2018-02-04, 03:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
@onopono
Ja, den filmen du sa Zapruder-filmen, det var nog den. Man ser på den videon att han får ett skott framifrån upp-höger i huvvet från jfks perspektiv.
Hans huvud flyger bakåt.
Exakt. Det här kastet snett bakåt med huvudet var okänt för den breda allmänheten fram till 1975 då Geraldo Rivera visade en piratkopia av filmen i sin TV-show, Goodnight America. Det blev ett ramaskri hos allmänheten och en ny utredning drogs igång, HSCA, men som även den snabbt förvandlades från en seriös utredning till en cover-up precis som i fallet med Warrenkommissionen.

Citat:
Dom har klippt utan tvekan i filmen. Dom som vill dölja sanningen.
Osäker på om de har klippt i filmen, den räcker bra som den är för att motbevisa den officiella sanningen om att JFK inte träffades av ett skott framifrån och att det därmed var en konspiration OCH inte minst, en mörkläggning av vad som hände.

Citat:
Utan tvekan är det nog en konspiration.
Utan tvekan, ja.

Citat:
I filmen jag såg som var den bästa jag sett med mycket detaljer.
Det var 7 skyttar, alla 6 var bakom honom och skjöt från olika ställen.
Det verkar var lite för många med tanke på vittnesmålen. 2-3 skyttar verkar mer rimligt.

Citat:
Oswald var deras scapegoay enbart.
Ja, Oswald var en patsy. Möjligtvis så var han i egenskap av low level operativ (CIA/ONI) konspirationen på spåren och trodde att han ingick som infiltratör i syfte att avslöja mördarna precis när de skulle slå till. Nu gick det ju inte riktigt så.

Citat:
Oswald var tränad agent själv, när han blev gripen så säger han "iam not resisting arrest".
En som inte var tränad hade förmodligen sprungit ut bakvägen och där väntade folk med vapen..
Ja, allt tyder på att han jobbade för US Intel och hade fått viss utbildning i hur man jobbar under cover, etc. Det han inte visste var att han blev sheep dipped av sina uppdragsgivare från och med den stund de utsåg honom till patsy.

Citat:
En skytt var placerad under trottoaren(i kloaker), och därifrån kom skottet i pannan på JFK. Det var det skottet som dödade honom.
Inte helt omöjligt. Själv går jag på vad HSCA’s akustiska studie säger, att 5 gevärsskott avlossades mot kortegen. 4 bakifrån JFK och 1 snett framifrån från grassy knoll och som var det dödande skottet.

Det utesluter inte att fler skott avlossades, med ljuddämpare, från pistol eller gevär längre ifrån (som inte indentifierades av den akustiska studien), men det är i så falla spekulation i väntan på att mer säkrade data framkommer.

Citat:
Innan detta skott kommit kollar Föraren runt och tittar om han är död eller inte(jfk), och när han för andra gången ser att han inte är död STANNAR han bilen.
Ja, chauffören Greer var veteran och visste precis vad han skulle göra i det läget. Att vid minsta tecken på fara ge full gas och ta presidenten från platsen snabbast möjligt. Istället gör han precis som du säger, tvärtom. Han bromsar in efter första skottet och tittar på JFK till dess han ser att denne träffas i huvudet och först därefter ger han full gas. Senare under förhöret med Warrenkommissionen så ljuger han och säger att han gav full gas så fort han förstod att det vara fara och färde.

Citat:
Secret-service personerna har order att INTE skydda JFK. Det ser man. En secret-service medlem blir förvirrad när han får order att han ska backa undan bilen. Hans kroppspråk säger detta.
Ja, det är helt säkert att vissa utvalda inom Secret Service var inblandade i konspirationen.

Citat:
Alla 7 skyttarna är idag döda. Mördade. Dom fick $50,000 för mordet. Eller så var det $35,000. Det var mycket mer på den tiden också.
Som sagt, du får gärna försöka hitta filmen igen så att jag vet vad den går ut på.

Citat:
Dom byter ut kroppen, och försöker operara JFK emellan flyget. Dom gör grova misstag här. Dom byter inte kista när dom byter kropp(om jag minns rätt) t.ex.
Ja, det finns en del som menar att man trixade med JFK’s huvudskador innan kroppen kom fram till Bethesda Naval Hospital där obduktionen ägde rum. Vissa menar att det var obducenterna som trixade med kroppen innan den egentliga obduktionen inleddes.

Jag lutar åt det senare alternativet eftersom det kräver färre spekulativa led.

Citat:
En person fick sparken från JFK. Efter mordet sätter dom dit den personen på topp jobb, tror han fick utreda mordet eller nånting. Minns inte.
Ja, det var dåvarande chefen för CIA, Allen Dulles, som fick sparken efter fiaskot vid Bay of Pigs och som mycket riktigt utsågs till en av de sju som ingick i Warrenkommissionen.

Lite som när räven utreder nattens räd i hönshuset.

Citat:
Om jag minns rätt så nänmnde dom att 4 st vittnen pratade om att dom skott från flera ställen, och dom alla blev dödade kort efter jfk mordet.
Som sagt, hittar du filmen igen så kollar jag gärna den och kommer med synpunkter om du vill.

Citat:
Var några månader sedan jag såg den nu, så detaljerna är inte 100%.
En mycket bra dokumentär. Bästa jag sett utan tvekan.
Finns ju många konspirationer gjorda för att förvirra, vissa är finasierade av dom som inte vill ha sanningen fram dessutom. Och så hyr dom in skådisar i dom filmerna också.
Ja, när det kommer till mordet på JFK så drog mörkläggningen och propagandan igång direkt efter och har pågått med oförminskad kraft sedan dess. Jag vet ett antal ”dokumentärer”, ”vetenskapliga studier” och böcker som har direkta kopplingar till CIA och det är ju intressant när det är just delar av den organisationen som är huvudmisstänkt/a bakom mordet.

Citat:
Som sagt, inte följt tråden, sorry så hoppas jag inte upprepar mig. Det är en 2timmars dokumentär jag såg.
De stora dragen verkar vara korrekta även om en del detaljer kanske kan diskuteras.

Citat:
EDIt: Ah juste, georwe W bush kan ha varit med på detta mord förresten.
Nej, han var nog för ung vid tiden. Däremot så är det nog inte helt orimligt att misstänka hans far, George H.W. Bush, för någon typ av inblandning. Han befann sig i Dallas samma dag som mordet.
Citera
2018-02-04, 03:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Warrenkommisionen och HSCA kommer fram till andra slutsatser, än vad du gör.
Ja, det är vi helt överens om.

Citat:
Vems uppgifter? Polismannen Ellis har ju även uttalat sig nedlåtande om tex kollegan McLain, som han ansåg gjorde sig till i syfte att få en gratis resa till Washington. Detta i samband med HSCA:s förhör i mitten av 1970 talet.

Baker är tillräckligt uppmärksam för att vara förste polis på plats i TSBD och konfrontera Oswald på väg in i lunchrummet.
Du ville veta någon kollega som kritiserade Baker för hans agerande i samband med mördarjakten. Ellis är ett exempel på det.

Vad fattas dig?
Citera
2018-02-04, 03:41
Avstängd
Citat:
(Det är bara dokument 1 som jag kommenterar)
Det jag saknar är tex: När? Var? Varför?

Jämför gärna med Warrenkommisionen, eller förhör med FBI eller Dallas polisen. Där framgår När förhöret/upplysningen lämnas. Det framgår Var detta sker och Varför?

Det framgår också vilka frågor som ställs och om den svarande hörs under ed mm.

Uppgifterna som redovisas på "prayerman" saknar allt detta ovan.
Användes uppgifterna av Garrison på något vis?
Ellis är en bifigur och det enda intressanta med honom är att han är ett exempel på en kollega som kritiserar Baker för dennes insatser under mördarjakten.

Vad fattas dig?
Citera
2018-02-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ellis är en bifigur och det enda intressanta med honom är att han är ett exempel på en kollega som kritiserar Baker för dennes insatser under mördarjakten.
Ellis Stavis vittnar om hålet eller skadan i limosinens vindruta.

Kritiken mot Baker och övriga kollegor kommer åratal efter mordet på JFK.
Citera
2018-02-04, 10:34
Medlem
Citat:
(Det är bara dokument 1 som jag kommenterar)
Det jag saknar är tex: När? Var? Varför?

Jämför gärna med Warrenkommisionen, eller förhör med FBI eller Dallas polisen. Där framgår När förhöret/upplysningen lämnas. Det framgår Var detta sker och Varför?

Det framgår också vilka frågor som ställs och om den svarande hörs under ed mm.

Uppgifterna som redovisas på "prayerman" saknar allt detta ovan.
Användes uppgifterna av Garrison på något vis?

Korrektion och förtydligande av mitt tidigare inlägg:

Dokumentet från "prayerman" websidan av mig kallat för dokument 1, anger platsen för konversationen med Ellis Stavis (Ft. Chaffin, Arkansas). Även tidpunkten anges, såsom 22 juli till 5 augusti (årtal för mig okänt).
Det jag saknar är vem eller vilka som konverserar med Ellis Stavis och upprättar memot.
Vilka frågor ställs? Varför håller man på i ca 2 veckor? Är det jurister närvarande?

Jag får intryck av att det normala vid vittnesdepositioner är att de sker och upprättas under mer kontrollerade former. Dokument 1 framstår som nedtecknad hörsägen, av någon som under 2 veckor hängt med Ellis på en militärbas.
Har det använts i Garrisons rättegång?

Jämför med informationen som presenteras angående tex Lee E. Bowers vittnesmål.

AFFIDAVIT IN ANY FACT
THE STATE OF TEXAS
COUNTY OF DALLAS

BEFORE ME, Patsy Collins, a Notary Public in and for said County, State of Texas, on this day personally appeared Lee E. Bowers, Jr., w/m/38 of 10508 Maplegrove Lane, Dallas, Texas DA-1-1909 who, after being by me duly sworn, on oath deposes and says:
När Lee Bowers vittnar inför Warrenkommisionen får vi veta:

The testimony of Lee E. Bowers, Jr. was taken at 2 p.m., on April 2, 1964, In the office of the U.S. attorney, 301 Post Office Building, Bryan and Ervay Streets, Dallas, Tex. by Mr. Joseph A. Bail, assistant counsel of the President's Commission.
Lee Bowers vittnesmål är signerad och digitala kopior av orginalet finns tillgängligt.
Senast redigerad av PekkariP1 2018-02-04 kl. 10:39.
Citera
2018-02-04, 11:13
Medlem
Citat:
Av de som hörde och/eller såg fler än en skytt var det nog endast en som dog lite misstänkt, Lee Bowers, som satt i ett litet utkikstorn vid bangården 60 - 70 meter bakom det vita staketet på grassy knoll.
Inget vittne har sett flera skyttar.
Fyra öronvittnen av 178 anger att de hörde skott avfyras från två platser. Menar du att Bowers är en av dessa?
Minutrarna efter attentatet rapporterar 3 separata vittnen att skotten avfyrats från TSBD.
Citera
2018-02-04, 14:25
Avstängd
Citat:
Ellis Stavis vittnar om hålet eller skadan i limosinens vindruta.

Kritiken mot Baker och övriga kollegor kommer åratal efter mordet på JFK.
Det vi diskuterar här är om Baker blev kritiserad av sina kollegor för att han inte grep Oswald i TSBD när han hade chansen. Menar du nu att Ellis INTE kritiserar Baker?
Citera
2018-02-04, 14:33
Avstängd
Citat:
Inget vittne har sett flera skyttar.
Fyra öronvittnen av 178 anger att de hörde skott avfyras från två platser. Menar du att Bowers är en av dessa?
Minutrarna efter attentatet rapporterar 3 separata vittnen att skotten avfyrats från TSBD.
Jag menar precis vad jag skriver. Att Bowers menade sig se misstänkt skottaktivitet bakom det vita staketet på grassy knoll precis när president-limon passerade på Elm Street nedanför. Att han blev avbruten av förhörsledaren precis när han i mer detalj skulle beskriva vad han såg och att han senare berättade just om detaljerna för bl.a. Mark Lane och att han kort efter det dog i en mystisk singelolycka. Att han vad jag kan påminna mig var den enda av mordvittnena som dog en misstänkt död.

Vad av det här har du invändningar emot?
Senast redigerad av onopono 2018-02-04 kl. 15:07.
Citera
2018-02-04, 14:41
Avstängd
Citat:
Korrektion och förtydligande av mitt tidigare inlägg:

Dokumentet från "prayerman" websidan av mig kallat för dokument 1, anger platsen för konversationen med Ellis Stavis (Ft. Chaffin, Arkansas). Även tidpunkten anges, såsom 22 juli till 5 augusti (årtal för mig okänt).
Det jag saknar är vem eller vilka som konverserar med Ellis Stavis och upprättar memot.
Vilka frågor ställs? Varför håller man på i ca 2 veckor? Är det jurister närvarande?

Jag får intryck av att det normala vid vittnesdepositioner är att de sker och upprättas under mer kontrollerade former. Dokument 1 framstår som nedtecknad hörsägen, av någon som under 2 veckor hängt med Ellis på en militärbas.
Har det använts i Garrisons rättegång?

Jämför med informationen som presenteras angående tex Lee E. Bowers vittnesmål.

AFFIDAVIT IN ANY FACT
THE STATE OF TEXAS
COUNTY OF DALLAS

BEFORE ME, Patsy Collins, a Notary Public in and for said County, State of Texas, on this day personally appeared Lee E. Bowers, Jr., w/m/38 of 10508 Maplegrove Lane, Dallas, Texas DA-1-1909 who, after being by me duly sworn, on oath deposes and says:
När Lee Bowers vittnar inför Warrenkommisionen får vi veta:

The testimony of Lee E. Bowers, Jr. was taken at 2 p.m., on April 2, 1964, In the office of the U.S. attorney, 301 Post Office Building, Bryan and Ervay Streets, Dallas, Tex. by Mr. Joseph A. Bail, assistant counsel of the President's Commission.
Lee Bowers vittnesmål är signerad och digitala kopior av orginalet finns tillgängligt.
Jag har redan utförligt diskuterat med dig statistiken avseenden vem som såg/hörde/luktade vad i anslutning till mordet på JFK. Det jag diskuterar här är om du håller med om att Ellis kritiserade Baker för dennes påstådda agerande i anslutning till mordet på JFK. Att han påstods ha låtit Oswald komma undan efter hans påstådda mord på JFK.

Har du invändningar här? Kritiserar Ellis INTE Baker för det?
Citera
2018-02-04, 19:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har redan utförligt diskuterat med dig statistiken avseenden vem som såg/hörde/luktade vad i anslutning till mordet på JFK. Det jag diskuterar här är om du håller med om att Ellis kritiserade Baker för dennes påstådda agerande i anslutning till mordet på JFK. Att han påstods ha låtit Oswald komma undan efter hans påstådda mord på JFK.

Har du invändningar här? Kritiserar Ellis INTE Baker för det?

Var det överhuvud taget någon som såg någon skjuta mot jfk, alls?
Citera
2018-02-04, 20:16
Medlem
@onopono
Jag menade att filmen som visades först var klippt. Den filmen som försöker mörka saker. På den tiden såg man i bilder eller nånting, gick man igenom detta så ser man klart och tydligt att massa bilder är borttagna.
Vart ska man ladda upp klipp här? Du har nog rätt angående bush.

Jag testar här: https://www.youtube.com/watch?v=jk_7TCe_Fkk

Var nog denna jag såg. Jag kollade igenom den en del igår och verkar vara den.
Citera
2018-02-04, 20:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Var det överhuvud taget någon som såg någon skjuta mot jfk, alls?
Ja, den dövstumme Ed Hoffman såg två män bakom det vita staketet, där den ene sköt mot JFK med gevär varpå denne kastade över geväret till kompanjonen som bröt isär det, la det i en väska och snabbt lämnade platsen med väskan i hand. Han försökte vid två olika tillfällen berätta om det här för FBI men blev bortvisad båda gångerna.

Annars finns det endast vittnen som ser personer med gevär i TSBD samt som sagt, hör skott avlossas bakom respektive framför JFK, ser rök komma ner för grassy knoll och/eller känner lukten av ammunitionsrök uppe på samma grassy knoll. Ingen utom Hoffman ser någon faktiskt skjuta, även om Bowers vittnesmål ’nästan’ kommer dit.

Majoriteten av de intervjuade vittnen +50 stycken anger grassy knoll som platsen där skott avlossades. Ett 30-tal säger TSBD/bakom JFK, resten vet inte eller är osäkra. Ett fåtal säger att JFK besköts från fler håll än ett, vilket kan bero på att de intervjuades/frågades på ett visst sätt, eller att de kom ihåg det mest tydliga hållet.

Både poliser och allmänheten rusar kort efter skotten till grassy knoll. Endast en, mc-polis Baker, rusar till TSBD och då för att han såg en massa duvor flyga upp i anslutning till skotten.

Jag tror att ca 180 st alls tillfrågades av ansvariga utredare, av de ca 600 som var närvarade vid Dealey Plaza vid tiden för skotten.

HSCA genomförde ca 15 år senare akustiska studier vilka kom fram till att 5 gevärsskott avlossades. 4 bakom JFK och ett snett framifrån från grassy knoll på kvadratmetern när. Utöver det blindtestades även förmågan att skilja ut ljudkälla från eko på Dealey Plaza och här lyckades samtliga testpersoner i samtliga fall enkelt att göra det.
Senast redigerad av onopono 2018-02-04 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in