2014-02-10, 21:10
Medlem
strykn1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorAlbatross
Förstår inte hur folk blint kan köpa den dyngan... Han har motbevisat det åtskilliga gånger på twitter men folk ger sig inte.
F.ö. träffat William och han är otroligt trevlig och ödmjuk, trots att jag inte delar hans åsikter.
En dålig representant för SD - Ja, emellanåt
En dålig representant för FM och sitt förband - Nej

Jag köper ingenting blint utan är en stark förespråkare av kritiskt tänkande.

Men enligt de bevis som JagaJägaren lägger upp på bloggen så pekar ju det på att han har ljugit om en hel del, datum passar inte, det "officiella" kortet är ju taget i en fotostudio med för liten basker som är "stukad fel".

Mitt kritiska tänkande är färglöst men eftersom det är FB vi rör oss på så är jag nog rätt ensam om den egenskapen. Svensk - oskyldig, svensk man i våldtäktsbrott - oskyldig, invandrare - SKYLDIG!!!
Citera
2014-02-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Han skämmer väl kanske ut sig själv, men inte förbandet.
En jävla tur dock att jag inte jobbar med dig då, som tydligen inte klarar av att människor har olika åsikter. Och per automatik dömer ut hela FJS för vad en person har för åsikter. Vad fan spelar det för roll?

Han drar ju förbandets ära i smutsen genom att komma med sådana idiotiska uttalanden. Nu kommer det säkert komma nån jävla vänsterstrumpa och hävda att alla fallskärmsjägare minsann är sexistiska grottmänniskor bara för att ett pucko inte har vett nog att ta av sig uniformen när han glömmer bort att tänka innan han öppnar käften.
Citera
2014-02-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per.G.Ola
Utan att göra någon som helst bedömning av sanningshalten i det du kommenterar så ber jag dig läsa vad som faktiskt står. Det står att vederbörande utbildat trupp tillsammans med personer som gått FJS inte att han utbildat FJS.

Är det helt osannolikt att någon som lumpat på FJS efter Karlberg hamnat på pansar skytte?

Problemet är inte nödvändigtvis påståendet i sig, problemet är varifrån det kommer. AAI har till exempel tidigare hävdat att man kan inte kontorsbyggnader och rensa kloaker med stridsvagnar och att pansarförband klarar sig utan både logistik och flygunderstöd och kan vinna hela krig på ett enda stridsdygn. Vi har alltså att göra med en mytoman av enorma mått.
Citera
2014-02-10, 22:08
Medlem
Känns ju för övrigt som om blogglänken sätter ganska stora tvivel på om grabbfan ens är fallskärmsjägare. Avgångsbetyg och liknande torde dock vara offentlig handling, så det borde ju bara vara att ringa till K3 och fråga.
Citera
2014-02-10, 22:23
Medlem
REALINs avatar
Överste Dag Liden, regementeschef på K 3 kommenterar. William Hahne ÄR utbildad fallskärmsjägare.

https://twitter.com/dcliden/status/432982430925205505

Så här har jag uppfattat Hahne's karriär i Försvarsmakten:

- Kommer in på GMU i K 3 med inriktning "jägare" med start i Maj 2012.

- Efter slutförd GMU fortsätter Hahne med GSS/K anställning som luftburen soldat.

- Efter någon månad som GSS/K under befattningsutbildning till luftburen soldat påbörjar Hahne under hösten Grundläggande fallskärmsjägarutbildningen.

- Ett år senare i slutet av oktober är Hahne färdig utbildad fallskärmsjägare.

- I Januari 2014 övergår Hahne till GSS/T anställning efter 21 månader i Försvarsmakten.
Citera
2014-02-10, 23:59
Medlem
Bra att detta blir klarlagt.
Citera
2014-02-11, 02:05
Medlem
SportquattroS1s avatar
Jag har haft äran att träffa WH vid ett par tillfällen och han har gett ett väldigt ärligt och kompetent intryck på mig.

Jag tycker det är viktigt att ifrågasätta allt, men på det sättet som jägarjägaren gör känns som ren smutskastning. Får se ifall han kollar upp nån mer jägare i fortsättningen eller om det bara är anti-sd propaganda...
Citera
2014-02-11, 02:48
Medlem
adam7s avatar
Hmm... om han kallat sig fallskärmsjägare sedan GMU:n 2012, trots att han blev det först i slutet av 2013 är det ju inte OK.
Citera
2014-02-11, 07:46
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Jag har haft äran att träffa WH vid ett par tillfällen och han har gett ett väldigt ärligt och kompetent intryck på mig.

Jag tycker det är viktigt att ifrågasätta allt, men på det sättet som jägarjägaren gör känns som ren smutskastning. Får se ifall han kollar upp nån mer jägare i fortsättningen eller om det bara är anti-sd propaganda...

Det är en av de vanligaste (eller var, givet dagens trender avseende försvarsanställning) att peppra, krydda och salta sin värnpliktsbefattning. Att ljuga om att man är eller varit fallskärmsjägare är dock bad form, det tycker även icke-fallskärmsjägare, i synnerhet de som känner fallskärmsjägare.

Att Hahne glappat med den virtuella internet-truten är dock litet trist, oavsett om man har SD-hatten eller baskern på huvudet. Det är, som jag skrev innan, inte jägarmässigt. Det är varken mer eller mindre än så.
Citera
2014-02-11, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strykn1n
Men är han Fallskärmsjägare då?

http://jagarjagaren.blogspot.se/2014...are_8.html?m=1
Klart han är fallskärmsjägare.
Svårt att tro att man skulle komma undan med en sådan lögn. I synnerhet i hans sits...
Sen undrar jag lite vem denna jägarjägare är och vad han får sin skit ifrån?
Han har ju själv fabricerat ihop nåt jävla jippo.
http://www.fallskarmsjagarna.se/imag...en_2013_3a.jpg
Vad är det som skiljer denna uniform mot Hanes uniform? Eller menar denna "Jägarjägare" att även denna bild är fejk då? (syftar till hans utspel om uniformen och attd en bilden är fejk)

Och vad gäller baskern... Är detta också fejk då?
http://fallskarmsjagarna.se/images/s...hen_2013_4.jpg
Ja, han bär sin K3 basker på ett vidrigt fult sätt... Gör honom dock knappast till fejk regchef på K3 för det.
Senast redigerad av KaptenKolv 2014-02-11 kl. 08:27.
Citera
2014-02-11, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1

Som hans misslyckade kuppförsök?

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...-miljon-kronor
Senast redigerad av HannaWagenius 2014-02-11 kl. 08:51.
Citera
2014-02-11, 09:45
Medlem
strykn1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Klart han är fallskärmsjägare.

NU är han nog färdig FSJ, men det här handlar om att han har kallat sig FJS innan han ens har gjort färdigt GMU.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in