Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-05, 08:06
  #1
Medlem
Man läser fortfarande att SD-väljaren är en harmynt bondtölp med sågspån till hjärna från judarnas mediakanaler (Aftonbladet, Expressen, SvD, DN, Tv4 m.m m.m)

Men man får aldrig läsa vem den "normala" Vänster eller MP-väljaren är. Eftersom det tydligen går att få fram så mycket statistik om SD:s väljare borde det väl gå att få fram lika mycket info om andras väljare?

T.ex. hur stor är arbetslösheten bland V och MP:s väljare? Deras inkomster? m.m m.m

Skulle vara roligt om man får sina fördomar bekräftade om deras väljare eller om man är helt ute i pisset och ror
Citera
2014-02-05, 11:10
  #2
Medlem
Generellt sett är dom unga vänstermänniskor jag träffat på konstiga och klär sig i gardiner och bärnstenar och är revolutionära och hatar män.

De äldre vänstermänniskor jag stött på är ofta vänliga och ser "normala" ut.

Vet inte om det är en generationsfråga eller om det är så man ser ut om man är ung respektive vuxen vänsterpartist.

Fördomarna om SD tycker jag för övrigt stämmer väldigt bra. Jag har ännu inte träffat på någon SDare med iq över 5.
Citera
2014-02-05, 11:11
  #3
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruscam
Man läser fortfarande att SD-väljaren är en harmynt bondtölp med sågspån till hjärna från judarnas mediakanaler (Aftonbladet, Expressen, SvD, DN, Tv4 m.m m.m)

Men man får aldrig läsa vem den "normala" Vänster eller MP-väljaren är. Eftersom det tydligen går att få fram så mycket statistik om SD:s väljare borde det väl gå att få fram lika mycket info om andras väljare?

T.ex. hur stor är arbetslösheten bland V och MP:s väljare? Deras inkomster? m.m m.m

Skulle vara roligt om man får sina fördomar bekräftade om deras väljare eller om man är helt ute i pisset och ror

Ja, det kan väl ha att göra med att journalisterna själva är kraftigt överrepresenterade i just den väljargruppen. De är ju inte kända för att förhålla sig opartiska så varför ska de skriva skit om sig själva?

Dessutom;
Citat:
SD-väljaren är en harmynt bondtölp med sågspån till hjärna
detta är inte statistik.

Dock, oss emellan, givetvis är MP och V:s väljare dumma i huvudet. Varför skulle de annars rösta på MP och V?
Citera
2014-02-05, 11:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gmo
Jag har ännu inte träffat på någon SDare med iq över 5.
"Jag blir så provocerad"

Ont: Detta är min bild av v/mp:are: http://i1.kym-cdn.com/photos/images/...22/958/lib.jpg

I de flesta fall är det en fas de växer ur när de börjar jobba och betala skatt/bilpendla till jobbet.
Citera
2014-02-05, 11:25
  #5
Medlem
Min uppfattning av vänsterväljare framförallt är bidragstagare och flummiga människor som värnar om allas "väl" genom att ingen någonsin är ansvarig över sitt eget liv eller egna beslut.

Men varför kan man googla på "SD väljare" och få upp hejvilt med analyser men inte en enda analys på vänsterns väljare.

Finns det ingen undersökning alls på andelen arbetslösa som röstar på ett parti?
Citera
2014-02-05, 12:00
  #6
Medlem
hurvardetnus avatar
[quote=ruscam|47373668]Min uppfattning av vänsterväljare framförallt är bidragstagare och flummiga människor som värnar om allas "väl" genom att ingen någonsin är ansvarig över sitt eget liv eller egna beslut.

Men varför kan man googla på "SD väljare" och få upp hejvilt med analyser men inte en enda analys på vänsterns väljare.

Finns det ingen undersökning alls på andelen arbetslösa som röstar på ett parti?[/QUOTE]


Troligtvis finns ingen säker statistik då vi har "valhemlighet" eller så att säga ingen koll på hur var och en röstar.

Men ser man hur vänsterblocket för sin bidragspolitik så behöver man nog inte gå över ån efter vatten för att hitta de flesta bidragstagarna skulle jag gissa.
Citera
2014-02-05, 14:02
  #7
Medlem
http://www.henrikoscarsson.com/2009/...s-valjare.html
http://www.henrikoscarsson.com/2009/...s-valjare.html
Citera
2014-02-05, 14:13
  #8
Medlem
Den typiska vänster-väljaren är arbetslös, socialt utstött på grund av utseende och kläder, hatar Sverige och svenskarna, iq badboll.
Vänster folk ser ju väldigt speciella ut om man kollar på runt lite, är det någon rekryteringstaktik tro?
Citera
2014-02-05, 16:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruscam
Man läser fortfarande att SD-väljaren är en harmynt bondtölp med sågspån till hjärna från judarnas mediakanaler (Aftonbladet, Expressen, SvD, DN, Tv4 m.m m.m)

Men man får aldrig läsa vem den "normala" Vänster eller MP-väljaren är. Eftersom det tydligen går att få fram så mycket statistik om SD:s väljare borde det väl gå att få fram lika mycket info om andras väljare?

T.ex. hur stor är arbetslösheten bland V och MP:s väljare? Deras inkomster? m.m m.m

Skulle vara roligt om man får sina fördomar bekräftade om deras väljare eller om man är helt ute i pisset och ror

Den genomsnittlige V och MP väljaren är ett geni med mycket empati och extremt bra logiskt tänkande. Det är iaf vad journalisterna tror eftersom majoriteten av de sympatiserar med V och MP.

Sen att MP och V väljare är emotionella varelser med samma logiska tänkande som en tegelsten är något de inte vill veta av.
Citera
2014-02-05, 19:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
"Jag blir så provocerad"

Ont: Detta är min bild av v/mp:are: http://i1.kym-cdn.com/photos/images/...22/958/lib.jpg

I de flesta fall är det en fas de växer ur när de börjar jobba och betala skatt/bilpendla till jobbet.

Synd för dig
Citera
2014-02-05, 20:34
  #11
Medlem
Är väll ungefär samma sorts mäniskor som SD:arna fast kvinnor.
Citera
2014-02-05, 20:59
  #12
Medlem
De flesta jag känner som röstar vänster är vanliga löntagare. Vilka fördomar som
verkar finnas. Vad är det som är så negativt om partier lockar till sej arbetslösa?.
Kan man inte se det som ett gott betyg, att de tror på deras arbetsmarknadspolitik.
Jag menar de som har det bra ställt i samhället är egentligen inte i behov av någon
politik alls.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback