Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
på tre bildrutor har han tagit ett helt steg.
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
som jag tidigare skrev så tar barnet inte ett steg på 3 frames
Nu vet jag knappt vad det är du argumenterar för längre. På de
fem bilder du nämnde så (eller, om du så vill, på tre valfri bilder av dessa fem) så finns det inget onormalt i rörelsehastigheten. Jag kan inte ens se en antydan till att han skulle röra sig för snabbt, eller för ryckigt, eller vad det nu är som skulle vara fel. Det är ett lika bisarrt påstående som Mankans osynliga pistol.
Citat:
Jag skrev bilder från krig, inte fiction.
Men det skulle ju bli kul om film och Tv började göra,enligt er, realistiska scener där offeren ramlar ramlar in mot mördarna.
Jag tycker denna diskussion är löjlig, för mig och för alla sunt tänkande människor är det givet att om jag skjuter en människa i huvudet så kastas huvudet bakåt. BASTA.
Där kommer det igen: sunt tänkande människor. Det vill säga människor som tänker som du, och baserar sina analyser på egna fördomar om hur man
tror att saker och ting fungerar, istället för att ta reda på hur det faktiskt ligger till. Det finns en anledning till att vetenskap, alltså sökandet efter sanning, inte baseras på sunt förnuft.
Om du verkligen är ute efter sanningen så är det enkelt att läsa på om ballistik och träffade kroppars fallriktning med mera. Eller, om du bara är ute efter att bygga fantasivärldar, så kan du strunta i att läsa på och fortsätta som hittills.