocket/remsan/kvittot därpå liksom 'försvann'. Hans livs viktigaste "stub". Borta.
5. Den handskriftsexpertis som anlitas av HSCA 1978 säger att det är omöjligt att säkerställa en namntecknings äkthet utifrån en kopia, än mindre en avfotograferad kopia.
6. Enligt FBI så ska endast kuvertet och tidningskupongen ha funnits på Kleins mikrofilm, inte postanvisningen.
7. Varken kuvert, kupong, postanvisning eller mikrofilm har setts till utanför FBI. Allt är borta.
8. Enligt postanvisningens serienummer så ska den ha rivits ca 2 år efter det att Oswald i så fall ska ha betalat den.
9. Postanvisningen betalades inne på US Postal Office huvudkontor i centrala Dallas. Trots det så ska den ha lagts i postlåda i Dallas Postal Zone 12, flera kilometer utanför Dallas centrum.
"Teknikaliteter"?
Vi har dessutom:
1. Oswalds post bevakades av både FBI och CIA. Trots det så finns det ingen rapport om att han ska ha beställt, köpt och fått skickat till sin postbox ett stort tungt gammalt italienskt infanterigevär med kikarsikte.Inga konstigheter här heller tycker Kato85?
2. Oswald ska ha köpt geväret under aliaset "A. Hidell" och angett sin postbox tecknad i sitt riktiga namn, Lee Harvey Oswald, trots att någon "A. Hidell" inte hade tillgång till den postboxen = paketet hade gått på retur till Kleins.
3. Oswald var en nästan daglig besökare i Postkontoret och flertalet anställda kände igen honom i media efter mordet på JFK. Ingen av dessa har något minne av att han ska ha hämtat ut något stort, tungt och avlångt paket.
4. Både dagen när han ska ha köpt postanvisningen och dagen då han ska ha hämtat upp geväret, hade Oswald sitt tidkort på Jaggers Chiles Stovall fulltecknat med arbete med specifika kunder och vilka tider, med 5 minuters marginal.
5. Det finns mer, men jag stannar där för nu.
"Teknikaliteter"?
Citat:
Men då återstår det ju i så fall att förklara "the paper trail". Om han "har köpt vapnet på annat sätt" så blir ju FBI's tekniska bevisning istället teknisk bevisning för att FBI förfalskade juridiska dokument i syfte att postumt fälla Oswald för mordet på JFK.
Som någon redan påpekade så kan han ha köpt vapnet på annat sätt,
Menar du att FBI visste att Oswald ägde geväret men att de inte kunde bevisa det och därför fabricerade bevis för det?
Citat:
Hade han? Hur vet du det?
han hade trots allt vapnet i sin ägo vid ett senare tillfälle,
Citat:
Se ovan.
hur han skaffat vapnet är alltså mindre relevant.
Citat:
Det du kallar "en detalj" är i själva verket bristen på bevis för att postanvisningen i fråga har passerat igenom US Federal Reserve system. Att den lika gärna kan ha rivits från en trave blanka postanvisningar av en 'medarbetare' till FBI, låt säga Postal Inspector och FBI-informant Dallas T-2, Harry Holmes, som därpå stämplade den och lämnade över den till black bag-gubbarna i FBI som 'lånade' en stämpel av Kleins och lät en av FBI's handskriftsexperter kopiera Oswalds/Hidells namnteckning och därpå drog en xerox-kopia som de fotograferade och därmed omöjliggjorde varje försök att säkerställa identiteten hos den som 'undertecknade' postanvisningen.
Det är det enda svaret som behövs, du har tyvärr inte mer än en detalj som mycket väl har en logisk förklaring,
Att falskstämpla Kleins stämpel utgjorde ingen risk för FBI. En annan femma om de började falskstämpla bankstämplar från kommersiella banker och Federal Reserve-banker. Där befann de sig i en helt annan division.
Du vet att den gode Harry Holmes efterlevande bad om ursäkt för honom och att han bara "ville göra sin plikt som amerikansk patriot"?
Vet du dessutom vad det innebar att vara "patriot" i Dallas anno 1963 så får du guldstjärna i kanten.
Citat:
Skitsnack. Beta av punkterna ovan och visa hur du kan förklara dessa med godartade/triviala faktorer.
du verkar inte kunna acceptera att du enbart griper efter halmstrån och en detalj som är oväsentlig när det kommer till Oswalds skuldfråga.
Citat:
Och ändå så fortsätter du?
Tror jag redan slösat nog med tid på dig.
Citat:
Som sagt, jag förväntar mig att du presenterar dina bevis för att Oswald var en "random killer", nästa gång du återigen försöker använda det som argument för att även Olof Palme mördades av en "random killer" (i.e. Christer Andersson).
Lycka till vidare.
Jag håller ögonen på dig hädanefter.
(Personligen så utesluter jag inte en ensam knäppgök i MOP, och där är CA definitivt intressant. Det gör jag som sagt med 100% säkerhet när det gäller mordet på JFK. 100%. Utesluter att det var ensam knäppgök.)