Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-15, 04:21
  #13
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Är så trött på alla dessa hatsidor som ploppar upp likt svampar ur marken, det räcker inte längre med Aftonbladet och all dess skit utan nu ska även mer skit skapas. Dessa sidors enda syften är att sprida en massa hat och extrem politisk propaganda.

Allt detta sker självklart i kombination med en offermentalitet där man rättfärdigar sitt hat genom att hänvisa till överliberala tolkningar av yttrandefriheten. Den svenska journalism har verkligen nått en helt ny bottennivå under de senaste åren och den blir bara mer degenererad.

Jag vill förbjuda dessa sidor och begränsa all form av journalistik till korta små neutrala artiklar där journalisternas och andra människors privata åsikter utelämnas. Jag vill bara ha konkret relevant fakta om de saker som har hänt, jag kunde inte bry mig mindre om vad journalisten tycker.

Förbjud även dessa krönikor och ledare i tidningarna, om dom vill berätta om sina ointressanta åsikter så kan dom skapa en blogg som alla andra nördar. Meda och yttrandefriheten kan suga min punk, bort med skiten förfan ...
Grattis. Du skapade en skittråd. Vad ska vi diskutera? Din åsikt skiter vi i förfan ...
Citera
2014-02-15, 12:09
  #14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
Man ska passa sig för att vilja förbjuda andra att presentera sina åsikter.
En vacker dag så är det ens egna som är förbjudna. Jag stör mig ofta på andras ogrundade åsikter men det är mitt eget fel eftersom jag kan låta bli att ta del av dem.

Kloka ord. Till det kan man lägga att åsikter som förbjuds inte försvinner. Ett samhälle med politisk censur är som en tryckkokare utan ventil.
Citera
2014-02-15, 12:16
  #15
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Är så trött på alla dessa hatsidor som ploppar upp likt svampar ur marken, det räcker inte längre med Aftonbladet och all dess skit utan nu ska även mer skit skapas. Dessa sidors enda syften är att sprida en massa hat och extrem politisk propaganda.

Hur ställer du dig till andra hatsidor som Aftonbladet och Expressen tycker du att dessa hatsidor också ska förbjudas? De hatar ju på samma sätt som de sidor du inte tycker om fast mot andra grupper.

Eller vill du bara förbjuda sidor som inte delar din politiska åsikt?
Citera
2014-02-15, 16:05
  #16
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Hur ställer du dig till andra hatsidor som Aftonbladet och Expressen tycker du att dessa hatsidor också ska förbjudas? De hatar ju på samma sätt som de sidor du inte tycker om fast mot andra grupper.

Eller vill du bara förbjuda sidor som inte delar din politiska åsikt?

Nu verkar ju TS inte gilla Aftonbladet heller direkt. Någonstans kan jag ändå till viss del hålla med TS till viss del, inte i det att sidor ska förbjudas, jag ogillar förbud överlag när det kommer till vad som ska få publiceras, vare sig det handlar om tryckt form eller på nätet men i det att jag skulle uppskatta en mer opolitisk rapportering. Jag vet att det är en utopi men tanken är fin.

Sidor som Avpixlat, Exponerat, Fria Tider osv har ju skapats som en motreaktion mot den sedvanliga rapporteringen, problemet är väl att även de har en förmåga att bli extremt raljerande och enkelspåriga. De fyller dock en funktion, en ganska viktig sådan i sammanhanget. Pga existensen av alternativ media är det inte på långa vägar lika lätt att mörka saker som vissa gärningsmäns nationalitet, oegentligheter inom flyktingindustrin och div fulspel från 7-klövern. Det som jag däremot kan sakna är sakligheten och kritik när det gäller även den nationella rörelsen. Fria Tider har ibland belyst även den problematiken och det är bra, det behövs det också. Det fungerar inte att bara låta t.ex Expressen raljera över t.ex SDs förehavanden utan bättre att försöka ge en mer nyanserad bild av vad som faktiskt har hänt och sen låta folk bilda sin uppfattning efter det.

Det förutsätter förvisso att folk tänker efter ett par sekunder extra vilket ibland känns som en omöjlig tanke bara det men man kan iaf försöka skapa förutsättningar för det.
Citera
2014-02-15, 21:12
  #17
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Är så trött på alla dessa hatsidor som ploppar upp likt svampar ur marken, det räcker inte längre med Aftonbladet och all dess skit utan nu ska även mer skit skapas. Dessa sidors enda syften är att sprida en massa hat och extrem politisk propaganda.

Allt detta sker självklart i kombination med en offermentalitet där man rättfärdigar sitt hat genom att hänvisa till överliberala tolkningar av yttrandefriheten. Den svenska journalism har verkligen nått en helt ny bottennivå under de senaste åren och den blir bara mer degenererad.

Jag vill förbjuda dessa sidor och begränsa all form av journalistik till korta små neutrala artiklar där journalisternas och andra människors privata åsikter utelämnas. Jag vill bara ha konkret relevant fakta om de saker som har hänt, jag kunde inte bry mig mindre om vad journalisten tycker.

Förbjud även dessa krönikor och ledare i tidningarna, om dom vill berätta om sina ointressanta åsikter så kan dom skapa en blogg som alla andra nördar. Meda och yttrandefriheten kan suga min punk, bort med skiten förfan ...
Jag förstår att du skämtar, du vill bara provocera. Men jag håller med, du har rätt:
Avpixlat är ingen "hatsida", utan man presenterar helt enkelt den version som aldrig kommer fram i vår "politiskt korrekta" media. Där döljs ofta gärningsmannens etniska ursprung, och annat som kan misskreditera densamme. Jag ser gärna att vi får veta vad som egentligen hänt, även om det kan bidra till ökad rasism. Sanningen kan aldrig vara rasistisk.
Citera
2014-02-15, 21:46
  #18
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Är så trött på alla dessa hatsidor som ploppar upp likt svampar ur marken, det räcker inte längre med Aftonbladet och all dess skit utan nu ska även mer skit skapas. Dessa sidors enda syften är att sprida en massa hat och extrem politisk propaganda.

Allt detta sker självklart i kombination med en offermentalitet där man rättfärdigar sitt hat genom att hänvisa till överliberala tolkningar av yttrandefriheten. Den svenska journalism har verkligen nått en helt ny bottennivå under de senaste åren och den blir bara mer degenererad.

Jag vill förbjuda dessa sidor och begränsa all form av journalistik till korta små neutrala artiklar där journalisternas och andra människors privata åsikter utelämnas. Jag vill bara ha konkret relevant fakta om de saker som har hänt, jag kunde inte bry mig mindre om vad journalisten tycker.

Förbjud även dessa krönikor och ledare i tidningarna, om dom vill berätta om sina ointressanta åsikter så kan dom skapa en blogg som alla andra nördar. Meda och yttrandefriheten kan suga min punk, bort med skiten förfan ...

Flashback är officiellt hatforumet nummer ett i Sverige och eftersom du inte gillar dessa "hatsidor" så begår självmål att ens skriva här.
Citera
2014-02-15, 22:42
  #19
Avstängd
Vilka sidor ska vi förbjuda? Aftonbladet? Expressen? Ica Kuriren? GT? Allehanda?

Eller tänkte du på några andra?
Citera
2014-02-15, 23:03
  #20
Medlem
maniacmans avatar
Ja! Nu har jag det!
Vi tillåter bara sidor som har RÄTT åsikter!
Citera
2014-02-16, 04:12
  #21
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Och så är vi tillbaka i Voltaires uttryck:

Citat:
Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback