Citat:
Ursprungligen postat av
PekkariP1
Är det möjligt att du här blandar ihop olika gradbeteckningar som Ellis hade i olika sammanhang?
Han var major i armen. Han var sergeant inom Dallas Police Department (DPD).
Nej, jag blandar inte ihop något. Det är kutym att behålla höga titlar i USA. En gång guvernör, general, president, senator, major, etc, alltid guvernör, general, president, major, etc.
Du frågade om jag ”ljög” om kritik av Baker. Har jag någonsin ljugit för dig, Pekka?
Citat:
Om jag nu minns det rätt tjänstgjorde Ellis inom militär underättelsetjänst, tillsammans med sonen till Curry. Denna information borde hålla dig löddrande av lycka resten av kvällen.
Om du ”minns rätt”? Hur ser statistiken ut här, tror du? Att du ”minns rätt”?
Citat:
Är det möjligtvis så att den gode Ellis träder fram en sisådär 5-10 år efter mordet?
Och?
Citat:
Det är naturligtvis Oswalds fel att Tippit mördas, det borde vara uppenbart.
Då väntar vi fortfarande spänt på att du bullar upp med lite bevis och goda argument för att det ”naturligtvis” var så?
Nå?
Citat:
Baker träffade på en mansperson i ett lunchrum på andra våningen i TSBD.
Enligt vilken version av Bakers olika edsvurna vittnesmål då?
Citat:
Mr Truly identifierade mannen som en anställd.
Enligt vilken version då?
Citat:
På vilka grunder skulle han arresterat Oswald?
Om han konfronterar Oswald sekunder efter att denne har skjutit ihjäl landets president, rusat igenom hela TSBD’s 6e våning, torkat av geväret för fingeravtryck, gömt undan det långt inne bland en massa kartonger, rusat ner för en gammal knarrig trappa fyra våningar, rusat in i ett lunchrum för att därpå lugn som en filbunke konfronteras med en polis med pistol riktad mot honom ..... utan så mycket som en liten flämtning, så har han helt riktigt ingen anledning att arrestera en Oswald, men är det här fysiskt möjligt menar du? Inte ens en liten flämtning?
Citat:
(Notera att Ellis felaktig påstår att Oswald höll i en coca-cola.)
Återigen, vilken version går du på här?
Citat:
Det är ju lätt att vara efterklok. Det kunde ju vara en galning lös, som fortsatte att skjuta på folk genom fönstret.
Därav kritiken att Baker trots att han hade Oswald at gun point ändå lät denne löpa och därmed kunde mörda en av deras egna, DPD’s J.D. Tippit (trodde man).
Citat:
Notera att Ellis inte tror på någon skytt från Grassy Knoll. Han tror inte heller på någon skytt från någon hög byggnad!
Trots att han sitter i samma bil som polischef Curry som per radio beordrar samtliga tillgängliga poliser till samma grassy knoll sekunderna efter sista skotten, ja.
- Polisman Baker var inte inblandad i mordet på JFK, han snubblade av misstag in i förloppet och gjorde därpå som han blev tillsagd.
- Vad gäller intendent Truly så är det mer osäkert vad han visste innan, under och efter mordet.
- Vad gäller Major Ellis så ansvarade han för DPD’s mc-polisers placeringar i kortegen och givet hur dessa såg ut med avseende på det helt uteblivna skyddet av JFK så utesluter jag inte att han tillhörde konspiratörerna.