2014-04-01, 20:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Finns det verkligen någon kompetent advokat som har mod att ta sig an det här? Den som åtar sig att driva de uthängdas talan kommer ju för all framtid att bli ex-kommunicerad från pk-samhället. Det kommer att bli sådan förföljelser att vi aldrig sett dess like. Jag tror ärligt talat att det är lika bra att Fria Tider skickar tillbaks pengarna till donatorerna redan nu!

Det är jag helt övertygad om.

Finns nog många orädda advokater som istället för att försvara diverse avskräden, önskade sig ett riktigt case. Kan även tänka mig att advokater känner avsky mot kvällspressens vurmande för diverse brottslingar.
Citera
2014-04-01, 22:00
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Finns nog många orädda advokater som istället för att försvara diverse avskräden, önskade sig ett riktigt case. Kan även tänka mig att advokater känner avsky mot kvällspressens vurmande för diverse brottslingar.
Då är vi minst två om den uppfattningen!

Visst finns det människor i advokatleden som har avsky mot förföljelse av människor med annorlunda åsikter än vad PK-media basunerar ut!

Ska bli intressant att se vem som tar målet!
Han eller hon får väl fika eller äta middag på annan plats än där maktens lakejer vräker sig och förpestar omgivningen med sin existens!

För en vettig människa är nog inte detta någon uppoffring överhuvudtaget.
Citera
2014-04-01, 22:17
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Finns det verkligen någon kompetent advokat som har mod att ta sig an det här? Den som åtar sig att driva de uthängdas talan kommer ju för all framtid att bli ex-kommunicerad från pk-samhället. Det kommer att bli sådan förföljelser att vi aldrig sett dess like. Jag tror ärligt talat att det är lika bra att Fria Tider skickar tillbaks pengarna till donatorerna redan nu!

Bästa vore om en kompetent åklagare åtog sig fallet, eftersom det är åtal som ska väckas. Finns kanske nån kompetent tidigare åklagare som kan anlitas, som nu exempelvis är advokat.

Och förutsägelsen om kommande bannlysning är överdriven. Få seriösa journalister och ännu färre jurister, både seriösa och oseriösa, har nåt till övers för uthängningar där enskilda påstås ha sagt eller skrivit saker, som enskilda faktiskt vare sig sagt eller skrivit. Och det är väl det Expressen påtås ha sysslat med här, på ett ungefär.

Så en villig jurist, både kompetent och stridbar, kan man nog lyckas hitta. Fällande dom är en annan femma. Har mer med vad som verkligen hänt att göra, än hur bra juristerna är. Men den frågan har säkert diskuterats nån annanstans på flashback, så det tänker jag inte gå in på.
Citera
2014-04-01, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan

Och förutsägelsen om kommande bannlysning är överdriven. Få seriösa journalister och ännu färre jurister, både seriösa och oseriösa, har nåt till övers för uthängningar där enskilda påstås ha sagt eller skrivit saker, som enskilda faktiskt vare sig sagt eller skrivit. Och det är väl det Expressen påtås ha sysslat med här, på ett ungefär.

Jag tror att advokaten kommer få ett företrädesvis bra bemötande av allmänheten. Vindarna vänder och svensk massmedia med dess intellektuellt inavlade debatter och "avslöjanden" åtnjuter inte längre någon större respekt bland befolkningen i stort.
Citera
2014-04-02, 09:52
Medlem
Mattsson slåss med näbbar och klor för att försvara sig, nu JK anmäler han försäkringskassan för att de gjort efterforskningar på uppgiftslämnare. Han vill väl visa på att han förstår skillnaden på efterforskningar och efterforskningar? Om Expressen nu verkligen kryper till korset och börjar jaga dem de ska jaga så applåderar iallafall jag det. Men risken är väl att det inte leder någonstans utan just bara är en rökridå?
http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2014/04/jag-jk-anmaler-forsakringskassan/

Hur som verkar de ha spottat upp sig ett snäpp journalistiskt?
Citera
2014-04-09, 13:38
Medlem
Linqolns avatar
Vidrig dubbelmoral av Mattsson. Det är alltså skillnad på anonymitet och anonymitet?
Citera
2014-04-16, 16:51
Avslutad
Jag hittar inte någonstans, i synnerhet inte på Fria Tiders hemsida.

Bygger man upp ett åtal mot Mattsson eller?
Citera
2014-04-16, 17:00
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Jag hittar inte någonstans, i synnerhet inte på Fria Tiders hemsida.

Bygger man upp ett åtal mot Mattsson eller?
Sist jag kollade så letade man efter en advokat som ville ta sig an ärendet.
Citera
2014-04-16, 18:08
Medlem
Linqolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Det är nog tvärtom. Bästa som hänt juristerna är ju invandringen, de gör bigbusiness då de får 50 k eller mer per mål.

Bäst att leta en ex-åklagare som faktiskt inte sålt sin själv för att tjäna pengar på brottslighet.
Citera
2014-05-07, 18:49
Medlem
Sqeptisks avatar
Hur har det gått? Har de fått ihop tillräckligt med medel för att driva fallet?
Vore bra med en markering att det inte är okej för media (och ingen annan heller, för den delen) att (olagligt?) övervaka "vanligt hyggligt folk" på det viset de gjorde.
Någon som har en "progress report"?
Citera
2014-05-07, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
http://www.friatider.se/efter-uthangningarna-nu-atalar-vi-thomas-mattsson-for-fortal

Kvällstidningen Expressen har åsiktsregistrerat 6.200 svenskar som läser Fria Tider, Avpixlat och Exponerat. Nu samlar vi ihop pengar för att väcka ett enskilt åtal mot tidningens ansvarige utgivare Thomas Mattsson.

-----------------

Osäker på om den här ska postas i media eller i aktuella brott men testar här.

Kan vi räkna med att Expressen och Thomas Mattsson kommer åtalas?

Det fina med rättvisan är att vem som helst kan stämma vem som helst för vad som helst. Det säkra med rättvisan är dock att det även krävs ett ordentligt jobb för att vinna.

Kommer de åtalas?
Ja, det är ju "ni" som väcker åtalet.
Kommer ni vinna?
Det beror på. Har ni ett case som håller och en egen jurist som är bra nog?
Citera
2014-05-12, 17:31
Medlem
White Christmass avatar
Thomas Mattsson nu även på väg att bli känd i USA för han var med och hackade det amerikanska företaget Disqus.

Citat:
Expressens chefredaktör Thomas Mattsson försvarar sig i en intervju med den amerikanska nättidningen med att hans reportrar inte brutit mot lagen eller uppträtt hotfullt. Han hävdar också att kampanjen bara drabbat personer som "massdistribuerat rasism".

Enligt Breitbart beskriver Mattsson de etablerade svenska medierna som "en sanningskälla som måste bekämpa oreglerade nätsajter".

I kommentarsfältet till artikeln är många förfärade över den svenske chefredaktörens uttalanden och tidningens agerande.

"Jag tycker synd om det svenska folket. På en generation har de gått från att vara en förebild av tolerans och frihet till att få ett rabiat vänstertotalitärt samhälle"

http://www.friatider.se/thomas-mattssons-uth-ngningar-v-cker-avsky-i-usa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in