Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Har sökt och letat och hittat knapphändig information, så min sista etapp innan jag går upp i rök av ilska blir flashback. Hej alla där ute! Fick precis hem ett inkassokrav från Sportlife. Jag betalar alltid sent och efter att en påminnelseavgift lagts på. Det beror på att det är ohumana dagar man får hem fakturor från Sportlife. Den brukar dimpa ner runt 05-06 varje månad, alla andra typ 30 fakturorna kommer ner som vanligt den 20e.
I Självaverket tror jag att Sportlife tröttnat på mig, eftersom jag dels inte betalar i tid och dels inte betalar påminnelseavgiften (Som jag heller inte är laglydig över). Allt detta för att deras tider på fakturor är så jävla pissiga. Nu kom iaf ett inkassokrav som jag inte kan tro på. Dom kräver mig på en månadsbetalning (December). Jag har varken fått påminnelse nummer ett eller två innan detta då. Är detta ens lagligt? Att ta in inkassoföretag utan påminnelse?
Tacksam för svar.
P.S: Betala aldrig påminnelseavgifter eller administrativa avgifter!
Fakturor kan ha 14-dagars förfallodatum på så det är egentligen bara att gilla läget och betala för sig, har man inte råd att köpa något ska man heller inte beställa något på faktura.
Du kan säkert hävda att du aldrig mottagit någon faktura/påminnelse i första hand men de kommer med största sannolikhet hävda att du borde ha haft vetskap om att du köpt något och att det måste bli betalt.