2012-10-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tack! Dokumentären gick tydligen i repris idag halv elva på förmiddagen. Men den
missade jag förstås också...
Staffan Lamm är utan tvekan en av de främsta dokumentärfilmare vi haft i landet.
Sedan har han också gjort återkommande reportage om rivningsraseriet som förhärjat
Stockholms innerstad. Lika sevärda och tankeväckande, dessa också.

Hej,

Jag råkade händelsevis passera förbi FB mer eller mindre av en slump och upptäckte till min förvåning att det finns en tråd här om mordet på John F. Kennedy.

Jag har själv använt några tusen timmar för att sätta mig in i hela skedet runt händelsen och har samlat på mig "lite" material. Jag har dokumentären av Staffan Lamm i MP4-format och kan skicka den till dig som DVD-skiva, och helt gratis dessutom.

Nu tror du säkert att jag är en knäppgök eller kriminell, så om du inte vill PM:a din adress så kan jag skicka DVD:n till precis vilken adress som helst.. Bensinmacken eller ICA, jobbet whatever..

Jag gick in som medlem för den här sakens skull så Du får gärna svara ja eller nej tack.
Hälsningar Christer
Citera
2012-10-28, 01:03
Medlem
Citat:
Tack! Dokumentären gick tydligen i repris idag halv elva på förmiddagen. Men den
missade jag förstås också...

Ja, jag har sett nästan alla dessa verk av Lamm som just nu återutsänds på
förnämliga kunskapskanalen och det har handlat om allt från en fascinerande historia
om en spion som hamnade på svenska Långholmens mentalsjukhus till en berättelse
om ett mordfall i det djupt förgångna utspelande sig inne i Småländska riket, "Judagölen"
tror jag just det avsnittet hette.
Staffan Lamm är utan tvekan en av de främsta dokumentärfilmare vi haft i landet.
Sedan har han också gjort återkommande reportage om rivningsraseriet som förhärjat
Stockholms innerstad. Lika sevärda och tankeväckande, dessa också.

Hej,

Jag kan hjälpa dig med dokumentären. Jag försökte skicka ett PM till dig men Du har tydligen stängt av den funktionen.

Hälsningar Christer
Citera
2012-10-31, 20:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChrillemannen
Hej,

Jag kan hjälpa dig med dokumentären. Jag försökte skicka ett PM till dig men Du har tydligen stängt av den funktionen.

Hälsningar Christer
Jag har varit avstängd så därför har det inte stått i min makt att höra av mig!
Tack för ditt mycket vänliga erbjudande.
Nu är det dock så att en bekant till mig råkat spela in alla repriserade dokumentärerna
av Lamm, så jag ska få låna just delen som handlade om Kennedyepoken, Hunt med mera.

Men tack ändå, det var snällt av dig att tänka på mig här.
Du som förresten verkar ganska intresserad av fallet och läst in dig mycket på det,
kan väl medverka i tråden? Här behövs folk. Inte värst många som syns till.
Så välkommen hit med dina synpunkter, teorier!
Citera
2012-10-31, 21:01
Medlem
Citat:
Jag har varit avstängd så därför har det inte stått i min makt att höra av mig!
Tack för ditt mycket vänliga erbjudande.
Nu är det dock så att en bekant till mig råkat spela in alla repriserade dokumentärerna
av Lamm, så jag ska få låna just delen som handlade om Kennedyepoken, Hunt med mera.

Men tack ändå, det var snällt av dig att tänka på mig här.
Du som förresten verkar ganska intresserad av fallet och läst in dig mycket på det,
kan väl medverka i tråden? Här behövs folk. Inte värst många som syns till.
Så välkommen hit med dina synpunkter, teorier!

Hej,

Bra att problemet löste sig, jag såg det nästan som "en plikt" att förmedla den till dig m.h.t ämnet.

Jo, jag lite kunskaper om Kennedy i allmänhet och om mordet i synnerhet och jag har haft några föredrag om det dessutom. Jag har hållit på med det här efterforskningarbetet under ett par tusen timmar nu och jag lägger nog ned cirka 25 timmars arbete i veckan i genomsnitt. Min största utmaning blir nog att sammanställa allt material (MEGA) för att göra en heltäckande föredragsserie. Framöver i tiden avser jag att besöka John F. Kennedy presidential library samt givetvis en bilresa till Dallas.

Vårt intresse för ämnet i Sverige kan ses som lite ovanligt vad gäller själva forskningen, men däremot finns ett enormt intresse för att få veta mer om vad som hände i Dallas. Jag har haft lite kontakt med forskare i USA samt i Australien och köpt lite intressanta föremål som anknyter till det hela..

Som svensk kan jag nog ganska mycket om ämnet men i de amerikanska forskningskretsarna är jag ett "blåbär".. *L*.. Men jag brottas med dem dagligen på JFK assassinationforum och får väl till ett och annat vettigt inlägg. Men som medlem där så får man verkligen veta att man lever.. *skratt*.. men jag är nog ganska härdad nu.. Själv använder jag mig av metoden "Non violent communication" när jag skriver inlägg vilket leder till en något mer respektfull diskussion j.m.f vissa andra medlemmar..

Hälsningar Christer
Senast redigerad av MrChrillemannen 2012-10-31 kl. 21:04.
Citera
2012-10-31, 21:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jo, jag lite kunskaper om Kennedy i allmänhet och om mordet i synnerhet och jag har haft några föredrag om det dessutom. Jag har hållit på med det här efterforskningarbetet under ett par tusen timmar nu och jag lägger nog ned cirka 25 timmars arbete i veckan i genomsnitt. Min största utmaning blir nog att sammanställa allt material (MEGA) för att göra en heltäckande föredragsserie. Framöver i tiden avser jag att besöka John F. Kennedy presidential library samt givetvis en bilresa till Dallas.
Intressant! Du verkar vara mycket insatt. Du borde verkligen medverka här i tråden.
Får man fråga vilken ståndpunkt du kommit fram till med åren? Var LHO ensam
gärningsman eller tror du att det ligger en komplott av något slag bakom mordet på JFK?
Citera
2012-11-01, 03:36
Medlem
Citat:

Intressant! Du verkar vara mycket insatt. Du borde verkligen medverka här i tråden.
Får man fråga vilken ståndpunkt du kommit fram till med åren? Var LHO ensam
gärningsman eller tror du att det ligger en komplott av något slag bakom mordet på JFK?

Kul med teknik.. :/
Jag skrev ett ganska långt svar och befinner mig plötsligt utloggad..
- - -
LHO jobbade för FBI med en lön på 200 dollar i månaden. Han hade teknisk utrustning gömd hemma för underrättelsetjänst med b.l.a kameror som inte ens fanns på öppna marknaden. Han arbetade sannolikt också för Naval Intelligence och för CIA. Han deltog (skenbart) i komplotten och jobbade för FBI såsom agent "under cover". Dagen innan mordet var han inne på FBI-kontoret i Dallas och lämnade ett skriftligt meddelande (förstört). Dessutom använde man sig av dubbelgångare i hans ställe (!)..
Citera
2012-11-01, 04:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Kul med teknik.. :/
Jag skrev ett ganska långt svar och befinner mig plötsligt utloggad..
- - -
LHO jobbade för FBI med en lön på 200 dollar i månaden. Han hade teknisk utrustning gömd hemma för underrättelsetjänst med b.l.a kameror som inte ens fanns på öppna marknaden. Han arbetade sannolikt också för Naval Intelligence och för CIA. Han deltog (skenbart) i komplotten och jobbade för FBI såsom agent "under cover". Dagen innan mordet var han inne på FBI-kontoret i Dallas och lämnade ett skriftligt meddelande (förstört). Dessutom använde man sig av dubbelgångare i hans ställe (!)..
Ja, det var ju verkligen synd när du nu fått till en sån lång text.
Jag har råkat ut för precis likadant några gånger. Numera ser jag alltid till vid längre
inlägg att markera textstycket och sedan kopiera det, för säkerhets skull.
Så man slipper vidare att vara med om det ack så förtretliga att alltsammans försvinner av
någon orsak, som just det du beskriver; att behöva konstatera sig vara utloggad...
Man kan också vidta den "säkerhetsåtgärden" att man ser till att det ligger ytterligare
en flashback-tråd uppe, för då upptäcker man snabbt hur det ligger till med just in- och
utloggningsläget.

Jaha, det var intressanta uppgifter om Oswald du delgav där!
Detta med att han hade en mängd teknisk utrustning hemma hos sig, har jag nog råkat
missa tidigare.

Hoppas att du tycker det är mödan värt att fortsätta ett deltagande i tråden.
Du har helt klart mycket att bidra med.
Citera
2012-11-01, 19:33
Medlem
Citat:
Ja, det var ju verkligen synd när du nu fått till en sån lång text.
Jag har råkat ut för precis likadant några gånger. Numera ser jag alltid till vid längre
inlägg att markera textstycket och sedan kopiera det, för säkerhets skull.
Så man slipper vidare att vara med om det ack så förtretliga att alltsammans försvinner av
någon orsak, som just det du beskriver; att behöva konstatera sig vara utloggad...
Man kan också vidta den "säkerhetsåtgärden" att man ser till att det ligger ytterligare
en flashback-tråd uppe, för då upptäcker man snabbt hur det ligger till med just in- och
utloggningsläget.

Jaha, det var intressanta uppgifter om Oswald du delgav där!
Detta med att han hade en mängd teknisk utrustning hemma hos sig, har jag nog råkat
missa tidigare.

Hoppas att du tycker det är mödan värt att fortsätta ett deltagande i tråden.
Du har helt klart mycket att bidra med.

Tack för inbjudan!

Jag antar att många höjer på ögonbrynen när de läser vad jag skriver.. Det kan jag förstå för det som jag har funnit är så surrealistiskt att jag flera gånger har ifrågasatt både mig själv och det jag hittat.. Men jag har kollat, dubbelkollat och trippelkollat i flera avseenden och uppgifterna bekräftar existensen av varandra. Jag har tack och lov kopior av viktiga orginaldokument samt ett mindre berg av foton och filmer, ljudband e.t.c. - Tillsammans är det flera hundra gigabyte.

Det är också en fråga om perspektiv. Det är svårt att söka av en fotbollsplan med en tändsticka.. Omfånget var planläggningsmässigt lika stort som en mil. operation. Och det var inget mord. Det var en statskupp. Allt hänger ihop: Monroe - JFK - MLK - RFK -och andra verkligt ruggiga saker..

Lee Oswald hade en nästan perfekt dubbelgångare. Du kan se en liten bildkomposition jag har gjort.

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/LeeandHarvey-1.jpg
Senast redigerad av MrChrillemannen 2012-11-01 kl. 19:39.
Citera
2012-11-01, 23:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Tack för inbjudan!
Det är också en fråga om perspektiv. Det är svårt att söka av en fotbollsplan med en tändsticka.. Omfånget var planläggningsmässigt lika stort som en mil. operation. Och det var inget mord. Det var en statskupp. Allt hänger ihop: Monroe - JFK - MLK - RFK -och andra verkligt ruggiga saker..

Lee Oswald hade en nästan perfekt dubbelgångare. Du kan se en liten bildkomposition jag har gjort.

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/LeeandHarvey-1.jpg
Ja, jag tror också att det handlar om något så svindlande som statskupp här.
Och just att morden hänger ihop kan man få klart för sig om man läser Giancanas
omskrivna "Double Cross". James Ellroy är också inne på detta i sina tegelstensromaner
"En Amerikansk Myt" och "Sjutusen kalla".

Ja, det må man säga var fantastiskt likt! Jisses...
Citera
2012-11-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ja, jag tror också att det handlar om något så svindlande som statskupp här.
Och just att morden hänger ihop kan man få klart för sig om man läser Giancanas
omskrivna "Double Cross". James Ellroy är också inne på detta i sina tegelstensromaner
"En Amerikansk Myt" och "Sjutusen kalla".

Ja, det må man säga var fantastiskt likt! Jisses...

Här har jag en bild från en dagstidning som rapporterar att en viss Lee Oswald har "hoppat av" till Sovjet. Jag har kombinerat detta "avhopparfotot" med ett privat foto av Marina och Lee i Minsk. Det är samma person på båda fotografierna men det är inte den person som vi känner som LHO och som dog i Dallas den 24:e nov.

Gemensamt för flera foton på "Lee" är att det är något konstigt med näsan, alternativt så har man medvetet gjort en repa på negativet just över näsan. Fenomenet återkommer gång på gång..

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/Nsan5-1.jpg

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/Nsan15-1.jpg

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/TherealLee.jpg

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/Tvansiktshalvor.jpg
Senast redigerad av MrChrillemannen 2012-11-02 kl. 00:55.
Citera
2012-11-02, 02:47
Medlem
Grandiosos avatar
Intressanta foton!
Vad har du för tankar kring själva mordförloppet? Sköts det från flera håll?
Och vad anser du om Moorman-fotografiet, med "the badge man"?
Finns det verkligen en figur där på gräskullen eller är det bara trams?
Citera
2012-11-02, 04:27
Medlem
Citat:
Intressanta foton!
Vad har du för tankar kring själva mordförloppet? Sköts det från flera håll?
Och vad anser du om Moorman-fotografiet, med "the badge man"?
Finns det verkligen en figur där på gräskullen eller är det bara trams?

4 st skyttar från 4 st riktningar, första skottet går rakt igenom genom framrutan (bild 1) och träffar i halsen. Secret service har redan säkerställt att närmare ett flertal framrutor finns färdiga i Washington för manipulation som med sprickbildning ska simulera det riktiga hålet och på grund av svårigheten med "rätt" sprickbildning behövs många "reservrutor".. Orginalrutan förstörs några dagar senare avsiktligt.

Ljuddämpare monterade på flera vapen. Kulor användes som redan avfyrats med Carcano:n i en vattentank, de laddas sedan om med sabotladdning och skjuts därefter med en större kaliber och kulan får en unik räffling från ett unikt vapen men lämnar inte ett enda spår från det gevär som används vid det andra avfyringstillfället. (Bild 2) Bilen träffas av många kulor, 9-11 skott avfyras totalt. JFK träffas av fler kulor än vad som senare sägs.

Gräskullen bevakades av en järnring med Dallaspoliser som retucherats bort från filmer och foton men går att återskapa. (Se bild 3 på polis gömd bakom muren samt samma polis på bild 4) Skytten skjuter stående på kofångaren över staketet. (bild 5) Bilen står nästan helt stilla under en knapp sekund.
Ytterligare bort retucherade poliser med gevär på bild 6 och 7.

"Badgeman" fungerar inte på grund av vinkeln och den teorin har nog gått i graven numera.

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/Altgens-RUnger.jpg

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/366971.jpg

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/Screendump.png

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/Justerad2.jpg

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/xxxxxxxxxxxxxxxxxx_zps7d376228.gif

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/Kontaktkopiaavorginal1967.gif

http://i1169.photobucket.com/albums/r517/Chrillemannen/moor406.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in