Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Genom gevärseld bakifrån, antingen från TSBD eller Dal-tex Building, och snett framifrån.
"Dal-tex" byggnaden är väl teoretiskt möjligt, därimot inte framifrån då bilens kaross skyddar eller åtminstone är i vägen, vad gäller Guvenören.
Citat:
Tror du att den passerade genom 2 män och ramlade ur Guvernörens kropp helt oskadd på sjukhuset? Tråkigt om du tror det. Förklara för mig varför du tror det.
Därför att sådana saker händer oftare än vi tror, vi lägger bara inte märke till dom. Varje år sker det märkliga olyckor i samband med älg jakten. Kulor går genom ett djur, ändrar riktning och träffar ett annat djur eller en människa.
Citat:
Jag tror att den är planterad där på guvernörens bår. Jag vet dock inte av vem eller varför.
En plantering förutsätter att någon stjäl Oswalds vapen och Oswalds ammunition. Sedan måste vapnet skjutas i någon form av anordning som fångar upp kulan. Vapnet måste sedan återlämnas. Detta utan att Oswald eller hans fru eller grannar märker något. Någon ska sedan bära med sig kulan och komma tillräckligt nära den skjutne Guvenören, för att på ett trovärdigt sätt kunna dumpa kulan i hans bår.
Vore det inte lämpligare att vänta med planteringen till efter undersökningen av patienterna för att veta vilka skador de har? Vore det inte mera sannolikt att man skulle vänta på undersökningen av bilen. Tänk om man hittat flera kulor eller fragment där. Planteringen blir ju både onödig och riskfylld.