• 1
  • 2
2014-02-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det beror på att det är ohumana dagar man får hem fakturor från Sportlife. Den brukar dimpa ner runt 05-06 varje månad, alla andra typ 30 fakturorna kommer ner som vanligt den 20e.

Jag är en laglydig människa som vill att man ska följa lagar och ordningar i vårat samhälle?
I Sportlifes avtalsvillkor som du en gång lär ha godkänt kan man läsa att alla träningsavgifter erläggs månadsvis i förskott.

Vad är då det "ohumana" i att Sportlife skickar ut sina fakturor så tidigt som den 5:te, 6:te dagen i månaden före träningsmånaden?
Är det så att du inte mår speciellt bra av att få räkningar just i början av en månad? Om så skulle vara fallet kan ju autogirobetalning vara ett alternativ för då slipper du de flesta fakturor från dem, allt sköts med automatik. Men då försvinner i gengäld den kanske sköna känslan av att kunna obstruera.
Citera
2014-02-08, 01:30
Medlem
Det skulle bli mycket roligt ifall du hamnar hos kronofogden på grund av dina påhitt .
Citera
2014-02-08, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Chauve
Det skulle bli mycket roligt ifall du hamnar hos kronofogden på grund av dina påhitt .

Nej då, det ska gå långt innan man kommer till den instansen. Jag sköter mig, på ett Snyggt sätt
Citera
2014-02-08, 12:49
Medlem
Det är givetvis upp till dig hur du gör med dina räkningar. Men att här på flashback skryta om hur du kan sköta det hela på ett snyggt sätt är bara patetiskt.
Citera
2014-02-10, 14:27
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Civila olydnadssanktioner mot uppenbart idiotiska beslut (Skicka ut fakturor mitt i månaden när alla andra företag på jorden,mars, venus och saturnus skickar i slutet av månaderna) är ett gott uttryck för demokrati.

Demokrati spelar ingen roll, det måste du väl förstå. Finns det sätt att få in sina pengar snabbare så utnyttjar säkert företagen detta, om du inte är nöjd så handla dina grejer nån annanstans.
Citera
2014-02-11, 12:42
Medlem
qrizzes avatar
Då du vet att räkningen kommer i början av varje månad så lägg undan den summan av din månadsinkomst och betala fakturan när den kommer.

Du skulle även kunna kontakta företaget och se ifall du kan få 30 dagars betalning istället för 14. Så du kan betala den vid månadsbytet.

Om du inte klarar av det. Sluta använd Tjänsten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in