2014-02-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
(för den delen också när någon alkis, psykopat eller pedofil ska ges möjlighet till en diskret sorti).

Citera
2014-02-15, 14:08
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-14
Nu får jag inte känslan att omtanke är en stor prioritet här...
Citera
2014-02-15, 14:32
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Den uppgiften får stå för dig. Jag bara återgav min källa.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...organisationen
Runt 1:17 ser du tydligt att hennes underskrift inte är med, och hennes egna kommentarer. Att skriva ut ett namn är ganska lätt det är bara att trycka på några knappar.
Citera
2014-02-15, 14:41
Medlem
Bajsfacistens avatar
Att kräva avgång av en rektor på ett av Sveriges största utan att specificera kritiken i ordalang i omsorg för rektorn är tramsigt, löjligt och fegt. Fram med korten på bordet!

Höga välutbildade höga tjänstemän klarar inte av att argumentera för sin sak är ju anmärkningsvärt. Vad gör studentkårerna i Uppsala, super och knullar runt? Varför gräver inte de och och tar reda på vad i kritiken ligger. De kan ju knappast vägra studentkårena att inte vilja dela med sig i vad kritiken mot rektorn består av.
Citera
2014-02-15, 14:55
Medlem
Man kanske ska ha i åtanke att personer i närheten av ledningen nu inser att både rektorn och vicerektorerna snart kan vara borta.
Så för dom att se till att hålla sig utanför debatten kan vara fördelaktigt när det blir omval.

Vad gäller psykopater i chefspositioner så har jag fått uppfattningen att det är vanligt förekommande på Universitetet. Kan ju förklara en del irrationella beslut kanske.

Ulf verkar vara högt ansedd både som forskare och som chef, men jag fick nån indikation på att han inte varit så mycket närvarande som vicerektor? Fick ingen förklaring på varför dock.

Vad gäller nybyggnationer så verkar det helt absurt när man snackar med folk.
Trots den ekonomiska katastrofen som följde jättebygget på SLU så verkar man inte ha lärt sig alls.

Administrationen försöker tydligen tvinga fram ett nytt jättelikt administrationskomplex intill linneträdgården med motivationen att "alla andra fått fina nya byggnader, så vi vill också ha en".

Samma sak verkar pågå runt Ångström, där IT-personalen vill ha ett stort komplex framför Ångströmlabbet, istället för att bo kvar i sina helt okej lokaler några hundra meter bort.

Om det är så att Åkesson driver på denna utvecklingen utan att lära sig av misstagen på SLU, detaljstyr saker som epost och annat och samtidigt gör sig oanträffbar, så ser jag ett klart problem.
Citera
2014-02-15, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det finns de bland undertecknarna som också är mobbare

Alldeles korrekt påpekande. Man blir inte dekan utan att vara mobbare.
Citera
2014-02-15, 15:04
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknikfreak
Man kanske ska ha i åtanke att personer i närheten av ledningen nu inser att både rektorn och vicerektorerna snart kan vara borta.
Så för dom att se till att hålla sig utanför debatten kan vara fördelaktigt när det blir omval.

Vad gäller psykopater i chefspositioner så har jag fått uppfattningen att det är vanligt förekommande på Universitetet. Kan ju förklara en del irrationella beslut kanske.

Ulf verkar vara högt ansedd både som forskare och som chef, men jag fick nån indikation på att han inte varit så mycket närvarande som vicerektor? Fick ingen förklaring på varför dock.

Vad gäller nybyggnationer så verkar det helt absurt när man snackar med folk.
Trots den ekonomiska katastrofen som följde jättebygget på SLU så verkar man inte ha lärt sig alls.

Administrationen försöker tydligen tvinga fram ett nytt jättelikt administrationskomplex intill linneträdgården med motivationen att "alla andra fått fina nya byggnader, så vi vill också ha en".

Samma sak verkar pågå runt Ångström, där IT-personalen vill ha ett stort komplex framför Ångströmlabbet, istället för att bo kvar i sina helt okej lokaler några hundra meter bort.

Om det är så att Åkesson driver på denna utvecklingen utan att lära sig av misstagen på SLU, detaljstyr saker som epost och annat och samtidigt gör sig oanträffbar, så ser jag ett klart problem.

Vad är det för byggnadsplaner som det talas om? Har du något mer konkret?
Citera
2014-02-15, 15:15
Medlem
Administrationstornet i de gamla klassiska delarna av marken nedanför slottet har gått flera varav i byggnadsnämnden. Ombyggnad av Biomedicinskt centrum har presenterats, med en ohemult dyr glaskupol bl a, som kommer att kosta en lektorstjänst per institution. Men en enkel dator varje undervisningslokal har man inte råd till.
Citera
2014-02-15, 15:20
Medlem
Administrationsbyggnaden:
https://mp.uu.se/web/info/vart-uu/by...valtningshuset
https://www.youtube.com/watch?v=Cm01C1GuKN8

Ångströmlabbet etapp 4:
http://www.temagruppen.se/Referenser...riet-Uppsala1/

Du kan googla för mer information, finns massor skrivet.
Citera
2014-02-15, 15:25
Medlem
Man har ju samma person anställd som ansvarade för den ekonomiska katastrofen på SLU. Administrationen där är dessutom anskrämligt ful och passar inte in i miljön, på ett miljöuniversitet!
Citera
2014-02-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid

EDIT: och att ett par av kuppmakarna konkurrerade om samma tjänst gör det inte mindre skumt. Kan det vara så låga drivkrafter som avund? Hoppas inte det.

Jodå, var så säker. En av de här dekanerna är dessutom fullständigt ryggradslös och riktigt urbota korkad, han har blivit dekan därför att institutionsprefekterna får sköta sina skepp själva utan hans inblandning och därför att de kan tubba honom att göra som de själva vill. När Magaretha Fahlgren var dekan fick prefekterna vackert göra som hon sade åt dem.
Citera
2014-02-15, 16:10
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknikfreak

Nu har man galna psykopater från Uppsala Universitet på Kungliga Tekniska Högskolan, KTH i Stockholm istället. Tack för den leveransen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in