2014-02-20, 22:00
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuC0
Trist att inte ha några riktiga intressen... Vem är du eller någon annan att bestämma över vad andra ska plugga? Vem fan bryr sig om vad samhället vill att man ska jobba med, man ska kunna följa sina drömmar.

Jag vet inte riktigt om jag fattar vad du menar, men just att det är så jävla noga att man utbildar sig till något man känner varmt för är väl anledningen att vi har en jävla massa folk som är genuspedagoger och andra humaniora katastrofer.
Citera
2014-02-20, 22:00
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Sjysst av dem att öka skuldberget för studenten,verkligen trevligt. Folk kommer verkligen vara sugna att plugga en utbildning då.
Citera
2014-02-20, 22:02
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag är en av idioterna med hög studieskuld och en ingenjörsutbildning som jag inte behöver i mitt arbete, så det är inte av avundsjuka precis...
Nej du är väl rädd för konkurrens, däremot behöver man röja i utbildningarna och dra ned på flummet och öka yrkesutbildningarna.
Fast inget av det vill den odugliga skitregeringen göra, istället låter man tusentals analfabeter och lågutbildade börja casha in livstidsförsörjning.
Hela det är skitförslaget är ett sätt för en regim utan ära och hederlighet att försöka köpa sig kvar.
Som tur är så har folk börjat genomskåda skräpet.
Citera
2014-02-20, 22:09
Medlem
MasterBaits avatar
Samhället är redan tufft. Varför måste man göra det ännu tuffare för folk. Varför vill man göra pensionärer ännu fattigare och sänka konsumtionsförmågan ännu mer för en stor grupp människor? Har inte herr Borg efter alla misstag vid det här laget lärt sig att mindre konsumtion inte skapar fler jobb, utan snarare tvärtom?
Citera
2014-02-20, 22:17
Medlem
lugna ner digs avatar
Trist om det går igenom eftersom jag ska börja plugga i höst. Å andra sidan får jag en helt jävla gratis utbildning (!) och 2000 kr+ i månaden. Fan vad vi är bortskämda här i Sverige.
Citera
2014-02-20, 22:18
Medlem
Silajs avatar
För fan, va glada över att ni i huvudtaget får studiebidrag....

Sverige är ett av ett fåtal länder som ens har studiebidrag!

Svenska ungdomar är för bortskämda helt enkelt, räcker inte pengarna till? skaffa en timanställning eller slösa inte pengarna på annant onödigt
Citera
2014-02-20, 22:19
Medlem
Bluebeast72s avatar
Det var inte nog med oss vanliga arbetare o pensionärerna...nu fick studenterna betala för de rikas orgier i välfärd-

Nej gott folk, samla er på torg o gator o kaste bort kapitalismens högborgarstyre mot oss medborgare. Upp till kamp emot...
Citera
2014-02-20, 22:19
Medlem
SkogsEinars avatar
Yes, sätt åt studenterna som redan har det extremt knappert.

Fyfan, det märks ju hur korrumperad våran regering är, dom gör verkligen ALLT för att kunna fortsätta bedriva den onekligen skadliga och samhällsdestruktiva massinvandringen.

Jag menar, till vilket syfte gör man dessa sinnesjuka uppoffringar, hur kan nånting vara så viktigt att man vill uppoffra den ekonomiska stabiliteten som vi förvånansvärt nog fortfarande har i det här landet.

Studiebidragen är redan nu låga, om man sänker dessa ännu mer kommer det bli ett helvete för dom studenter som inte bor hemma under studietiden.

Men finanisministern bryr sig inte, nej för han är det viktigare att knäböja för sina överherrar i Bryssel.
Citera
2014-02-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silaj
För fan, va glada över att ni i huvudtaget får studiebidrag....

Sverige är ett av ett fåtal länder som ens har studiebidrag!

Svenska ungdomar är för bortskämda helt enkelt, räcker inte pengarna till? skaffa en timanställning eller slösa inte pengarna på annant onödigt

Citererar ett tidigare inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Ska du vara så jävla säker på någonting så kanske det kan vara en idé att faktiskt ha kunskap om ämnet?

Då ska jag upplysa dig om hur det ligger till.

Danmark är enda landet som har högre om du bor hemma, men bor du självständigt så har Sverige lägst bortsett från Island.
http://www.kela.fi/documents/10180/1...b-69c14044c897

Edit: Ändrade lite skrivfel.
Gäller norden.
Citera
2014-02-20, 22:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Jag är en av idioterna med hög studieskuld och en ingenjörsutbildning som jag inte behöver i mitt arbete, så det är inte av avundsjuka precis...

Du kanske fick arbetet för att du hade utbildningen. De som anställde dig förstod att du är en duktig person som tillgodogjort dig en knepig utbildning.

Jag gick på KTH, har inte räknat så mycket som en andragradsekvation under 25 års tid efter utbildningen. Jag inser ändå att mina ganska ambitiösa studier har relevans för mitt fortsatta yrkesliv.
Citera
2014-02-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ånej! Ve och fasa! Studenter rasar! Högskolor i uppror! Flashback brinner!

Det är förstås en bra grej. Det är fullständig inflation i utbildning nu för tiden, och Sverige skulle må bra av att färre hade råd att plugga.

Roligaste jag läst på länge. Vi kan lika gärna slopa utbildningar och så satsar vi på att bygga grottor och jaga vilt med spjut om 20 år.
Citera
2014-02-20, 22:37
Medlem
Citat:
Därför att då har färre personer i arbetslöshet studieskulder. Vi skulle få en funktionell arbetarklass igen.

Ingen risk att du har studieskuld iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in