Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-09, 18:02
  #49
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Inte illa, själv ligger jag mest å trycker i ett hörn Vet inte ens hur man räknar nivåer, förmodligen för att jag är i början.

Aha hoppas det går bättre du får skriva din framsteg.

hade mycket problem där ett tag, men det löste sig var bara tvungen att använda lite våld
Har fixat lite progress nu
Citera
2014-10-09, 18:21
  #50
Medlem
Millediablos avatar
Haha så jäkla kul med en puffra som egentligen inte gör annat än att skapa lite falsk trygghet. Är det ngn som vet om det dyker upp en rip på musiken så pm:a gärna. Jag gillar den där basgitarren som knäpper till då och då.
Citera
2014-10-09, 22:10
  #51
Medlem
Har nu klarat spelet och det får 7 av 10 från mig.

Lite + och - med spelet:

+Djävulskt snygg design och miljö, en våt dröm för oss kulturnördar som gillar filmerna.

+Extremt läskigt emellanåt.

+En oförutsägbar AI som kunde dyka upp lite när som helst och som faktiskt lyssnar efter var du är.

+Kul med lite variation när det kommer till fiender.

+Inledningsvis spännande story.

Och nu det dåliga:

-På tok för låååångt, i slutskedet av spelet blev jag bara irriterad på det mesta och ville bli klar.

-Irriterande hur alla fiender är efter just dig även om alla tre versioner är i ett och samma område. Ett exempel var när jag var jagad av xenomorphen, en android och fyra människor med pickadoller.

-Plot holes som exempelvis


-Även om storyn var lovande så blev den förutsägbar rätt fort om man la ihop ett och ett.

-Ett för abrupt slut.

-Visst ska man vara hjälplös men det går emot filmerna när spelet porträtterar xenomorphen som någon intergalaktisk pansarvagn som är odödlig. Sköt den point blank rätt i ansiktet med geväret och den ryggade endast tillbaka. Xenomorphs är skitfarliga men de är knappast odödliga.

-För att vara väldigt skrämmande då man befann sig i trånga utrymmen och visste att man var upptäckt så blev AIn lätt att undvika och lura när man väl vant sig. Hamnar du i samma rum som xenomorphen är det bara att huka sig bakom ett bord och röra lite på sig så man inte hamnar på samma ände tills den drar.

Allt som allt var det en blandad upplevelse som kunde varit lite bättre.
För mig är Amnesia: The Dark Descent fortfarande det absolut bästa skräckspelet som skapats, det slår Isolation i hästlängder när det kommer till leverera rädsla.
__________________
Senast redigerad av AzorAhai 2014-10-09 kl. 23:02.
Citera
2014-10-09, 22:19
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Börjat spela på hard givetvis, vilket gnäll men så här blir det när alla spel ska passa lille Viktor 12 år med tummen mitt i hand. Om det här spelet hade varit lätt hade jag inte köpt det, räknar med att dö tusentals ggr innan jag är nöjd. Lagom läskigt och krypa omkring, miljöerna är snyggt gjorda och ljudet underbart.

Spontant så skulle jag säga att jag dog minst 60 gånger innan jag klarade det.
Har iallafall aldrig dött så många gånger i ett singel player-spel som jag gjorde i Isolation, och då spelade jag på normal.
Citera
2014-10-09, 22:57
  #53
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzorAhai
Spontant så skulle jag säga att jag dog minst 60 gånger innan jag klarade det.
Har iallafall aldrig dött så många gånger i ett singel player-spel som jag gjorde i Isolation, och då spelade jag på normal.
Tack för en bra recension, sakliga argument och det ska bli kul att se om jag håller med. Snabbt marscherat att klara ut spelet redan, nu är jag iofs inne i en tung arbetsperiod så det är inte många timmar vid datorn för mig.

Jag hoppas ju på ett långt spel som är förbannat oförutsägbart och svårt på den svåraste nivån. Så det som du skrivit kanske blir min lycka, jag ska också kolla upp spelet som du tyckte mer om.
Citera
2014-10-09, 23:00
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Tack för en bra recension, sakliga argument och det ska bli kul att se om jag håller med. Snabbt marscherat att klara ut spelet redan, nu är jag iofs inne i en tung arbetsperiod så det är inte många timmar vid datorn för mig.

Jag hoppas ju på ett långt spel som är förbannat oförutsägbart och svårt på den svåraste nivån. Så det som du skrivit kanske blir min lycka, jag ska också kolla upp spelet som du tyckte mer om.

Skolkade i tisdags när det släpptes och då kom jag ungefär 60+% av spelet trots att jag satt 10 timmar vid datan och bara nötade. Så du har mycket framför dig.

Amnesia: The Dark Descent borde du verkligen kolla upp om du gillar skräckspel.
Citera
2014-10-11, 05:48
  #55
Medlem
Sho ngt o ha? :-)
Citera
2014-10-11, 16:30
  #56
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultron53
Sho ngt o ha? :-)

Det är det.
Citera
2014-10-12, 11:56
  #57
Medlem
Big Bosss avatar
Hade gärna spelat detta om mina nerver höll för skräckspel, men tyckte Dead Space 1 o 2 var tillräckligt jobbigt att spela igenom. Och dom tycker dom flesta skräckspels-fantaster inte är läskiga ens.
Citera
2014-10-12, 22:51
  #58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Hade gärna spelat detta om mina nerver höll för skräckspel, men tyckte Dead Space 1 o 2 var tillräckligt jobbigt att spela igenom. Och dom tycker dom flesta skräckspels-fantaster inte är läskiga ens.

Samma här, sett streams på spelet och det räcker för mig, men går inte att bortse ifrån att ljuddesignen och det slumpade Alienmonstret bidrar mycket till atmosfären, men kanske köper det om det går ned i pris senare efter jul.
Citera
2014-10-12, 22:58
  #59
Medlem
paecmakers avatar
Jag har inte kört spelet något men stämmer det utvecklarna sa att Alien är helt oskriptad och kan dyka upp precis när som helst?
Citera
2014-10-13, 00:00
  #60
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paecmaker
Jag har inte kört spelet något men stämmer det utvecklarna sa att Alien är helt oskriptad och kan dyka upp precis när som helst?

Stämmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback