2017-02-11, 23:13
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nej, det kan aldrig vara rätt att ekonomiska muskler ska få styra i rättskipningen. Expressen och annan media har ekonomiska muskler och har inga problem att delta i en rättegång. Den person som känner sig förorättad eller felaktigt behandlad får finna sig i det. Det finns ingen rättvisa att söka annat än med risk för personlig konkurs.

Detta är helt sjukt. Ekonomi ska inte få styra rättsskipning. Expressen missbrukar sin ställning och det måste bli en förändring här. Detta alldeles oavsett vilken politisk färg som den utsatte har. Alla ska kunna få sin sak prövad utan konsekvenser.

Så vi ska nog inte döma Polen så jäkla hårt för att de trycker åt media. Det behövs bevisligen också i Sverige. Expressen har lyft fram problemet.
Lagen är naturligtvis föråldrad. Den hör till en tid där tidningar hade olika politisk färg och det var naturligt att folkvalda avgjorde vad som var rätt och fel. Ett nytt medium där en annan politisk färg dominerade än i pappersvärlden kunde man inte föreställa sig.

Papperstidningens död lär dock tvinga fram en lagändring. Hur som helst lär nog juryernas politiska sammansättning förändras en hel del efter nästa val, ut med L och in med SD.
Citera
2017-02-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Vore jag Herr Olsson skulle jag ha lejt en blatte från Rinkeby att sätta en kula i Mattson och Baas. Hellre det än att betala rättegångskostnaderna. Vad har Herr Olsson att förlora? Dessutom vore hela det upplägget komiskt på något sätt. Lite som att de tvingas skörda frukterna av sin egen agenda

Det är ett obehagligt och sjukt synsätt. Den som fajtas rättsligt får se till att göra rätt. Det ska kosta att göra fel. Svårare är det inte.
Citera
2017-02-12, 01:03
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hade det varit enstaka händelser så kanske du har rätt, men det är för mycket över för lång tid för att kunna skylla på bubbla som jag bedömer det.

Du har rätt i att det är talande att övrig media är knäpptysta om den här händelsen. Jag läser dem förvisso inte, men ingen har länkat något någonstans.

Den svulstige grisen är en "karriärsmänniska" (aka "psykopat") vars främsta intresse ligger i att utöka Bonniers [ju*iska] folkmordsagenda och utöva "makt" över den vanlige medborgaren. Han fullkomligen njuter av att hänga ut och hetsa andra till att skada/mörda svenskar som opponerar sig mot den nya världsordningen (oavsett om de är antifeminister, counterjihadister eller antijudiska rasister). Han skulle inte tveka en sekund på att kliva över familjemedlemmars lik bara han fick fick känna och utöva denna makt.

En delförklaring till detta är nog kanske också att grisen blev mobbad för sitt ohyggligt oattraktiva utseende och fetma när han var yngre.

Citat:
Han har säkert förberett säkerheten för detsamma, men jag tror inte han innerst inne begriper vad han sätter igång och hur det kan sluta för hans del. Fanns i beräkningen att byta sitt liv mot att ljuga om vad en pensionerad docent i Göteborg skrivit anonymt i det han kallar pissrännan? Inte för att docenten nödvändigtvis skulle verkställa det, men risken finns att det svartnar för ögonen på någon annan

I och med att hela den svenska mediemakten, världsmedierna, politikerna, EU, polisen och SÄPO står bakom hans åsikter och skulle sluta upp bakom honom på nolltid om så ett löv föll utanför hans dörr - så tror jag inte att han (än så länge i.a.f.) känner sig hotad.
Citera
2017-02-12, 01:52
Medlem
Floragatans avatar
Advokaten skrev följande på Facebook i fredags.
Citat:
ÖPPET SVAR TILL THOMAS MATTSSON

Thomas,

Du vann målet mot pensionären Jim Olsson igår. Grattis! Jag har noterar att Du firade triumfen med att hänga ut Jim med namn och bild på Expressens framsida som "näthatare" och förlorare.

När jag skickade in åtalet mot Dig lät Du antyda för Dina läsare att jag var nazistsympatisör (läs http://bit.ly/2kwgIX2). Idag, med den frikännande domen, antyder Du till Expressens två miljoner läsare att jag är en oduglig advokat.

Mitt svar till Dig är i sanning: Tack!

Tack för att Du visar det svenska folket hur en sann representant för den tredje statsmakten agerar när man blir ifrågasatt.

Thomas, jag fyller 40 i år, och har många år i karriären framför mig. Jag har beslutat mig för att i ännu större utsträckning arbeta, utan arvode, med tryckfrihetsmål till förmån för medborgare som utsätts för mediala övergrepp.

Jag hoppas att Du i denna stund firar gårdagens vinst. Kanske skålar i champagne tillsammans med pressombudsmannen? I sånt fall, hälsa och framför mina gratulationer!
https://www.facebook.com/advokatdebasso/photos/a.317949265025240.1073741828.313893382097495/766045453548950/?type=3&theater
Citera
2017-02-12, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Den svulstige grisen är en "karriärsmänniska" (aka "psykopat") vars främsta intresse ligger i att utöka Bonniers [ju*iska] folkmordsagenda och utöva "makt" över den vanlige medborgaren. Han fullkomligen njuter av att hänga ut och hetsa andra till att skada/mörda svenskar som opponerar sig mot den nya världsordningen (oavsett om de är antifeminister, counterjihadister eller antijudiska rasister). Han skulle inte tveka en sekund på att kliva över familjemedlemmars lik bara han fick fick känna och utöva denna makt.

En delförklaring till detta är nog kanske också att grisen blev mobbad för sitt ohyggligt oattraktiva utseende och fetma när han var yngre.

I och med att hela den svenska mediemakten, världsmedierna, politikerna, EU, polisen och SÄPO står bakom hans åsikter och skulle sluta upp bakom honom på nolltid om så ett löv föll utanför hans dörr - så tror jag inte att han (än så länge i.a.f.) känner sig hotad.

Sant, men det blir lite dumt att skylla allt på judar. För det första är ju nästan ingen av dessa sk judar som propagerar för en ny världordning egentligen det - judar. De är ju Khazarer hela bunten.
Sen är det inte heller alla som ens kallar sig för jude av den elitistiska och totalitärälskande klick som arbetar så hårt för att få se denna verklighet.

I övrigt håller jag med. Bonnierfamiljen styr media i Sverige. Wallenbergfamiljen gör detsamma med politikerna.
Citera
2017-02-12, 06:27
Medlem
greta75s avatar
Thomas Matsson. Superskarp och en av Sveriges bästa företagsledare. Rolig. Snabbtänkt. Vågar alltid säga vad han tycker. Det han inte kan om journalistik är inte värt att veta. Det är altså han ni hatar nu.
Citera
2017-02-12, 07:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs

Om media börjar trakassera icke-offentliga personer för vad de skriver anonymt på nätforum har en farlig gräns passerats. Då spelar det inte så stor roll att övriga etablissemanget håller med journalisten eller chefredaktören i värdegrundsfrågor. Det får personliga konsekvenser för enskilda journalister och chefredaktörer.
Senast redigerad av borskungen 2017-02-12 kl. 07:28.
Citera
2017-02-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nej, det kan aldrig vara rätt att ekonomiska muskler ska få styra i rättskipningen. Expressen och annan media har ekonomiska muskler och har inga problem att delta i en rättegång. Den person som känner sig förorättad eller felaktigt behandlad får finna sig i det. Det finns ingen rättvisa att söka annat än med risk för personlig konkurs.

Detta är helt sjukt. Ekonomi ska inte få styra rättsskipning. Expressen missbrukar sin ställning och det måste bli en förändring här. Detta alldeles oavsett vilken politisk färg som den utsatte har. Alla ska kunna få sin sak prövad utan konsekvenser.

Så vi ska nog inte döma Polen så jäkla hårt för att de trycker åt media. Det behövs bevisligen också i Sverige. Expressen har lyft fram problemet.

Hur tänker du att alla ska kunna få sin sak prövad utan konsekvenser. Om jag stämmer Expressen 60 olika media för 10 olika artiklar var. Det skulle bli 600 rättegångar, utan konsekvenser för min del.
Om alla som blir exponerade i media gör likadant skulle vi sänka kriminalvårdens transporter och domstolarna och ge jobb åt en advokatkår som behövde mångfaldigas, inte för att jag tror att vi skulle vinna en enda process men vilka permissioner det skulle bli.
Citera
2017-02-12, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Läs på om vad förtal är din jävla pajas. Du och Mattsson kan dra åt helvete!

Förresten... finns det något i det ni vill, säger eller gör som gör livet bättre för de svenska medborgarna? ELLER handlar ALLT om att förverkliga er själva som världsmedborgare? REALITETEN av er dröm får dagens svenskar plikta med varje dag. Om ni inte fanns vore Sverige ett bättre land. ALLT har nämligen blivit sämre sedan ni började påverka våra svenska politiker. Ett svenskt inbördekrig är tyvärr ett måste för att råda bot på sådana som er

Ja mindre rasism skulle göra det bättre för de svenska medborgarna.
Ditt vurm för mord och inbördeskrig gör det sämre för de svenska medborgarna.
Citera
2017-02-12, 08:53
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Thomas Matsson. Superskarp och en av Sveriges bästa företagsledare. Rolig. Snabbtänkt. Vågar alltid säga vad han tycker. Det han inte kan om journalistik är inte värt att veta. Det är altså han ni hatar nu.

Om du hade stavat hans namn rätt kanske ditt inlägg kunde uppmärksammats. Företagsledare ? Skojar du ?
Citera
2017-02-12, 09:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Menar du med det att rasister inte är invandringskritiska eller islamkritiska.
Ibland kan de väl sammanfalla alldeles utmärkt. Typ nästan alla rasister är invandringskritiska. En del invandringskritiska är inte rasister.
Många islamkritiska är allmänt religionskritiska och inte alls rasistiska.

Anser du det vara förtal att påstå att en person är rasist.
Anser du det vara förtal att påstå att en person är invandringskritisk.
Anser du det vara förtal att påstå att en person är islamkritisk?
Att vara kritisk till massinvandring, islam, muslimer etc är inte rasism.
Invandrare är ingen avgränsad folkgrupp, islam är en religion och muslimer är uövare av samma religion.
Hets mot folkgrupp kan det vara vilken är en brottstyp, rasism kan det omöjligen vara.

Självfallet är det förtal att peka ut någon som rasist, Mattsson klarar sig pga domstolens politiska sammansättning. Hade Mattsson gjort samma sak i en vanlig blogg hade han dömts.

Jämför med när vänsterextremisten " Finken" hängdes pga brott han begått, då fälldes blogginnehavaren för förtal.
Citera
2017-02-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

Nej inte Matsson utan Mattsson. Det är alltså honom vi hatar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in