Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-02-14, 21:24
Medlem
BootyLuvs avatar
Ja då var det snart dags för årets NASCAR säsong att sparka igång! Redan nu i helgen smygstartar den på Daytona med the Sprint Unlimited, uppvisningsloppet som är öppet för de som under föregående säsong knep en pole position samt tidigare vinnare av loppet.

Följande förare ställer upp i årets upplaga:
1) #1-Jamie McMurray, Cessna Chevy
2) #2-Brad Keselowski, Miller Lite Ford
3) #4-Kevin Harvick, Jimmy Johns Chevy, [won in 2013, 2010, 2009]
4) #9-Marcos Ambrose, Stanley Ford
5) #10-Danica Patrick, GoDaddy.com Chevy
6) #11-Denny Hamlin, FedEx Express Toyota
7) #14-Tony Stewart, Mobil1 Chevy, [won in 2007, 2002, 2001]
8) #17-Ricky Stenhouse Jr., Nationwide Ford
9) #18-Kyle Busch, M&M's Toyota
10) #20-Matt Kenseth, Dollar General Toyota
11) #22-Joey Logano, Sheel Pennzoil Ford
12) #24-Jeff Gordon, Drive to End Hunger Chevy [won event in 1997 & 1994]
13) #31-Ryan Newman, Caterpillar Chevy
14) #32-Terry Labonte, C&J Energy Services Ford [won 1985]
15) #41-Kurt Busch, Haas Automation Chevy
16) #48-Jimmie Johnson, Kobalt Tools Chevy
17) #88-Dale Earnhardt Jr., National Guard Chevy
18) #99-Carl Edwards, Fastenal Ford
(Från Jayski.com)

Loppet visas live på Viasat Sport med start kl 02:00 natten mellan lördag och söndag.

Sen dröjer det en veckan innan säsongen sparkar igång på allvar med årets Daytona 500, söndagen den 23 februari. Loppet sänds live på Viasat. Tyvärr kommer de inte heller i år visa kvalificeringsloppen som körs på torsdag.

Det är såklart även dags för både Nationwide Series och CampingWorld Truck Series att sparka igång under Speedweeks på Daytona. Nationwide kommer liksom föregående år att visas live samt eftersänt på MotorsTV men även CampingWorld Trucks kommer visas på MotorsTV i år! Vet dock inte hurvida de kommer sända några lopp live - loppet på Daytona visas eftersänt som uppladdning inför Nationwide-loppet på lördag 22 februari.
Citera
2014-02-14, 22:14
Medlem
perskas avatar
Ska bli riktigt intressant att se hur det nya poängsystemet fungerar i verkligheten.
Citera
2014-02-15, 10:56
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perska
Ska bli riktigt intressant att se hur det nya poängsystemet fungerar i verkligheten.
Börjar bli lite väl... jippoaktigt, kan jag tycka.

Samtidigt håller jag med om att det ska bli intressant att se hur det blir. Om det leder till mer närkontakt ute på banan och fler förare som är förbannade på varandra så är det bara positivt - tycker det är lite lamt nuförtiden, även om det glimmat till några gånger senaste åren (som Jeff Gordon & Clint Bowyer på Phoenix samt Jeff Gordon & Jeff Burton på Texas).

- -

I övrigt - även om det nu inte är NASCAR - så hade jag helt missat att Alx Danielsson kör ARCA-loppet på Daytona idag Han kvalade in på 40:e startposition. Loppet startar kl 20:00 svensk tid. Det visas tyvärr inte i svensk TV. Officiella sajten, ARCAracing.com, kommer ha live timing & scoring och det sänds på FOX Sports 1 i USA för den som vill leta stream (se bara till att inte posta någon länk här i tråden).
Citera
2014-02-16, 00:11
Medlem
BootyLuvs avatar
Alx Danielsson slutade på 21:a plats i ARCA-loppet, klart godkänt. Vann gjorde Grant Enfinger.
Citera
2014-02-16, 00:27
Medlem
perskas avatar
Ja Alx får vara nöjd med en midpack placering. Verkar som dom även kämpade med lite däckproblem.

Det är ju kul att NASCAR satsar stenhårt på att segrar ska vara utslagsgivande men det får ju inte gå för långt. Kör man konsekvent snabbt och plockar bra med poäng varje helg så visar det att man har ett bra team och förare vilket även borde spegla av sig i slutställningen.

Vi får väl se hur det utvecklar sig men jävlar nu gäller det att vara med i toppen i början på the chase.
Citera
2014-02-16, 21:38
Medlem
Continental Ops avatar
Är det desperation månne?
NASCAR har historiskt alltid genomfört sina förändringar på ett återhållsamt successivt sätt vilket France/Helton ofta varit tydliga med att påpeka. Det här var ju monumentalt stora ändringar för dem.

Det går väl stadigt neråt för sporten fortfarande?

Jag kommer nog flytta fokus lite bort från NASCAR och se mer Indycar i år nu när Montoya hamnat där, de har ett väldigt bra startfält faktiskt. Givetvis ska jag se road course loppen, Bristol/Martinsville o ev plateracen men det andra kommer jag nog mest läsa om. F1 med Marcus och Kimi med nya motorer kan vara lite kul oxå.

GP2 vettetusan alltså, det är ju eg den bästa serien IMHO, får se hur jag gör.
Citera
2014-02-17, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Är det desperation månne?
NASCAR har historiskt alltid genomfört sina förändringar på ett återhållsamt successivt sätt vilket France/Helton ofta varit tydliga med att påpeka. Det här var ju monumentalt stora ändringar för dem.

Det går väl stadigt neråt för sporten fortfarande?

Jag kommer nog flytta fokus lite bort från NASCAR och se mer Indycar i år nu när Montoya hamnat där, de har ett väldigt bra startfält faktiskt. Givetvis ska jag se road course loppen, Bristol/Martinsville o ev plateracen men det andra kommer jag nog mest läsa om. F1 med Marcus och Kimi med nya motorer kan vara lite kul oxå.

GP2 vettetusan alltså, det är ju eg den bästa serien IMHO, får se hur jag gör.

GP2 kan bli ännu mer intressant med nya däcksregler, http://www1.skysports.com/f1/news/29...lation-changes

Nu behövs det bara att Indy rättigheterna hamnar hos Viasat
Citera
2014-02-17, 11:31
Medlem
BootyLuvs avatar
The Sprint Unlimited gav mig förhoppningar om att Daytona 500 på söndag kommer bli ett bra race. Är kanske den nya spoilern som gör det, men förarna kunde sno åt sig ledningen utan alltför mycket hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Nu behövs det bara att Indy rättigheterna hamnar hos Viasat
Ja det vore trevligt - Canal+ Sport-paketet hos ComHem är ju stört dyrt, finns inte en chans i världen att jag tänker betala 429kr/mån för att enbart se IndyCar (nej, varken svensk eller engelsk Speedway intresserar mig särskilt mycket). Kanske, kanske om de fortfarande visat BTCC (som jag tror i år kommer bli riktigt bra), men för enbart IndyCar? Inte en chans.
Citera
2014-02-21, 23:13
Medlem
BootyLuvs avatar
Truck-racet körs inatt, visas eftersänt på MotorsTV imorgon lördag innan direktsändningen från Nationwide-loppet.

Får väl se om support-loppen är lika galna som Cup-serien varit senaste dagarna med bilar som slår runt till höger och vänster
Citera
2014-02-23, 17:34
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Truck-racet körs inatt, visas eftersänt på MotorsTV imorgon lördag innan direktsändningen från Nationwide-loppet.

Får väl se om support-loppen är lika galna som Cup-serien varit senaste dagarna med bilar som slår runt till höger och vänster

Varför körde inte Nelson Piquet Jr Nationwide-racet?
Citera
2014-02-23, 17:42
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Varför körde inte Nelson Piquet Jr Nationwide-racet?
Piquet Jr. fokuserar på Global Rallycross i år, med spridda inhopp i NASCAR och Formula E.

Lutar för övrigt åt att starten av Daytona 500 kommer gå av stapeln som planerat, men det finns stor risk för regn ett par timmar in i loppet
Citera
2014-02-23, 18:48
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Piquet Jr. fokuserar på Global Rallycross i år, med spridda inhopp i NASCAR och Formula E.

Lutar för övrigt åt att starten av Daytona 500 kommer gå av stapeln som planerat, men det finns stor risk för regn ett par timmar in i loppet

Synd. Man försöker ju lindra F1-abstinensen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in