Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-19, 01:53
  #49
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktarn
Det är många i branschen som bara köper biljett till efterfesten på galan (dvs. de är inte på själva galan på circus). Antar att Åberg syntes i TV-sändningen men kan garantera att minst en av ovanstående regissörer fanns på efterfesten på Berns. Måste också säga att Aftonbladet för en gångs skull valt någorlunda rätt rubrik när man benämner honom som en kultregissör.
Sluta spela viktig och kläm fram med namnet istället. Misstänker starkt att du bara trollar.
Citera
2014-02-19, 11:18
  #50
Medlem
swimp78s avatar
Johan rench är ju aktuell i Sverige med tv-serien "ettor och nollor"
Han skulle nog kunna kallas kultregissör
Har en kokainig känsla
Citera
2014-02-19, 11:52
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Johan rench är ju aktuell i Sverige med tv-serien "ettor och nollor"
Han skulle nog kunna kallas kultregissör
Har en kokainig känsla

Håller med. Han verkar röra sig med sådant folk. Frågan är bara om man kan kalla han för kult. Men om tidningarna kan kalla någon för kändis som haft 15 minuter i rutan, så borde man ju kunna kalla han för kult.
__________________
Senast redigerad av ChubChub 2014-02-19 kl. 11:58.
Citera
2014-02-19, 13:11
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeslotenCirkel
Har varit med om märkliga saker på Berns, nästan så att jag misstänker att de videoövervakar toaletterna.

Vem det gäller har jag däremot ingen aning om.

Vad får dig att tro det? Jag tror nämligen inte det finns något sådant. Stod i kö i säkert 20 minuter där en gång varpå en snubbe kommer ut med en tjej i vardera arm. Kön gick från att vara sura och buttra till att applådera, vilket var rätt festligt. Menar på att nån vakt måste kommit och avbrutit det där om det nu är så att det är aktiv övervakning, fast kanske inte det du menade?

Jag kan tänka mig att det handlar om Rickard Hobert, passar in på beskrivningen "kultregissör" rätt bra samtidigt som han ser ut som en snubbe som tycker att cola är gott.
Citera
2014-02-19, 14:39
  #53
Medlem
gargamel-jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Johan rench är ju aktuell i Sverige med tv-serien "ettor och nollor"
Han skulle nog kunna kallas kultregissör
Har en kokainig känsla

Säger inte att det inte är Johan "Stakka Bo" Renck, men kultregissör känns inte som "rätt medial benämning". "Artist" eller "musikvideoregissör" hade nog varit mer passande.

För att få benämningen "kultregissör" bör man nog vara äldre och men framförallt ha en egen skara fans och lojala följare kring sin person eller produkt. (Min åsikt).
Citera
2014-02-19, 14:47
  #54
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-jonas
Säger inte att det inte är Johan "Stakka Bo" Renck, men kultregissör känns inte som "rätt medial benämning". "Artist" eller "musikvideoregissör" hade nog varit mer passande.

För att få benämningen "kultregissör" bör man nog vara äldre och men framförallt ha en egen skara fans och lojala följare kring sin person eller produkt. (Min åsikt).

Man kan inte utgå från att kvällstidningar har en klockren definition på vad som är "kult".
Det är ju ett ord som kan betyda lite vad som helst dessutom.

Dels kan det betyda "legendarisk b-filmsregissör som gjort världsberömt kalkoniga filmer", men det kan också vara nåt slapp omskrivning på "cool snubbe".
Citera
2014-02-19, 22:04
  #55
Medlem
Bajsfacistens avatar
Kultfilm i detta fall kan nog betraktas som vilken populärfilm som helt inte är ett nattsvart drama.
Citera
2014-02-19, 22:06
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Man kan inte utgå från att kvällstidningar har en klockren definition på vad som är "kult".
Det är ju ett ord som kan betyda lite vad som helst dessutom.

Dels kan det betyda "legendarisk b-filmsregissör som gjort världsberömt kalkoniga filmer", men det kan också vara nåt slapp omskrivning på "cool snubbe".

Nu är det svensk media som kallar honom kultregissör. Kan ju vara random person som gjort en youtube video...
Citera
2014-02-19, 23:38
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-jonas
Säger inte att det inte är Johan "Stakka Bo" Renck, men kultregissör känns inte som "rätt medial benämning". "Artist" eller "musikvideoregissör" hade nog varit mer passande.

För att få benämningen "kultregissör" bör man nog vara äldre och men framförallt ha en egen skara fans och lojala följare kring sin person eller produkt. (Min åsikt).
Han gjorde ju Spun. Den anses nog lite kultig
Citera
2014-02-20, 00:04
  #58
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p950nlu
Han gjorde ju Spun. Den anses nog lite kultig
Det var väl Jonas Åkerlund som gjorde spun. Stakka bo har ju regisserat lite breaking bad om jag minns rätt.

Den första som ploppar upp i mitt huvud är Martin Munthe, kultfilmer bakom sig, njae men ändå lite grann med aftonbladetvokabulär och lite vilja.
Han jobbar nog bakom kameran eller med efterarbete nu för tiden.

Men det är en ren chansning att det skulle vara han.
Citera
2014-02-20, 00:41
  #59
Medlem
Douche-chills avatar
Om det skulle vara Renck så känns det som att han snarare skulle benämnas som "stjärnartist" eller "känd popstjärna" i kvällstidningslingo, då hans försök till regisserande inte helt har strömmat ut till det allmänhetens medvetande i samma utsträckning som hans peknegerflaxande i popvideos på nittiotalet.

Känns som "kultregissör" riktar misstankarna på vilken gammal bortglömd idiot som helst. Var David Flamholc på efterfesten?
__________________
Senast redigerad av Douche-chill 2014-02-20 kl. 00:53.
Citera
2014-02-20, 01:55
  #60
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Måns M, regissör till Känn ingen sorg var nominerad ... Och med all säkerhet på efterfesten. Och säkert sur över att han inte vann en bagge.
Ja, M*ns M*rlind eller Bj*rn St*in (å,å,ö,e) passar in rätt bra om man ska fästa stor vikt vid det spontanvalda ordet kultklassiker. Det är pressande att vara alternativfilmregissör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback