• 1
  • 2
2014-02-13, 20:48
Medlem
Kusinen5s avatar
Skulle hoppa av bussen när jag såg en snygg tjej stå framför mig. Hon lät mig gå av först men jag insisterade och lät henne hoppa av först, helt plötsligt blir hon arg och grymtar och går raskigt av bussen..

Öppnar och håller alltid dörrar till kvinnor, får aldrig ett "tack" eller något leende.. Blir så förbannad, det brukade inte vara så. Vafan har hänt !??!? Help out a brother, ska man fortsätta vara snäll eller göra tvärtom? Stänga dörr på dem, tränga sig före och inte vara någon gentleman alls?
Citera
2014-02-13, 20:50
Medlem
runsamoks avatar
Bara att hala fram snasen och ge henne typ 20-25 rapp så hon vet sin plats.
Citera
2014-02-13, 20:51
Medlem
utanws avatar
Du har valt fel människor att lägga tid på. Fortsätt dina försök till att vara en "gentleman" men då ska man inte förvänta sig att dom ska prisa till gud för du lät någon gå före.
Citera
2014-02-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kusinen5
Skulle hoppa av bussen när jag såg en snygg tjej stå framför mig. Hon lät mig gå av först men jag insisterade och lät henne hoppa av först, helt plötsligt blir hon arg och grymtar och går raskigt av bussen..

Öppnar och håller alltid dörrar till kvinnor, får aldrig ett "tack" eller något leende.. Blir så förbannad, det brukade inte vara så. Vafan har hänt !??!? Help out a brother, ska man fortsätta vara snäll eller göra tvärtom? Stänga dörr på dem, tränga sig före och inte vara någon gentleman alls?

Verkligen trist , har man någon form av klass uppskattar man gentlemän, detta har noll med jämlikhet att göra. Fortsätt vara som du är!
Citera
2014-02-13, 20:52
Bannlyst
En riktig gentleman gör det för att vara artig och förväntar sig inget tack. Du gör det enbart för att få tjejens uppmärksamhet vilket bara är patetiskt.
Citera
2014-02-13, 20:53
Bannlyst
Nej, var en gentleman men jag brukar också låta en man gå före ibland.
Tycker så synd om er men då vet man
Citera
2014-02-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utanw
Du har valt fel människor att lägga tid på. Fortsätt dina försök till att vara en "gentleman" men då ska man inte förvänta sig att dom ska prisa till gud för du lät någon gå före.
The key. Förvänta dig inget utav andra människor.
Citera
2014-02-13, 20:56
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Vette fan tycker tjejer blir glada när jag öppnar dörren åt dom. Tycker det är lite småkul att hålla upp dörrar för dom, gör det som om det är självklart. Ibland går jag dock in före.

Men minns under mina glada dagar som lastbilschaffis att jag höll upp dörren till en lastterminal till en het lastbilshaufförska som blev grymt glad och sa "tack så mycket" med eftertryck. Blev dock lite spak eftersom jag var så rädd för tjejer.
Citera
2014-02-13, 21:05
Medlem
Kusinen5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Verkligen trist , har man någon form av klass uppskattar man gentlemän, detta har noll med jämlikhet att göra. Fortsätt vara som du är!
Du har rätt =/
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
En riktig gentleman gör det för att vara artig och förväntar sig inget tack. Du gör det enbart för att få tjejens uppmärksamhet vilket bara är patetiskt.
Nej, jag gör inte det för att få "uppmärsamhet", jag gör det för att vara snäll! Och inte fan ska jag få sånna tacklingar mot mig!
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil
Nej, var en gentleman men jag brukar också låta en man gå före ibland.
Tycker så synd om er men då vet man
Hehe Brukar låta gamlingar gå före också. Små wannabe gansters får man putta bort.
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Vette fan tycker tjejer blir glada när jag öppnar dörren åt dom. Tycker det är lite småkul att hålla upp dörrar för dom, gör det som om det är självklart. Ibland går jag dock in före.

Men minns under mina glada dagar som lastbilschaffis att jag höll upp dörren till en lastterminal till en het lastbilshaufförska som blev grymt glad och sa "tack så mycket" med eftertryck. Blev dock lite spak eftersom jag var så rädd för tjejer.
Det är ju en självklarhet, man gör det för att vara artig, man tänker helt enkelt inte så mycket på det. Men blir man ignorerad så känns det meningslöst..
Citera
2014-02-13, 21:10
Medlem
Varför bry sig om tack? Är man en gentleman ska man göra det för att det är naturligt att vara trevlig, inte göra det för att få bekräftelse av personen att man är trevlig
Citera
2014-02-13, 21:17
Medlem
Out-of-Steps avatar
Vet inte vad du gör som är fel? För min del så brukar jag hålla upp dörren och då brukar de småspringa in medan de skrattar. Ett tack får jag alltid
Frågan är vad du gör som är galet? Kanske inte själv ser så glad ut, bara maniskt håller dörrar öppna för varje kvinna du ser?
Citera
2014-02-13, 21:22
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytte
Varför bry sig om tack? Är man en gentleman ska man göra det för att det är naturligt att vara trevlig, inte göra det för att få bekräftelse av personen att man är trevlig

När man funderar på det så kommer jag på att vissa är inte så jätteglada, de tror kanske att man försöker ställa sig in. Men det är ju bara att ignorera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in