• 2
  • 3
2014-02-15, 12:31
Medlem
Laertess avatar
För egen del - verkligen inte. Jag drömmer gärna om en familj i framtiden men ser det absolut inte som en nödvändighet för att jag ska vara lycklig i mitt liv. Jag har sedan länge bekantat mig med tanken på att aldrig gifta mig vilket känns tilltalande.
Citera
2014-02-15, 12:47
Medlem
solopoetry.s avatar
Det finns så många saker som är härliga och underbara i livet men som jag ser det så är man körd om man inte har en bra relation till sig själv, står på sin egen sida och tillåter sig vara den man verkligen är. Utan den relationen så mår man inte bra, så mycket har jag fattat.

Personligen så ser jag det inte som ett måste men det är naturligt för mig att vilja ha social kontakt med människor och det är så härligt att vara med människor som man tycker om, litar på och har roligt med.

Jag har människor som följer mig i mitt liv och för mig betyder de jävligt mycket, de lär mig saker hela tiden. Vissa är nära mig ett tag och försvinner efter några år, andra stannar längre och vissa har man ju bara turen att få träffa en gång i livet.

Jag är jävligt nöjd med att bara få leva och vara mig själv.
Citera
2014-02-15, 14:38
Medlem
CaptainFreedoms avatar
Nej, du behöver inte någon livspartner för att må bra. Så är det bara för människor som inte tycker om sig själva.

Däremot är det viktigt att ha sexuella/romantiska relationer -- och nära vänner.
Citera
2014-02-15, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tamecookie
Hmmm....undrar om det är så? Känner mig mest förvirrad. Hmm, kanske skulle ha tänkt på nåt annat än jobb de senaste fem åren, nu är jag bara totalt vilse.

Men en sak vet jag: har man fel livspartner mår man INTE bra.

Det sista kan jag skriva under på.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in