Citat:
Exakt. Det här kastet snett bakåt med huvudet var okänt för den breda allmänheten fram till 1975 då Geraldo Rivera visade en piratkopia av filmen i sin TV-show, Goodnight America. Det blev ett ramaskri hos allmänheten och en ny utredning drogs igång, HSCA, men som även den snabbt förvandlades från en seriös utredning till en cover-up precis som i fallet med Warrenkommissionen.
Citat:
Osäker på om de har klippt i filmen, den räcker bra som den är för att motbevisa den officiella sanningen om att JFK inte träffades av ett skott framifrån och att det därmed var en konspiration OCH inte minst, en mörkläggning av vad som hände.
Dom har klippt utan tvekan i filmen. Dom som vill dölja sanningen.
Citat:
Utan tvekan, ja.
Utan tvekan är det nog en konspiration.
Citat:
Det verkar var lite för många med tanke på vittnesmålen. 2-3 skyttar verkar mer rimligt.
I filmen jag såg som var den bästa jag sett med mycket detaljer.
Det var 7 skyttar, alla 6 var bakom honom och skjöt från olika ställen.
Det var 7 skyttar, alla 6 var bakom honom och skjöt från olika ställen.
Citat:
Ja, Oswald var en patsy. Möjligtvis så var han i egenskap av low level operativ (CIA/ONI) konspirationen på spåren och trodde att han ingick som infiltratör i syfte att avslöja mördarna precis när de skulle slå till. Nu gick det ju inte riktigt så.
Oswald var deras scapegoay enbart.
Citat:
Ja, allt tyder på att han jobbade för US Intel och hade fått viss utbildning i hur man jobbar under cover, etc. Det han inte visste var att han blev sheep dipped av sina uppdragsgivare från och med den stund de utsåg honom till patsy.
Oswald var tränad agent själv, när han blev gripen så säger han "iam not resisting arrest".
En som inte var tränad hade förmodligen sprungit ut bakvägen och där väntade folk med vapen..
En som inte var tränad hade förmodligen sprungit ut bakvägen och där väntade folk med vapen..
Citat:
Inte helt omöjligt. Själv går jag på vad HSCA’s akustiska studie säger, att 5 gevärsskott avlossades mot kortegen. 4 bakifrån JFK och 1 snett framifrån från grassy knoll och som var det dödande skottet.
En skytt var placerad under trottoaren(i kloaker), och därifrån kom skottet i pannan på JFK. Det var det skottet som dödade honom.
Det utesluter inte att fler skott avlossades, med ljuddämpare, från pistol eller gevär längre ifrån (som inte indentifierades av den akustiska studien), men det är i så falla spekulation i väntan på att mer säkrade data framkommer.
Citat:
Ja, chauffören Greer var veteran och visste precis vad han skulle göra i det läget. Att vid minsta tecken på fara ge full gas och ta presidenten från platsen snabbast möjligt. Istället gör han precis som du säger, tvärtom. Han bromsar in efter första skottet och tittar på JFK till dess han ser att denne träffas i huvudet och först därefter ger han full gas. Senare under förhöret med Warrenkommissionen så ljuger han och säger att han gav full gas så fort han förstod att det vara fara och färde.
Innan detta skott kommit kollar Föraren runt och tittar om han är död eller inte(jfk), och när han för andra gången ser att han inte är död STANNAR han bilen.
Citat:
Ja, det är helt säkert att vissa utvalda inom Secret Service var inblandade i konspirationen.
Secret-service personerna har order att INTE skydda JFK. Det ser man. En secret-service medlem blir förvirrad när han får order att han ska backa undan bilen. Hans kroppspråk säger detta.
Citat:
Som sagt, du får gärna försöka hitta filmen igen så att jag vet vad den går ut på.
Alla 7 skyttarna är idag döda. Mördade. Dom fick $50,000 för mordet. Eller så var det $35,000. Det var mycket mer på den tiden också.
Citat:
Ja, det finns en del som menar att man trixade med JFK’s huvudskador innan kroppen kom fram till Bethesda Naval Hospital där obduktionen ägde rum. Vissa menar att det var obducenterna som trixade med kroppen innan den egentliga obduktionen inleddes.
Dom byter ut kroppen, och försöker operara JFK emellan flyget. Dom gör grova misstag här. Dom byter inte kista när dom byter kropp(om jag minns rätt) t.ex.
Jag lutar åt det senare alternativet eftersom det kräver färre spekulativa led.
Citat:
Ja, det var dåvarande chefen för CIA, Allen Dulles, som fick sparken efter fiaskot vid Bay of Pigs och som mycket riktigt utsågs till en av de sju som ingick i Warrenkommissionen.
En person fick sparken från JFK. Efter mordet sätter dom dit den personen på topp jobb, tror han fick utreda mordet eller nånting. Minns inte.
Lite som när räven utreder nattens räd i hönshuset.
Citat:
Som sagt, hittar du filmen igen så kollar jag gärna den och kommer med synpunkter om du vill.
Om jag minns rätt så nänmnde dom att 4 st vittnen pratade om att dom skott från flera ställen, och dom alla blev dödade kort efter jfk mordet.
Citat:
Ja, när det kommer till mordet på JFK så drog mörkläggningen och propagandan igång direkt efter och har pågått med oförminskad kraft sedan dess. Jag vet ett antal ”dokumentärer”, ”vetenskapliga studier” och böcker som har direkta kopplingar till CIA och det är ju intressant när det är just delar av den organisationen som är huvudmisstänkt/a bakom mordet.
Var några månader sedan jag såg den nu, så detaljerna är inte 100%.
En mycket bra dokumentär. Bästa jag sett utan tvekan.
Finns ju många konspirationer gjorda för att förvirra, vissa är finasierade av dom som inte vill ha sanningen fram dessutom. Och så hyr dom in skådisar i dom filmerna också.
En mycket bra dokumentär. Bästa jag sett utan tvekan.
Finns ju många konspirationer gjorda för att förvirra, vissa är finasierade av dom som inte vill ha sanningen fram dessutom. Och så hyr dom in skådisar i dom filmerna också.
Citat:
De stora dragen verkar vara korrekta även om en del detaljer kanske kan diskuteras.
Som sagt, inte följt tråden, sorry så hoppas jag inte upprepar mig. Det är en 2timmars dokumentär jag såg.
Citat:
Nej, han var nog för ung vid tiden. Däremot så är det nog inte helt orimligt att misstänka hans far, George H.W. Bush, för någon typ av inblandning. Han befann sig i Dallas samma dag som mordet.
EDIt: Ah juste, georwe W bush kan ha varit med på detta mord förresten.