2012-05-12, 22:15
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Håller med om att LHO är inblandad på något sätt. Alla frågetecken kring honom och hans förflutna luktar koppling till hemliga tjänster lång väg.
CIA-bilderna på den falske Oswald i Mexico City och hans nära kontakter med George de Mohrenschildt är några av trådar som löper in i den hemliga regeringsapparaten.
Likaså är FBI:s James Hostys förstörande, på sin chef Gordon Shanklins order, av meddelandet från LHO mycket märkligt.
Som jag sett bevisningen talar mycket för att LHO sköt JD Tippit. Däremot är jag mera osäker när det gäller skottenfrån TSBD.

Instämmer helt i det du skriver, det är mycket som talar för att LHO var en agent av något slag, det sägs även att LHO "byggdes upp" före mordet, historier om hur hans namn användes i konstiga sammanhang (vet inte hur sanna dom är).

Jag är osäker på Tippits roll i det hela faktiskt, försökte han gripa LHO och blev dödad därför eller var han med i något och blev eleminerad pga det?
Citera
2012-05-12, 22:29
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Om jag förstår dig rätt anser du att den dödande kulan splittras i JFK:s huvud. Isf kan den omöjligen spåras till LHO:s mannlicher-carcano efter som en kula måste vara något så när intakt för att kopplas till ett gevär.
Visst, en kula måste vara någotsånär intakt för att kunna kopplas till ett visst speciellt gevär.

Men ett splitter från en kula kan analyseras och genom metallens beskaffenhet kan bestämmas vilken sorts gevär kulan är tillverkad till.

Både vilket märke, fabrikat och kaliber kan bestämmas.
Lyssnade du överhuvudtaget på vad som sägs i länken? https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3 Fv%3DLFAvJaMYbuU%26amp%3Bfeature%3Drelmfu

Och det finns bara Oswalds gevär som behövs tas hänsyn till och kulan eller ammunition hade just den sammansättningen som var tillverkad för just Mannlicher Carcano kaliber 6.5 mm.
Senast redigerad av charkov 2012-05-12 kl. 22:41.
Citera
2012-05-12, 23:15
Medlem
Citat:
På Zapruderfilmen ser man klart och tydligt en mycket svår skada på högre främre delen av huvudet, det stämmer.

På röntgenbilderna av JFK visas en svår skada som går fram i höger tinning, syns tydligt på den framifrån tagna röntgenplåten av JFK:s ansikte.

En sådan skada finns inte på obduktionsfotot "Stare of Death" look. Slutsatsen av detta blir att något av dessa bevis måste vara manipulerade. Frågan är vilket.

Obduktionsbilderna av bakhuvudet stämmer inte med vittnesmålen från Parkland-läkarna Robert Mclelleland, Paul Peters, Charles Crenshaw m fl. Det knytnävsstora utgångshålet dom säger fanns där syns inte.

När du att säger att båda skotten kom bakifrån motsägs det av det faktum att SS-agenterna , Bl a Paul Landis och Clint Hill, säger sig höra två skott att det första kom bakifrån och det andra framifrån. Inom två sekunder efter skotten var Clint Hill ikapp presidentlimousinen och räddade troligtvis den svårt chockade Jackie Kennedy genom att knuffa tillbaka henne in i bilen.
Clint Hill reagerade blixtsnabbt och måste sägas varit 100% alert, hans första vittnesmål kan inte viftas bort lättvindigt.
Det är inte otänkbart, naturligtvis, att det var flera skyttar, det måste jag medge, både bakifrån och snett framifrån från höger, i båda fallen sett ur JFKs synvinkel. Men de kulor som träffade presidenten kom bakifrån, åtminstone enligt Zapruderfilmen.

Det är inte omöjligt att JFK träffades av en kula till, eventuellt framifrån, men personligen har jag inte sett något som tyder på det. Man måste utgå från vad vi vet, vad som kan bevisas: att det dödande skottet kom bakifrån.

Det som förbryllar mig mycket mer just nu är istället andra saker:

Morden på Tippet och LHO.
Var befann sig Jack Ruby vid den exakta tiden för attentatet?
Varför förstörde FBI-mannen James Hosty det meddelande Oswald hade lämnat i FBIs reception i Dallas sju till tio dagar innan attentatet? Och varför utreddes inte det av FBI utan lämnades helt enkelt därhän?
Citera
2012-05-12, 23:33
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Det är inte otänkbart, naturligtvis, att det var flera skyttar, det måste jag medge, både bakifrån och snett framifrån från höger, i båda fallen sett ur JFKs synvinkel. Men de kulor som träffade presidenten kom bakifrån, åtminstone enligt Zapruderfilmen.

Det är inte omöjligt att JFK träffades av en kula till, eventuellt framifrån, men personligen har jag inte sett något som tyder på det. Man måste utgå från vad vi vet, vad som kan bevisas: att det dödande skottet kom bakifrån.

Det som förbryllar mig mycket mer just nu är istället andra saker:

Morden på Tippet och LHO.
Var befann sig Jack Ruby vid den exakta tiden för attentatet?
Varför förstörde FBI-mannen James Hosty det meddelande Oswald hade lämnat i FBIs reception i Dallas sju till tio dagar innan attentatet? Och varför utreddes inte det av FBI utan lämnades helt enkelt därhän?

http://karws.gso.uri.edu/jfk/issues_and_evidence/jack_ruby/Timeline_of_Ruby.html

Tittar man på denna sidan så verkar det som Ruby var på tidningen, en del vittnen såg honom där men inte alla. 1.30 lämnade Ruby Dallas Morning News och anlände till cluben ca 5 minuter efter man berättat om att presidenten var död. Verkar också som han spenderade en tid på klubben med att ringa samtal, så troligen var det där han var då Tippit blev mördad.
Citera
2012-05-13, 02:27
Medlem
Grandiosos avatar
Lyssna i det här lilla klippet särskilt vad som uttalas på slutet...när Richard Nixon
i en intervju låter meddela vad Lyndon B Johnson hade för uppfattning om JFK:s
broder Robert....

RFK To Johnson: "Why Did You Kill My Brother"

http://www.youtube.com/watch?v=tclZrJiJSL0&feature=related

Kolla också här: Var Sturgis en av "luffarna"...?

http://www.youtube.com/watch?v=WYqxyEAGtds&feature=related
Senast redigerad av Grandioso 2012-05-13 kl. 02:38.
Citera
2012-05-13, 04:07
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Oswald var förmodligen ensam. En skytt räckte nämligen, och skottet kom, vilket filmsekvensen visar med all tydlighet, bakifrån, inte framifrån.

Men kära nån - när ska du och andra inse att det sista dödande huvudskottet är
avlossat framifrån...?

Presidentens huvud kastas bakåt vid själva träffögonblicket och det är ju det som
Zapruderfilmen nu i snart 40 år har gett vid handen bortom alla rimliga tvivel.
Filmen i sin hela längd kom ju inte till allmänhetens kännedom förrän 1975 då den
i en talkshow sändes i USA och den dittills djupt hemlighållna sanningen om det verkliga
förloppet vid mordet avtäcktes för hela amerikanska folket. Det gick närmast rena
chockvågor genom nationen vid den åtföljande insikten: Någon sköt skallen av deras
president framifrån och därmed kunde också konstateras befintligheten av en
mordkomplott. En sammansvärjning. Flera personer inblandade.

Och allt nonchalant bortförklaringssnack i sammanhanget om att det är något neurologiskt
reflexmässigt som sker här vid det centrala, avslutande skottet mot JFK:s skalle och alltså
ingenting att fästa sig vid med detta rörelseschema; helt naturligt och ingenting konstigt alls,
- ja, det är bara så förtvivlat tröttsamt att behöva lyssna till vid det här laget...

Går jag ut och sätter en kula i bakhuvudet på valfri person så inte fan slungas det tillbaka
i skottögonblicket utan vad som händer är naturligtvis raka motsatsen; det far framåt
av den enorma kraften som utvecklas när benstrukturen genomträngs och splittras.

Och jag är knappast ensam om den uppfattningen.
Hundra och åter hundra experter på vapen och skottskador, träffar och konsekvenser, har
framlagt samma slutsats. En av dem är Jim Marss. Mångårig jägare och en av
det här mordmysteriets uthålligaste och mest kompetenta granskare, redovisat inte minst
genom omistliga Crossfire.

För att återknyta till Frank Sturgis: Här erkänner han sin inblandning i attentatet
inför Marita Lorenz. Och han är minsann inte sämre än den fanatiske massmördaren
i Oslo, "tempelriddaren" Breivik alltså, ty även Sturgis hade varit beredd att "do it again"...

http://www.youtube.com/watch?v=UhO21clPUXs

Och här är när Abraham Zapruders film visas i sin helhet för första gången i
"Good Night America" med Geraldo Rivera som programvärd.

http://www.youtube.com/watch?v=4DwKK4rkeEM
Senast redigerad av Grandioso 2012-05-13 kl. 04:15.
Citera
2012-05-13, 08:32
Medlem
Hail_Satans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men kära nån - när ska du och andra inse att det sista dödande huvudskottet är
avlossat framifrån...?

Presidentens huvud kastas bakåt vid själva träffögonblicket
Skjuter man bakifrån kastas huvudet bakåt.

För att kulan går ut på andra sidan av huvudet. Det sker två pushar, ena vid kulans träff bak och efteråt andra när kulan går ut. Testa själv, skjut en kula genom en melon och se vilket håll den rullar.

Jösses, att du inte visste detta.
Citera
2012-05-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hail_Satan
Skjuter man bakifrån kastas huvudet bakåt.

För att kulan går ut på andra sidan av huvudet. Det sker två pushar, ena vid kulans träff bak och efteråt andra när kulan går ut. Testa själv, skjut en kula genom en melon och se vilket håll den rullar.

Jösses, att du inte visste detta.
Ja, och när man tittar på Zapruderfilmen är det uppenbart att det är vad som sker. Jag uppmanar alla att titta på den igen, uppmärksamt.
Senast redigerad av Putsch 2012-05-13 kl. 11:57.
Citera
2012-05-13, 12:09
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=omnpQBa1Euc

Tycker klippet säger ganska mycket.
Citera
2012-05-13, 12:29
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raybanbrillor
http://www.youtube.com/watch?v=omnpQBa1Euc

Tycker klippet säger ganska mycket.

På vilket sätt säger klippet mycket?
Att en person som sägs vara schizo säger att andra ligger bakom?
Citera
2012-05-13, 14:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
På vilket sätt säger klippet mycket?
Att en person som sägs vara schizo säger att andra ligger bakom?

Man ska nog akta sig för att avfärda Rubys uttalanden här.
Att nattklubbsägaren med dokumenterade kontakter med den organiserade brottsligheten
sedan ungdomsåren, skulle vara "schizo" har vi diskuterat förut, och det finns väl inga
vidare belägg för att så verkligen var fallet. Knappast mer störd i roten än en Marcello
eller Giancana...

Jag tror för min del att han menar allvar här; han låter oss förstå att det fanns mäktiga krafter
bakom alltsammans. Och inte går han och skjuter ihjäl Oswald för att han ville bespara
änkan Jackie en uppslitande rättegång eller av några patriotiska skäl. För att han skulle
ha älskat sin president så pass mycket att han ville utkräva omedelbar hämnd på den
utpekade banemannen. Det får ingen mig att gå på, någotdera...
Och att Ruby hade "siktet" tidigt inställt på den gripne framkommer i ett filmklipp som
jag la upp häromdagen.

Det är ju just mordet på Oswald tillsammans med Zapruderfilmen som omkullkastar
Warrenkommissionens "enkla" lösning på det här fallet.
Mycker mer komplicerat än så, vill jag envisas med att hävda...

Här sågar förresten Jim Marrs Vincent Bugliosis slutsatser i en intervju
med Alex Jones (en snubbe som jag vanligtvis skyr som pesten... )

http://www.youtube.com/watch?v=nZ9clQ-QA4k

Från kommentarsfältet några intressanta små ord:

Citat:
The debate of whether or not Oswald acted alone is OVER and has been for a long time. It's a waste of time debating people who believe in the lone gunmen theory. When researcher Mark Lane is asked to debate someone who believed Oswald acted alone, he responds by saying, "The Earth is round." In other words, arguing with someone who believes the lone gunmen theory is as useless as arguing with someone who believes the Earth is flat. It's time to advance the dialouge and ignore the doubters.
Citera
2012-05-13, 15:33
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Man ska nog akta sig för att avfärda Rubys uttalanden här.
Att nattklubbsägaren med dokumenterade kontakter med den organiserade brottsligheten
sedan ungdomsåren, skulle vara "schizo" har vi diskuterat förut, och det finns väl inga
vidare belägg för att så verkligen var fallet. Knappast mer störd i roten än en Marcello
eller Giancana...

Vilka kontakter tänker du på?
Jag tror inte jag sett något klart belägg för att Ruby hade bra kontakter i maffian.

Citat:
Jag tror för min del att han menar allvar här; han låter oss förstå att det fanns mäktiga krafter
bakom alltsammans. Och inte går han och skjuter ihjäl Oswald för att han ville bespara
änkan Jackie en uppslitande rättegång eller av några patriotiska skäl. För att han skulle
ha älskat sin president så pass mycket att han ville utkräva omedelbar hämnd på den
utpekade banemannen. Det får ingen mig att gå på, någotdera...
Och att Ruby hade "siktet" tidigt inställt på den gripne framkommer i ett filmklipp som
jag la upp häromdagen.
Ruby hade siktet inställt på LHO ja, men varför ändrar han sin historia några gånger?
Han påstår även att han gjort det för att visa att även Judarna tagit illa vid sig av detta.

Citat:
Det är ju just mordet på Oswald tillsammans med Zapruderfilmen som omkullkastar
Warrenkommissionens "enkla" lösning på det här fallet.
Mycker mer komplicerat än så, vill jag envisas med att hävda...
WC är en bra källa och för mig känns den nästan komplett om man inte hade behövt fixa till "the magic bullet" för att man inte hade all info till hands, så frågan är hur mkt mer fel som kan finnas i den utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in