Citat:
Ursprungligen postat av
TheManWithNoName
Har sätt i stort sett alla med några få undantag. Breezy har jag inte sett än så tack för tipset. Själv då, vad gillar du Clintan? Har du sett många av hans filmer? Några nyare filmer jag kan rekommendera är Million dollar baby, Mystic River samt Gran Torino ifall du inte redan checkat dessa. Annars finns det hur mycket gammla godingar som helst. Utan att nämna de absolut bästa, exempelvis: Play Misty for Me, vass thriller. Eller westernrullen High Plains Drifter för att nämna ett par. Du kanske också är ett stort fan av honom?

Clintan är oersättlig, en av mina absoluta favoriter.

Jag har sett de allra flesta av hans filmer, har väl kanske tio kvar totalt, däribland
Joe Kidd,
Every Which Way But Loose och dess uppföljare, har inte sett den allra nyaste heller som kom förra året.
De filmerna du nämner är riktigt bra. Skulle någon tvinga mig att säga vilken min favoritvästern med Clintan är på rak arm skulle jag nog säga
High Plains Drifter. De legendariska Leone-filmerna är ju hur bra som helst, går inte att toppa, men det är något speciellt med den, han känns mer hänsynslös än någonsin där.
Play Misty for Me såg jag i höstas om jag inte minns fel, också grym, spännande och mörk.
Thunderbolt and Lightfoot (regisserad av Michael Cimino) är en annan skitbra film som kan rekommenderas, en ung Jeff Bridges är med där också.
Han fyllde 83 år den 31 maj. Hoppas han har många år kvar att leva och minst ett par filmer till att ge oss.