2013-12-05, 10:09
Medlem
"okej"
Citera
2013-12-06, 00:39
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coovex
Jag menar... hur många trodde inte på alla de filmerna som visar hur två flygplan åker in i WTC? Jag trodde själv på alla officiella WTC-klipp tills September Clues debunka och visade hur alla klippen är grafiskt redigerade. Idag vet vi att det inte var några flygplan inblandade och att det bara är vilseledande taktik.

Det tragiska med det här forumet är just såna som den här knäppgöken som skrivit ovanstående. Allt det intressanta (tja, ganska intressant åtminstone) blir liksom skit värt när man mot slutet av det långa inlägget förstår att här har man att göra med en person som tror på ALLA konspirationer, oavsett vad de handlar om och hur orealistiska samt idiotiska de än må te sig.

Gällande ämnet så tror jag inte att LHO var ensam skytt eller ens skytt öht. Det här är faktiskt en av tre stycken konspirationer jag tror på, de andra två är Palmemordet och Estoniahaveriet. Därmed inte sagt att jag tror på de mest fantasifulla alternativa förklaringarna men jag tror det finns mer bakom det hela än vad allmänheten fått veta.
Citera
2013-12-06, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det tragiska med det här forumet är just såna som den här knäppgöken som skrivit ovanstående. Allt det intressanta (tja, ganska intressant åtminstone) blir liksom skit värt när man mot slutet av det långa inlägget förstår att här har man att göra med en person som tror på ALLA konspirationer, oavsett vad de handlar om och hur orealistiska samt idiotiska de än må te sig.
.
Knäppgök? okej...
mmm läs på innan du uttrycker dig.
Först och främst så får jag konkret be Putsch och kjellkritisk & co, debunka alla de bevisen jag la fram i förgående inlägg igen. För nej, ni har inte motbevisat någonting tidigare.

Ingenting blir skit värt... Jag la in en hint för många behöver se den filmen, alla bör se den. När ni granksar dess källor så förstår ni.
Jag smällde medvetet till med en radikal kommentar "nu vet vi att det var några plan inblandade"
Det är ingenting någon vet, var bara trött i slutet av inlägget. Hur som helst så tror jag inte 100% på typ någonting i nuläget. Men om nu September clues e så korkad, så PM:a ett klipp med ett flygplan som inte är redigerat, eller varför inte ett statement som debunkar den (som i sin tur inte blivit debunked). Lycka till =)
Citera
2013-12-06, 22:42
Medlem
Det är du, Coovex, som kommer med en massa flummiga "bevis". Därför är det du som har bevisbördan, så att säga, inte andra som baserar sina kunskaper på etablerade bevis.

Om du vill uppfattas som trovärdig måste du presentera trovärdiga saker, och inget av vad du har lagt fram hittills är trovärdigt.
Senast redigerad av Putsch 2013-12-06 kl. 22:45.
Citera
2013-12-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Det är du, Coovex, som kommer med en massa flummiga "bevis". Därför är det du som har bevisbördan, så att säga, inte andra som baserar sina kunskaper på etablerade bevis.

Om du vill uppfattas som trovärdig måste du presentera trovärdiga saker, och inget av vad du har lagt fram hittills är trovärdigt.

haha, nu har du ju fel igen, lille Putsch. Dina kommentarer går inte ihop. Du har snurrat in dig i ett hörn som sannerligen kommer vara svårt att ta sig ur. Lycka till
Notis: Alla bevisen är dokumenterade och konfirmerade med USA government. Du kan själv kolla upp det.
Vilket bevismaterial anser du flummigt?
Allt det jag lagt fram är dokumenterat, bara så du vet. Hade du googlat lite, kanske läst några böcker, ringt några samtal, så hade du också förstått detta.

Hur gör man för att tänka och formulera sig så som du??!! Jag vill inte ha svar på den frågan btw.

Jag väntar fortfarande på motbevis på SAMTLIGA punkter. Du har inte lyckats på en enda.
Still waiting.
Citera
2013-12-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Magic bullet-hypotesen bygger på felaktig placering av JFK och Connally. Studera en bra kopia av zapruder-filmen så ser du det. Se de två skisserna till höger i länken
http://en.wikipedia.org/wiki/Single_bullet_theory#Theorized_path_of_the_bullet_ CE399
Du verkar inte ha förstått att jag redan sett och granskat dessa "bevisen."
De är irrelevanta. De spelar alltså ingen roll då alla andra bevis och omständigheter pekar på att Magic-bullet teorin är påhitt. Det är detta jag och många fler försöker förklara, men det verkar inte gå in hos vissa.

Citat:
Hur kan motorcyklister hindra en skytt som är fler våningar upp i ett hus? De skyddar bara mot de som står på marknivå.
Igen... Många bevis pekar på att det fanns skyttar i marknivå. Det är fakta. Hur kan du ha missat detta? Gör oss andra en tjänst och sätt dig in i fallet.

Citat:
September Clues är gjord av en som övertolkar lågupplösta videosekvenser. På den tiden fanns inte tekniken att i realtid förfalska flygplanen.
På den tiden fanns inte tekniken... JO DET GJORDE DEN VISST. Den har funnits länge, och bara för att gemene man inte har tillgång till tekniken betyder inte att den inte existerar... Det var det dummaste jag hört. Du har inte en aning om hur mycket teknologi som egentligen existerar som vi inte har en aning om. US Militär, CIA etc. har manicker vi drömmer om. Det finns otaliga källor som styrker vad jag precis nämnde. Gör dig allmänbildad!

I din "hitte-på"-värld så är skaparen av september clues en övertolkande foliehatt?
Testa att ta lite distans från saken och ge filmen en chans. Då kommer du märka att han tillsammans med flera andra Video/Ljud/ljus-tekniker (samt grafiska designers) gått igenom 1000-tals olika videos. VHS-inspelningar, Utskick från Kanaler, Privatband, arkiv, nyhetsinslag etc.
Försööööök debunka September Clues. Kom igen. I dare U, I Double-Dare U.

För att du inte ska behöva gå tillbaka så lägger jag in mitt förrförra inlägg här.
Svara på ALLT som inte stämmer enligt er, för ni har då tametusen inte gjort det tidigare.
Svara gärna punktvis. Styckvis. Hade uppskattats.

--->
Senast redigerad av Coovex 2013-12-06 kl. 23:53.
Citera
2013-12-07, 13:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du verkar inte ha förstått att jag redan sett och granskat dessa "bevisen."
De är irrelevanta. De spelar alltså ingen roll då alla andra bevis och omständigheter pekar på att Magic-bullet teorin är påhitt. Det är detta jag och många fler försöker förklara, men det verkar inte gå in hos vissa.

Igen... Många bevis pekar på att det fanns skyttar i marknivå. Det är fakta. Hur kan du ha missat detta? Gör oss andra en tjänst och sätt dig in i fallet.

På den tiden fanns inte tekniken... JO DET GJORDE DEN VISST. Den har funnits länge, och bara för att gemene man inte har tillgång till tekniken betyder inte att den inte existerar... Det var det dummaste jag hört. Du har inte en aning om hur mycket teknologi som egentligen existerar som vi inte har en aning om. US Militär, CIA etc. har manicker vi drömmer om. Det finns otaliga källor som styrker vad jag precis nämnde. Gör dig allmänbildad!

I din "hitte-på"-värld så är skaparen av september clues en övertolkande foliehatt?
Testa att ta lite distans från saken och ge filmen en chans. Då kommer du märka att han tillsammans med flera andra Video/Ljud/ljus-tekniker (samt grafiska designers) gått igenom 1000-tals olika videos. VHS-inspelningar, Utskick från Kanaler, Privatband, arkiv, nyhetsinslag etc.
Försööööök debunka September Clues. Kom igen. I dare U, I Double-Dare U.

För att du inte ska behöva gå tillbaka så lägger jag in mitt förrförra inlägg här.
Svara på ALLT som inte stämmer enligt er, för ni har då tametusen inte gjort det tidigare.
Svara gärna punktvis. Styckvis. Hade uppskattats.

--->
Dina stollefasoner känner ta mig fan inga gränser.
Du sväljer ju all jävla skit som dårarna prånglar ut om WTC och annat.

Du grabben - jag har en god vän som befann sig i New York den ödesdigra dagen i september
2001 och han tvingades uppleva med egna ögon hur de här dödsbringande två planen
störtade in i byggnaderna.
Sug på den du, du fullständigt verklighetsfrånvände knasbolle.

Nu är du satt på ignore för all framtid.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-07 kl. 13:20.
Citera
2013-12-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Dina stollefasoner känner ta mig fan inga gränser.
Du sväljer ju all jävla skit som dårarna prånglar ut om WTC och annat.

Du grabben - jag har en god vän som befann sig i New York den ödesdigra dagen i september
2001 och han tvingades uppleva med egna ögon hur de här dödsbringande två planen
störtade in i byggnaderna.
Sug på den du, du fullständigt verklighetsfrånvände knasbolle.

Nu är du satt på ignore för all framtid.
du är ett lost case
Grym Debunk! LOL =)
-ohnej, ett får ignorerar mina inlägg... skräll!

Vet inte vilka människor du känner... Men det låter som en fet lögn!!!
Men folk kan se fel. Har du kollat upp mot skyn när du står mellan manhattans skyskrapor? Inte så tydligt som man tror, eller hur. Sluta komma med dina pinsamma kommentarer som FORTFARANDE inte debunkat ett piss. Kolla bhevisen någon gång istället.Gör din research och granska.
Själv känner jag tre pers mycket väl som också tittade på det hela den dagen IRL. De såg INGENTING. Som tidigare nämnt så stödjer många i Manhattan SC. Sen e den bannad i USA. Sammanträffande? En annan snubbe jag känner såg en missil. Ser du filmen får du fler vittnen från manhattan som konfirmerar vad som hände... Men något sådant skulle väl du aldrig få för dig. Oavsett så kommer du aldrig kunna ta in den informationen... Du förstår dig inte ens på JFK... =/
Du blinda.
Senast redigerad av Coovex 2013-12-07 kl. 16:49.
Citera
2013-12-07, 16:58
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
du är ett lost case
Grym Debunk! LOL =)
-ohnej, ett får ignorerar mina inlägg... skräll!

Vet inte vilka människor du känner... Men det låter som en fet lögn!!!
Men folk kan se fel. Har du kollat upp mot skyn när du står mellan manhattans skyskrapor? Inte så tydligt som man tror, eller hur. Sluta komma med dina pinsamma kommentarer som FORTFARANDE inte debunkat ett piss. Kolla bhevisen någon gång istället.Gör din research och granska.
Själv känner jag tre pers mycket väl som också tittade på det hela den dagen IRL. De såg INGENTING. Som tidigare nämnt så stödjer många i Manhattan SC. Sen e den bannad i USA. Sammanträffande? En annan snubbe jag känner såg en missil. Ser du filmen får du fler vittnen från manhattan som konfirmerar vad som hände... Men något sådant skulle väl du aldrig få för dig. Oavsett så kommer du aldrig kunna ta in den informationen... Du förstår dig inte ens på JFK... =/
Du blinda.

Lär dig hålla dig OnT, denna tråd handlar om mordet på JFK inte 9/11, ska vi behöva RP:a för att du ska hålla dig i ämnet????

Och lär dig argumentera istället för att tillgripa tillmälen på folk, annars framstår du själv som det du kallar andra.
Citera
2013-12-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Lär dig hålla dig OnT
jag väntar fortfarande på svar...
Svara gärna punktvis på alla de bevisen jag la fram tidigare. Styckvis. =)
Citera
2013-12-07, 19:18
Medlem
trodomintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch

Jag vet inte riktigt vad du menar med "etablerade bevis" och "trovärdiga saker".
Är det kanske Warren-kommissionens slutsatser, är det Vincent Bugliosis påståenden, eller vad?? Angående Bugliosi vet man inte om man ska skratta eller gråta. Jag skulle aldrig köpa en begagnad bil av den mannen.

Jag kan inte påstå att jag är expert på det här ämnet, men ju mer man läser om det, desto mer tydligt är det att Oswald inte är ensam skyldig. Det betyder således inte att han är oskyldig, han kan ev ha haft någon del även i en konspiration. Lustigt att några här så bestämt och fullständigt säkert avvisar en konspiration, när till och med USA:s utrikesminister John Kerry har framför att Oswald inte är den ende skyldige, d v s en konspiration.

Jag ska hjälpa dig (och Coovex) att hitta några bevis (eller fakta beroende på hur man ser på det). Om du inte orkar läsa hela böcker som Coovex föreslår kan du börja med länkarna nedan med intressanta analyser av flera bevis:
http://www.maryferrell.org/wiki/index.php/Essay_-_Debugging_Bugliosi
http://www.maryferrell.org/wiki/index.php/Essay_-_Vincent_Bugliosis_Misnamed_Reclaiming_History
http://www.maryferrell.org/wiki/index.php/Essay_-_Rewriting_History_-_Bugliosi_Parses_the_Testimony

OK, för den som tycker det är för tungt att läsa även dessa texter så har jag en länk till en Youtube-video med diskussion av viktiga bevis, Bugliosi m m:
http://www.youtube.com/watch?v=WHO_tGbKj0U
Citera
2013-12-08, 07:03
Medlem
[
Senast redigerad av BusAngel 2013-12-08 kl. 07:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in