Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-02-20, 03:05
  #61
Medlem
Fernets avatar
OK, då tar vi till det tunga artilleriet vad gäller KULT-film: Mats Helge Olsson!
Alla som sett The Ninja Mission t.ex vet vad jag menar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mats_Helge_Olsson
Citera
2014-02-20, 07:19
  #62
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Nog är "Tre solar" kult alltid!

Är det sant att han planerar en uppföljare: Tre solar II? Hobert känns väl allvarligt inte speciellt sannolik...
Citera
2014-02-20, 07:23
  #63
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Om det skulle vara Renck så känns det som att han snarare skulle benämnas som "stjärnartist" eller "känd popstjärna" i kvällstidningslingo, då hans försök till regisserande inte helt har strömmat ut till det allmänhetens medvetande i samma utsträckning som hans peknegerflaxande i popvideos på nittiotalet.

Känns som "kultregissör" riktar misstankarna på vilken gammal bortglömd idiot som helst. Var David Flamholc på efterfesten?

Med filmer som "Vackert väder", "Lithium", "Nattbuss 807" är han ju verkligen en kultfilmsregissör. Vilken comeback det vore. Undra om han kan göra en film utan att skaka med kameran?
Citera
2014-02-21, 15:52
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Det var väl Jonas Åkerlund som gjorde spun. Stakka bo har ju regisserat lite breaking bad om jag minns rätt.

Den första som ploppar upp i mitt huvud är Martin Munthe, kultfilmer bakom sig, njae men ändå lite grann med aftonbladetvokabulär och lite vilja.
Han jobbar nog bakom kameran eller med efterarbete nu för tiden.

Men det är en ren chansning att det skulle vara han.
Ok, jag blandade ihop dem...
Citera
2014-05-02, 22:10
  #65
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18817176.ab

"Nu åtalas den kände kultregissören för att ha snortat misstänkt kokain från toalettlocket på lyxkrogen Berns.
Han fortsätter förneka brott:
– Jag var redigt berusad, någon kan ha lagt kokainet i min drink, säger han i polisförhöret."
Citera
2014-05-02, 22:20
  #66
Avstängd
Citat:
– Jag var redigt berusad, någon kan ha lagt kokainet i min drink
För det är PRECIS så man nyttjar kokain.


Ska bli intressant att se vem denne kultregissör är, för han är säkerligen redan nämnd i denna tråd.
Citera
2014-05-02, 22:41
  #67
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinZeal
Ska bli intressant att se vem denne kultregissör är, för han är säkerligen redan nämnd i denna tråd.

Nu när åtal har väckts, kan det väl bara vara en tidsfråga innan locket öppnas!
Citera
2015-01-17, 15:30
  #68
Medlem
Magictrixs avatar
Sist jag var på Berns kom jag inte rätt sent. Ställde mig i baren och beställde en drink. Medan jag väntade blir jag flörtad av en dam runt 40. Hon stod dock där tillsammans med en man och drack en drink. Av hennes något komplicerade symboliska kroppspråk tolkade jag det som att hon blivit bjuden på en drink av denne man som hon nu försökte göra sig av med. Hursomhelst, jag fick min drink och betalade och när jag skulle vända mig om för att ta kontakt med damen i fråga, så har de just bytt låt på dansgolvet och den här mannen föser med sig kvinnan upp på dansgolvet. Medan jag står där och tittar ser jag hur tre väktare griper in och tar med sig mannen, kvinnan och ytterligare en kvinna. Den tredje vakten trodde jag först var en gäst, för han stod vid baren och såg ut att chilla, men jag misstänker han var en knarkspan. De hade absolut inte uppträtt stökigt medan jag stod där i alla fall.

Jag kan tänka mig Felix Herngren?
Citera
2015-01-17, 23:17
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Sist jag var på Berns kom jag inte rätt sent. Ställde mig i baren och beställde en drink. Medan jag väntade blir jag flörtad av en dam runt 40. Hon stod dock där tillsammans med en man och drack en drink. Av hennes något komplicerade symboliska kroppspråk tolkade jag det som att hon blivit bjuden på en drink av denne man som hon nu försökte göra sig av med. Hursomhelst, jag fick min drink och betalade och när jag skulle vända mig om för att ta kontakt med damen i fråga, så har de just bytt låt på dansgolvet och den här mannen föser med sig kvinnan upp på dansgolvet. Medan jag står där och tittar ser jag hur tre väktare griper in och tar med sig mannen, kvinnan och ytterligare en kvinna. Den tredje vakten trodde jag först var en gäst, för han stod vid baren och såg ut att chilla, men jag misstänker han var en knarkspan. De hade absolut inte uppträtt stökigt medan jag stod där i alla fall.

Jag kan tänka mig Felix Herngren?
Tänka sig hit och dit, var det Felix?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback