Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-18, 02:56
  #1
Medlem
Minns ni detta härlig spel?

Tillgång till att träna sin digimon. Uppföda digimon, gå på äventyr med sin partner. Slåss mot andra digimon. Den hade väldigt, väldigt många saker, så väldigt svårt att trötta på det, då det fanns väldigt många olika saker att göra.

Jag minns det spelet, och det är nog det enda spel som dyker upp då & då, när jag har väldigt tråkigt, och blir sugen på att spela nånting. Idag brukar jag inte spela överhuvudtaget.

Men det är nog bara denna spel som jag kan spela idag, som jag spelade när jag var ett barn.

Här vill jag gärna diskutera om spelet, allting om spelet. Nostalgi känslan är välkommen!
Citera
2014-02-18, 11:43
  #2
Medlem
Hade det till Ps1 om jag inte minns fel.

Kommer inte ihåg så mycket av spelet direkt, kan nog bero på att jag aldrig klarade av det.
Citera
2014-02-18, 11:45
  #3
Medlem
soulreapers avatar
Var inte det bara en kopia på det så mycket populärare Pokemon?
Citera
2014-02-18, 11:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Var inte det bara en kopia på det så mycket populärare Pokemon?
Själva spelet eller Digimon rent allmänt. Vad syftar du på?
Citera
2014-02-18, 11:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M3th
Hade det till Ps1 om jag inte minns fel.

Kommer inte ihåg så mycket av spelet direkt, kan nog bero på att jag aldrig klarade av det.
Klarade faktiskt inte heller av spelet till hundra procent. Minns att jag lyckades komma till den andra "dimensionen"

Där det fanns s.k "sista bossen". Besegrade han, fick fler tal dDigimon till File City.

Men det fanns några Digimon kvar, som man skulle möta. Och "sista bossen" skall man möta tre-fyra gånger till.

Så nej, jag har inte heller klarat av spelet.

Men minns det så väl, för jag tyckte det var oerhörd kul. Som jag skrev i trålstruten, det fanns så otroligt mycket saker man kunde göra. Prova att träna på ett annorlunda sätt, slåss mot Digimon mer än vanligt, så kunde det alltid hända nåt skoj med sin partner. Utvecklas till en helt annan Digimon o.s.v.

Roliga exprement. Dra igång spelet och testa
Citera
2014-02-18, 11:59
  #6
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnar
Själva spelet eller Digimon rent allmänt. Vad syftar du på?
Digimon rent allmänt, det ts presenterar verkar styrka min teori
Citera
2014-02-18, 12:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Digimon rent allmänt, det ts presenterar verkar styrka min teori
Mjo, Digimon kom nog efter Pokémon. Och den förknippas oftast med Pokémon.

Så skulle inte förvåna mig om skaparen vart inspirerad av Pokémon. Om det nu inte var samma skapar, det vill säga.
Citera
2014-02-19, 08:54
  #8
Medlem
Okej! Nog pratat om filmen och all dess avsnitt och vilken kanal den gick på o.s.v.

Meningen med tråden är att vi skall diskutera om spelet. Alltså Digimon World 1.

Nånting som jag egentligen skulle bli super glad över, är om de gjorde Digimon World 2, som handlar om liknade saker och som går ut på liknade saker. Att man fortfarande är en person so. Har partner och tränar sin Digimon o.s.v.

Det finns Digimon World 2. MEN! Den handlar om helt annat, och inte alls samma sak. Jag personligen tycker att Digimon World 1 var riktigt bra gjort spel. De andra Digimon World spelen, är inte alls lika kul. Eller inte alls spännande.


jag vill säga igen, så alla har uppfattat om trådens handling. Här vill jag diskutera om spelet. Digimon World 1 TACK!
Citera
2014-02-27, 00:48
  #9
Medlem
AssJohns avatar
Lirade det som fan när jag var yngre, tror det var ett av mina favvospel fast jag klarade det aldrig. Har testat o köra det nu såhär när man är äldre, men det är ett så sjukt segt spel. Man blir tvingad o gå till gymmet o se på när ens digimon tränar upp sig, mata honom när han är hungrig, gå med honom på toa, låta honom vila när han är trött, han dör efter ett antal dagar o du måste gå tillbaka till gymmet o träna upp honom osv. Förövrigt var det lite skumt om hur man fick en specifik digimon, det verkade vara mycket röta involverat, och om den utvecklades till en ultimate så levde den ju några dagar längre och var superstark, så då slapp man ju gå tillbaka o gymma o mata digimonen hela tiden, vilket gjorde att man äntligen kunde gå ut och äventyra lite i världen och utforska spelet istället för att sitta i staden o gymma. Otur som man har fick jag bara en ultimat 1 gång tror jag, så det var mycket gymmande för min digimons del, och mycket tråk för min del, hah.


Nåja, kul spel när man var liten, okej spel nu(?).
Citera
2014-02-27, 12:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AssJohn
Lirade det som fan när jag var yngre, tror det var ett av mina favvospel fast jag klarade det aldrig. Har testat o köra det nu såhär när man är äldre, men det är ett så sjukt segt spel. Man blir tvingad o gå till gymmet o se på när ens digimon tränar upp sig, mata honom när han är hungrig, gå med honom på toa, låta honom vila när han är trött, han dör efter ett antal dagar o du måste gå tillbaka till gymmet o träna upp honom osv. Förövrigt var det lite skumt om hur man fick en specifik digimon, det verkade vara mycket röta involverat, och om den utvecklades till en ultimate så levde den ju några dagar längre och var superstark, så då slapp man ju gå tillbaka o gymma o mata digimonen hela tiden, vilket gjorde att man äntligen kunde gå ut och äventyra lite i världen och utforska spelet istället för att sitta i staden o gymma. Otur som man har fick jag bara en ultimat 1 gång tror jag, så det var mycket gymmande för min digimons del, och mycket tråk för min del, hah.


Nåja, kul spel när man var liten, okej spel nu(?).
Det är absolut okej spel nu. Tycker jag!

Angående vid träning av Digmon. Jag vill minnas att man skulle träna Digmonen på ett specifik sätt, för att få olika sorters Digimon. Vikten kan spela stor roll för att få den Digimonen man vill ha. Och för att bli ultimat. Att Digimonen har slagits mot andra Digimon under sin champion period, kan också spela stor roll.

Till exempel. Om du slagits tio gånger. Och Digimonen väger 50 kg. Och har 3 0000 på HP. 3 000 på mp.
Och tre hundra på resten. Så kan den bli Metal Greymon. OBS! Detta var ett exempel. Inte helt säkert att den blir metalgreymon. Inte ens helt säkert att den skulle bli ultimat.

Min poäng är att det är nästan som olika koder man slår, för att bli den Digimon man önskar.

Det räcker inte med att man tränar sin Digimonen som en galning.

Det är absolut kul att spela den än idag. Vad jag tycker i alla fall!
__________________
Senast redigerad av Pinnar 2014-02-27 kl. 12:54.
Citera
2015-10-08, 18:54
  #11
Medlem
Jag spelar det spelet. Otroligt kul! Mycket äventyr. Mycket intressan händelse som inträffade idag, var att min Centarumon skulle dö. Det fixk mig att vilja starta om spelet, så jag kan uttnjytta hans sista Digimon timmsr på annat. Och jag gjorde det genom att jobba hos Monochromon. Därefte, på grund av att jag visste att han skulle dö. Bara för skoj, så skälld kag på honom. Helt plötsligt digiutvecklades han till Vademon!

Wow!

Otroligt kul att spela det spelet idag. Jag lyckats få min digimon att bli femton innan han dör eller utvecklats. När jag var yngre, dog min digimon alltid vid elva års/dagars åldern.

Mycket kul spel! (Y)

Tänkte starta en tråd om detta. Men i och med att det redan fanns en tråd, så skall jag nog var aktiv här! Härlig spel!


Dela erfarenheter, eller historier?

Händer alltid något skoj i digital världen. Skulle vara kul att höra andra upplevelser!
Citera
2015-10-09, 17:38
  #12
Medlem
Gosifs avatar
Spelade nån gång. Gillade serien en hel del. Gamla goa Fox Kids som det gick på.

Digimon digitalmonster!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback