2018-01-08, 01:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Hur uttrycktes denna kritik menar du?

Har du hittat något? Eller ljög du?
Stackars Pekka. Hen försöker och försöker och alltid går det åt pipsvängen. Du vet vid det här laget att jag aldrig ljuger, men nej, jag har inte hittat det ännu. Det finns antagligen någonstans i någon av alla de trådar om Prayer Man som jag läst över åren på ett antal forum. Jag fortsätter med att hålla ögonen öppna.

Under tiden kan du ju leta igenom den här tråden för exempel där jag bevisligen har fel i sak och som kan sortera under möjlig ”lögn”. Om du inte hittar något trots min omfattande medverkan så blir ju den befogade frågan varför du tror att jag gör det just den här gången.

Du kan också försöka fundera lite (risk för ditt nu legendariska ”bludder” här) över varför en Oswald som efter ha skjutit världens mäktigaste man, USA’s president JFK, rusar tvärs över 6e våningen, gömmer geväret inne bland en hög kartonger, rusar ned för en gammal knarrig trappa fyra våningar utan att någon ser eller hör honom, kastar sig in i ett lunchrum när han hör de upprusande Truly och Baker, lutar sig avslappnat och nonchalant mot en bänk samtidigt som polisman Baker rusar in och trycker in sitt tjänstevapen i magen på denne samtidigt som en precis bakom inrusande Truly lugnande förklarar att Oswald är anställd i huset och allt det här samtidigt som samme Oswald är helt lugn och samlad och inte ens är andfådd efter språngmarschen ovan och det under 90 sekunder.

Inte ens bara aningen andfådd?

Det kvittar om 70-årige Earl Warren klarade av att genomföra samma språngmarsch på samma tid. Poängen är att även en elitidrottsman hade blivit andfådd på ett sätt som hade varit omöjligt att dölja för en polisman en halvmeter ifrån som med höjt vapen letar efter minsta tecken på att något inte stämmer med personen ifråga. Det var hans livs mördarjakt. Det var USA’s mycket populäre 35e president som skjutits i huvudet sekunderna tidigare.

Och ändå, denna emfas på att Oswald var helt ’cool and colected’? Varför?
Senast redigerad av onopono 2018-01-08 kl. 01:10.
Citera
2018-01-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du kan också försöka fundera lite (risk för ditt nu legendariska ”bludder” här) över varför en Oswald som efter ha skjutit världens mäktigaste man, USA’s president JFK, rusar tvärs över 6e våningen, gömmer geväret inne bland en hög kartonger, rusar ned för en gammal knarrig trappa fyra våningar utan att någon ser eller hör honom, kastar sig in i ett lunchrum när han hör de upprusande Truly och Baker, lutar sig avslappnat och nonchalant mot en bänk samtidigt som polisman Baker rusar in och trycker in sitt tjänstevapen i magen på denne samtidigt som en precis bakom inrusande Truly lugnande förklarar att Oswald är anställd i huset och allt det här samtidigt som samme Oswald är helt lugn och samlad och inte ens är andfådd efter språngmarschen ovan och det under 90 sekunder.
(Det av mig fetade.)
Enligt Warrenkommisionen är det drygt 6 meter mellan mc polisen Baker och Oswald. Oswald promenerar bort från Baker. Sanningshalten i dina uppgifter lämnar endel övrigt att önska.
Citat:
Inte ens bara aningen andfådd?
Detta är ju ett test som är möjligt att utföra för väldigt många människor; promenera ca 60 meter på plan mark och därefter ta sig ned 4 våningar.
Citera
2018-01-09, 00:21
Avstängd
Citat:
(Det av mig fetade.)
Enligt Warrenkommisionen är det drygt 6 meter mellan mc polisen Baker och Oswald. Oswald promenerar bort från Baker. Sanningshalten i dina uppgifter lämnar endel övrigt att önska.
Vilken version av Bakers vittnesmål går du på här? Det finns minst fyra varianter. Går du på den i tiden senaste här? Varför då? Minns Baker bättre ju längre tiden går, menar du?

Citat:
Detta är ju ett test som är möjligt att utföra för väldigt många människor; promenera ca 60 meter på plan mark och därefter ta sig ned 4 våningar.
Absolut. På under 90 sekunder..

1. Rusa genom 6e våningen 60 meter med geväret.

2. Torka av alla fingeravtryck och göm geväret långt in bland en massa kartonger.

3. Rusa ner för trappor fyra våningar.

4. Rusa in i genom en ”vestibule” in i ett lunchrum några meter.

5. Vänd dig om och gå sakta tillbaka.

6. Visa inte med ett enda tecken att du just skjutit landets president, ingen rädsla, stress, adrenalin och framförallt, ingen förändrad andhämtning, ingenting som kan röja att du är på flykt från platsen av århundradets brott.

Be my guest

Återigen, den här argumentationen syftar endast till att belysa förhållandet att Truly och Baker tycks så angelägna att betona Oswalds till synes kolugna uppträdande i lunchrummet trots att det ju är bevis för att han INTE kan ha varit mördaren. En möjlig förklaring till det här har gått ut på att ansvariga utredare ville visa vilken iskall och samvetslös person Oswald var. Jag har alltid varit skeptisk till den hypotesen eftersom den ändå inte förklarar frånvaron av påverkad andhämtning och därmed underminerar den officiella ”sanningen” om Oswald som mördare.

Nej, det självklara svaret är ju givetvis att främst polisman Baker måste ha ett legitimt skäl till att ha låtit Oswald komma undan trots att han hade honom fast at gun point i ett litet utrymme utan flyktvägar. Att Oswald därmed även fick tillfälle att mörda en polis (trodde man), en av deras egna.

1. Polisman Marion L. Baker fick order om att vittna om att han och Truly konfronterade Oswald i TSBD’s lunchrum ca 90 sekunder efter sista skottet mot JFK avlossades.

2. Polisman Marion L. Baker gick med på det men på villkoret att hans heder och ära inte tog för mycket skada för att han hade låtit presidentens mördare komma undan för att därpå mörda även en polis, en av deras egna.

3. Baker och Truly vittnar således på sätt som lägger emfas på att Oswald framstod som ett under av lugn och samlad, trots att det underminerar den officiella ”sanningen” om Oswald som JFK’s mördare.

Varför fick Baker (och Truly) order om att vittna falskt om konfrontationen i lunchrummet? Därför att Oswald befann sig ”out front with Shelley” vid tiden för skotten. Att han omöjligt kan ha avlossat några skott mot JFK den dagen eftersom han står placerad i trappan till TSBD’s huvudentré precis bakom Billy Lovelady och Bill Shelley och precis bredvid kompisen Buell Wesley Frazier när skotten avlossas.

Här: http://www.prayer-man.com/wp-content/uploads/2015/12/Prayer-Woman-is-Prayer-Man-2.jpg

Ansvariga för mörkläggningen var tvungna att få bort Oswald från huvudentrén och in och upp i byggnaden till en plats dit han åtminstone teoretiskt skulle ha hunnit ta sig till efter skotten innan någon upptäcker honom.

Lunchrummet på våning 2 var det optimala alternativet. Tillräckligt nära ”snipers nest” och tillräckligt avskilt utan att något okänt vittne skulle poppa upp längre fram och ödelägga scenariot.
Citera
2018-01-09, 12:56
Avstängd
Citat:
(Det av mig fetade.)
Från Warrenkommisskonens förhör med Truly:
Mr. BELIN. All right. Let me ask you this now. How far was the officer’s gun from Lee Harvey Oswald when he asked the question?
Mr. TRULY. It would be hard for me to say, but it seemed to me like it was almost touching him. Mr. BELIN. What portion of his body?
Mr. TRULY. Towards the middle portion of his body.
Exakt vad, är det sanningshalten i mina uppgifter lämnar ”en del övrigt att önska”?
Citera
2018-01-10, 11:08
Medlem
Citat:
Exakt vad, är det sanningshalten i mina uppgifter lämnar ”en del övrigt att önska”?
Nu var det ju inte Trulys vittnesmål som var aktuellt, utan den enligt dig stora och närmast övermänskliga fysiska prestationen som krävs för att förflytta sig från 6:e våningen till 2:ndra våningen.

I din argumentation lämnar du en felaktig beskrivning av mötet mellan polismannen Baker och Oswald. Du använder dig då av det som du själv kallar för "de stora penseldragen" för att teckna en sketchartad bild. Det blir en lekstuga med öppen planlösning där dina egna opassliga fantasier tumlar runt med fakta och halvsanningar.

Jag skrev:
(Det av mig fetade.)

Detta som svar på ditt:
(Oswald) lutar sig avslappnat och nonchalant mot en bänk samtidigt som polisman Baker rusar in och trycker in sitt tjänstevapen i magen på denne

Du beskriver något annat än vad polismannen Baker uppger i sitt vittnesmål inför Warrenkommisionen.

Baker uppger att han ropar till sig, den för honom okände mannen, som vänder sig om och promenerar tillbaka mot honom. Truly är således inte där, utan fortsatte vidare upp i trapphuset.
(Truly är således inte hack i häl, som du beskriver det.)

När Truly vänt om och ansluter i vestibulen/lunchrummet står Baker och Oswald ungefär 1 meter från varandra. Baker frågar då Truly om han känner denna man (Oswald).
(Det är således inte som du påstår att Truly lugnande påstår att Oswald är anställd i huset.)
Det är Baker som frågar Truly.
Tvärtom som det brukar vara med uppgifter från mytomanen onopono.
Senast redigerad av PekkariP1 2018-01-10 kl. 11:13.
Citera
2018-01-10, 18:03
Avstängd
Citat:
Nu var det ju inte Trulys vittnesmål som var aktuellt, utan den enligt dig stora och närmast övermänskliga fysiska prestationen som krävs för att förflytta sig från 6:e våningen till 2:ndra våningen.
Fel. Det som är aktuellt är exakt det här uttalandet från dig:
Citat:
(Det av mig fetade.)
Jag citerar då samma ”Warrenkommission”:
Citat:
Från Warrenkommisskonens förhör med Truly:
Mr. BELIN. All right. Let me ask you this now. How far was the officer’s gun from Lee Harvey Oswald when he asked the question?
Mr. TRULY. It would be hard for me to say, but it seemed to me like it was almost touching him.
Mr. BELIN. What portion of his body?
Mr. TRULY. Towards the middle portion of his body.
Nå?

Citat:
I din argumentation lämnar du en felaktig beskrivning av mötet mellan polismannen Baker och Oswald. Du använder dig då av det som du själv kallar för "de stora penseldragen" för att teckna en sketchartad bild.
Nej, det är du som LJUGER ihop att jag gör det. De stora penseldragen använder jag när jag beskriver övergripande förlopp, bakgrund, tidsanda, hur någonting ser ut i just stora drag.

Inte detaljer i något av de detaljerade förloppen.

Men vad ska du annars ta dig till, Pekka. När du har överlevt världshistoriens längsta och mest utdragna kölhalning någonsin alla kategorier?

Tro fan att det börja ”bluddra” i hjärnan på dig och du börjar hitta på saker.

Citat:
Det blir en lekstuga med öppen planlösning där dina egna opassliga fantasier tumlar runt med fakta och halvsanningar.
Du har så här långt, och tro mig, det är låååångt, endast lyckats med att beslå mig med ett slarvfel där jag rundade av en sträcka angiven i miles till samma sträcka i km. Jag höll direkt med och korrigerade min angivelse.

Har du något annat?

Citat:
Jag skrev:
(Det av mig fetade.)

Detta som svar på ditt:
(Oswald) lutar sig avslappnat och nonchalant mot en bänk samtidigt som polisman Baker rusar in och trycker in sitt tjänstevapen i magen på denne
Det är EN av minst FYRA versioner av vad som utspelade sig i lunchrummet.

Vilken version är enligt DIG den korrekta och varför?

Citat:
Du beskriver något annat än vad polismannen Baker uppger i sitt vittnesmål inför Warrenkommisionen.
Exakt. Och, just därför skriver jag INTE att det var något som Baker uppger i något av sina vittnesmål till Warrenkommissionen.

Du HITTAR PÅ att jag skriver det. Varför HITTAR DU PÅ DET?

Citat:
Baker uppger att han ropar till sig, den för honom okände mannen, som vänder sig om och promenerar tillbaka mot honom. Truly är således inte där, utan fortsatte vidare upp i trapphuset.
(Truly är således inte hack i häl, som du beskriver det.)
Återigen det finns minst fyra versioner av vad som utspelade sig i samband med den påstådda konfrontationen i lunchrummet. Vilken av dessa är enligt dig den med sanningen överensstämmande och varför är den det?

Citat:
När Truly vänt om och ansluter i vestibulen/lunchrummet
Sedan när är ett knappt kvadratmeter stort mellanrum mellan två (tre) dörrar en ”vestibule”, Pekka?

Citat:
står Baker och Oswald ungefär 1 meter från varandra. Baker frågar då Truly om han känner denna man (Oswald).
Har du ångrat dig nu. Du skrev precis nyss att det var ”6 meter”?

Citat:
(Det är således inte som du påstår att Truly lugnande påstår att Oswald är anställd i huset.)
Det är Baker som frågar Truly.
Tvärtom som det brukar vara med uppgifter från mytomanen onopono.
Återigen, det finns ett antal versioner om vem som sa vad, var, när och hur. Exakt vilken version går du på och exakt varför?

Börja där så ska vi se vad vi kan hjälpa dig med. Men, var beredd på kognitiv dissonans och därmed stor risk för ”bludder” i din hjärna.

På med betongkepsen
Senast redigerad av onopono 2018-01-10 kl. 18:14.
Citera
2018-01-11, 01:09
Avstängd
Citat:
Hur uttrycktes denna kritik menar du?

Har du hittat något? Eller ljög du?
Hittade nu ett exempel på inte nådig kritik, från en överordnad i det här fallet. DPD’s Major Stavis Ellis:

- Bakers fel att polisman J.D. Tippit mördades av Oswald eftersom Baker hade släppt honom lös.

- Baker skulle direkt ha förseglat TSBD istället för att på egen hand jaga mördare inne i byggnaden.

- Baker hade inte alla hästar hemma.

Räcker det, eller ”bluddrar” det igång ännu värre inne i huvet nu?

https://i2.wp.com/www.prayer-man.com/wp-content/uploads/2015/10/No-More-Silence-An-Oral-History-of-the-Assassination-of-President-Kennedy-Larry-A-Sneed-178.jpg
Senast redigerad av onopono 2018-01-11 kl. 01:11.
Citera
2018-01-13, 23:23
Medlem
Citat:
Hittade nu ett exempel på inte nådig kritik, från en överordnad i det här fallet. DPD’s Major Stavis Ellis:
Är det möjligt att du här blandar ihop olika gradbeteckningar som Ellis hade i olika sammanhang?

Han var major i armen. Han var sergeant inom Dallas Police Department (DPD).
Om jag nu minns det rätt tjänstgjorde Ellis inom militär underättelsetjänst, tillsammans med sonen till Curry. Denna information borde hålla dig löddrande av lycka resten av kvällen.

Är det möjligtvis så att den gode Ellis träder fram en sisådär 5-10 år efter mordet?
Citat:
- Bakers fel att polisman J.D. Tippit mördades av Oswald eftersom Baker hade släppt honom lös.
Det är naturligtvis Oswalds fel att Tippit mördas, det borde vara uppenbart.
Baker träffade på en mansperson i ett lunchrum på andra våningen i TSBD. Mr Truly identifierade mannen som en anställd. På vilka grunder skulle han arresterat Oswald?
(Notera att Ellis felaktig påstår att Oswald höll i en coca-cola.)

Citat:
- Baker skulle direkt ha förseglat TSBD istället för att på egen hand jaga mördare inne i byggnaden.
Det är ju lätt att vara efterklok. Det kunde ju vara en galning lös, som fortsatte att skjuta på folk genom fönstret.

Notera att Ellis inte tror på någon skytt från Grassy Knoll. Han tror inte heller på någon skytt från någon hög byggnad!
Senast redigerad av PekkariP1 2018-01-13 kl. 23:34.
Citera
2018-01-14, 00:15
Avstängd
Citat:
Är det möjligt att du här blandar ihop olika gradbeteckningar som Ellis hade i olika sammanhang?

Han var major i armen. Han var sergeant inom Dallas Police Department (DPD).
Nej, jag blandar inte ihop något. Det är kutym att behålla höga titlar i USA. En gång guvernör, general, president, senator, major, etc, alltid guvernör, general, president, major, etc.

Du frågade om jag ”ljög” om kritik av Baker. Har jag någonsin ljugit för dig, Pekka?

Citat:
Om jag nu minns det rätt tjänstgjorde Ellis inom militär underättelsetjänst, tillsammans med sonen till Curry. Denna information borde hålla dig löddrande av lycka resten av kvällen.
Om du ”minns rätt”? Hur ser statistiken ut här, tror du? Att du ”minns rätt”?

Citat:
Är det möjligtvis så att den gode Ellis träder fram en sisådär 5-10 år efter mordet?
Och?

Citat:
Det är naturligtvis Oswalds fel att Tippit mördas, det borde vara uppenbart.
Då väntar vi fortfarande spänt på att du bullar upp med lite bevis och goda argument för att det ”naturligtvis” var så?

Nå?

Citat:
Baker träffade på en mansperson i ett lunchrum på andra våningen i TSBD.
Enligt vilken version av Bakers olika edsvurna vittnesmål då?

Citat:
Mr Truly identifierade mannen som en anställd.
Enligt vilken version då?

Citat:
På vilka grunder skulle han arresterat Oswald?
Om han konfronterar Oswald sekunder efter att denne har skjutit ihjäl landets president, rusat igenom hela TSBD’s 6e våning, torkat av geväret för fingeravtryck, gömt undan det långt inne bland en massa kartonger, rusat ner för en gammal knarrig trappa fyra våningar, rusat in i ett lunchrum för att därpå lugn som en filbunke konfronteras med en polis med pistol riktad mot honom ..... utan så mycket som en liten flämtning, så har han helt riktigt ingen anledning att arrestera en Oswald, men är det här fysiskt möjligt menar du? Inte ens en liten flämtning?

Citat:
(Notera att Ellis felaktig påstår att Oswald höll i en coca-cola.)
Återigen, vilken version går du på här?

Citat:
Det är ju lätt att vara efterklok. Det kunde ju vara en galning lös, som fortsatte att skjuta på folk genom fönstret.
Därav kritiken att Baker trots att han hade Oswald at gun point ändå lät denne löpa och därmed kunde mörda en av deras egna, DPD’s J.D. Tippit (trodde man).

Citat:
Notera att Ellis inte tror på någon skytt från Grassy Knoll. Han tror inte heller på någon skytt från någon hög byggnad!
Trots att han sitter i samma bil som polischef Curry som per radio beordrar samtliga tillgängliga poliser till samma grassy knoll sekunderna efter sista skotten, ja.

- Polisman Baker var inte inblandad i mordet på JFK, han snubblade av misstag in i förloppet och gjorde därpå som han blev tillsagd.

- Vad gäller intendent Truly så är det mer osäkert vad han visste innan, under och efter mordet.

- Vad gäller Major Ellis så ansvarade han för DPD’s mc-polisers placeringar i kortegen och givet hur dessa såg ut med avseende på det helt uteblivna skyddet av JFK så utesluter jag inte att han tillhörde konspiratörerna.
Citera
2018-01-14, 09:25
Medlem
Citat:
Trots att han sitter i samma bil som polischef Curry som per radio beordrar samtliga tillgängliga poliser till samma grassy knoll sekunderna efter sista skotten, ja.
(Ja...vadå?)
En mc-polis som åker bil? Din gamle skojare. Du har redan trasslat in dig.

Citat:
- Vad gäller Major Ellis så ansvarade han för DPD’s mc-polisers placeringar i kortegen och givet hur dessa såg ut med avseende på det helt uteblivna skyddet av JFK så utesluter jag inte att han tillhörde konspiratörerna.
Ellis ingår i befälskedjan och om han tyckte att Baker var en undermålig eller rentav olämplig mc-polis, borde han inte låtit honom vara kvar i befattningen.
För övrigt är Ellis sergeant.
Citera
2018-01-14, 09:56
Avstängd
Citat:
(Ja...vadå?)
En mc-polis som åker bil? Din gamle skojare. Du har redan trasslat in dig.
Ja, han satt med i ledarbilen tillsammans med bland andra DPD’s Chief Curry:
Major Stavis Ellis rode in the first vehicle of the motorcade with Dallas Police Chief Jesse Curry. He was responsible for assigning the motorcycle policemen to the motorcade of The President. He gave Marrion Baker the task to stay close to the Press Bus.
Citat:
Ellis ingår i befälskedjan och om han tyckte att Baker var en undermålig eller rentav olämplig mc-polis, borde han inte låtit honom vara kvar i befattningen.
Att han tyckte att Baker var ”a bit slow” är knappast något handikapp för en vanlig polis, tvärtom, det verkar nästan vara förutsättningen.

Citat:
För övrigt är Ellis sergeant.
Och ”major” och, det är som ”major” han framträder i intervjuer efter mordet. Antagligen för att det är kutym i USA att höga titlar hänger med livet ut.

Edit: http://www.prayer-man.com/dpd/stavis-ellis/
Senast redigerad av onopono 2018-01-14 kl. 09:59.
Citera
2018-01-14, 10:29
Medlem
Citat:
Enligt Warrenkommisionens rapport kör Curry bilen som kallas "the lead car". I den färdas även Secret Service agenterna Lawson och Sorrels, samt County Sheriff J.E. Decker.

Curry uppger för Warrenkommisionen att han sa följande:
I said over the radio, I said, "Get someone up in the railroad yard and check."

Därefter får Curry reda på att det finns skadade i presidentens limo, och han använder då radion för att förvarna sjukhuset Parkland. Curry beordrar inte samtliga tillgängliga poliser till "Grassy Knoll".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in