Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-08, 13:50
  #37
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Det enda som är lite trist är att det inte går att hoppa eller klättra över föremål, inte ens 30cm klarar man av. Nåväl det är så dom valt att bygga banan, bara att svälja och smyga vidare......vad var det undertiteln till Alienfilmen i Sverige var nu igen, ja just det "I rymden kan ingen höra dig skrika"

Edit. shift (run) verkar också var borta tillfälligt i vissa moment, det är också ett minus men har väl någon baktanke från tillverkaren när man interagerar med npc´s

jag gillar inte androids dom är fan jobbiga

Men det är som du säger dom borde ha lagt till det.
Citera
2014-10-08, 14:05
  #38
Medlem
swebarbs avatar
Grymt bra spel tycker dom har fångat atmosfären från filmen väldigt bra, ljudet är också i toppklass precis så här ska ett alien spel va och inte som colonial marines skämtet.
Citera
2014-10-08, 14:12
  #39
Avstängd
Colt-Steeles avatar
Verkar dock inte vara särskilt bra av recensionerna att döma.
Citera
2014-10-08, 15:35
  #40
Medlem
scarlots avatar
Första gången jag verkligen skiter ner mig av ett spel. Kan ju tilläggas att jag druckit flitigt med kaffe på morgonen... Fuck vad jag hatar/älskar detta
Citera
2014-10-08, 16:24
  #41
Medlem
MartinStLouiss avatar
Verkar rätt kusligt tycker jag. Ska nog köpa Isolation sen när det blir rea på steam.

De flesta speltidningar verkar ju ändå tycka om spelet, bortsett från gamespot som nästan alltid verkar dela ut låga betyg till spel nuförtiden.
Citera
2014-10-08, 17:02
  #42
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Verkar dock inte vara särskilt bra av recensionerna att döma.

Fast kritiken har fått kritik också. Engelska PCG gick ut och försvarade spelet och de 93/100 man gav i betyg.

Nu har jag inte spelat, men kritiken var bl.a. att det var för långt och att AI:n var oförutsägbar på ett negativt sätt i och med att den inte är scriptad, men vafan det är väl hela charmen. Vill man ha ett enkelt spel där det går att snabbt utläsa AI:ns rörelsemönster har man nog kommit fel.

Enda riktiga kritiken som många verkar hålla med om är att storyn är lite icke-originell, lånar mycket som vi redan upplevt i filmfranchisen.
Citera
2014-10-08, 17:10
  #43
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Verkar dock inte vara särskilt bra av recensionerna att döma.
Tycker du ska ta recensionerna med en nypa salt dom tycker som jolta sa att spelet är för svårt.

Om jag ska vara ärlig så var jag skeptiskt till spelet efter som jag spelade Aliens: Colonial Marines gillar inte det spelet alls..

Men Alien Isolation gillar jag som fan.
Citera
2014-10-08, 21:31
  #44
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Fast kritiken har fått kritik också.

Den kritiken har dock kritiserats

Spelet ligger runt 76-80 på metacritic beroende på plattform och det är ju knappast dåligt. Har inte spelat spelet själv men kommer absolut att köpa det framöver. Verkar lovande av det jag sett.
Citera
2014-10-08, 23:53
  #45
Medlem
Millediablos avatar
Det jag gillar skarpt är save-systemet. Inga auto rum till rum saves utan här avgör man själv. Fuckar man upp så blir det till att göra om, non-script alien är ju bara för bra, man vet aldrig när slemkäften dyker upp
Hoppas det är som kritiken påstår att spelet är långt.....man har ju hela vintern på sig, muhahaha.
Citera
2014-10-09, 00:30
  #46
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Det jag gillar skarpt är save-systemet. Inga auto rum till rum saves utan här avgör man själv. Fuckar man upp så blir det till att göra om, non-script alien är ju bara för bra, man vet aldrig när slemkäften dyker upp
Hoppas det är som kritiken påstår att spelet är långt.....man har ju hela vintern på sig, muhahaha.

Yes, man får lära sig själv gör bra i från dig eller dö

just nu sitter jag fast på nivå 5 eller 6.
Citera
2014-10-09, 00:43
  #47
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Ernie
Yes, man får lära sig själv gör bra i från dig eller dö

just nu sitter jag fast på nivå 5 eller 6.
Inte illa, själv ligger jag mest å trycker i ett hörn Vet inte ens hur man räknar nivåer, förmodligen för att jag är i början.
Citera
2014-10-09, 13:40
  #48
Medlem
klos_s avatar
Tycker att androiderna är alldeles för svåra att döda, man kan knappt gå runt dem då de står stationerade i stort sätt. Hade jag levt i ett samhälle med androider så hade jag haft som tvång att de hade en weakspot, inte att de var helt jävla omöjliga att döda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback