2010-11-24, 16:10
Medlem
The Meatballs avatar
Jag vet att det är lite pinsamt, men jag gillar faktiskt slagsmålsfilmen med apan, iaf den första.

Annars så har Clintan bidragit oerhört mycket till filmhistorien, både som skådespelare och regissör. Han har självklart medverkat i riktiga bottennapp, men när man haft så lång karriär och gjort så många filmer så är det nästan oundvikligt. I överlag så håller han dock riktigt hög standard.
Citera
2011-01-27, 01:09
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Naomi Watts är klar för Clint Eastwoods kommande film "J Edgar". Det har länge spekulerats i att Watts skulle spela den kvinnliga huvudrollen i filmen sedan Charlize Theron hoppat av och nu är det officiellt, skriver Empire.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...lm_5894619.svd
Citera
2013-06-10, 10:25
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Tråden är rätt död men ändå. Clintan ska höjas till skyarna. Världens bästa skådespelare med många fantastiska filmer som Dollar-trilogin, Dirty Harry, Örnnästet, Flykten från Alcatraz m. fl. Min absoluta favorit. Finns ingen hårdare eller coolare än Clint Eastwood.
Citera
2013-06-10, 10:49
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Tråden är rätt död men ändå. Clintan ska höjas till skyarna. Världens bästa skådespelare med många fantastiska filmer som Dollar-trilogin, Dirty Harry, Örnnästet, Flykten från Alcatraz m. fl. Min absoluta favorit. Finns ingen hårdare eller coolare än Clint Eastwood.

Antar att du är ett rätt stort fan med tanke på namn och avatar. Har du sett alla filmer han medverkat i än? Vad gäller filmer han har regisserat kan jag rekommendera Breezy från 1973, om du inte redan har sett den. Man hör inte mycket om den men den är alltför bra för att glömmas bort tycker jag. Willian Holden och Kay Lenz. Fin film.
Citera
2013-06-10, 13:12
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Har sätt i stort sett alla med några få undantag. Breezy har jag inte sett än så tack för tipset. Själv då, vad gillar du Clintan? Har du sett många av hans filmer? Några nyare filmer jag kan rekommendera är Million dollar baby, Mystic River samt Gran Torino ifall du inte redan checkat dessa. Annars finns det hur mycket gammla godingar som helst. Utan att nämna de absolut bästa, exempelvis: Play Misty for Me, vass thriller. Eller westernrullen High Plains Drifter för att nämna ett par. Du kanske också är ett stort fan av honom?
Citera
2013-06-10, 14:54
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Har sätt i stort sett alla med några få undantag. Breezy har jag inte sett än så tack för tipset. Själv då, vad gillar du Clintan? Har du sett många av hans filmer? Några nyare filmer jag kan rekommendera är Million dollar baby, Mystic River samt Gran Torino ifall du inte redan checkat dessa. Annars finns det hur mycket gammla godingar som helst. Utan att nämna de absolut bästa, exempelvis: Play Misty for Me, vass thriller. Eller westernrullen High Plains Drifter för att nämna ett par. Du kanske också är ett stort fan av honom?

Clintan är oersättlig, en av mina absoluta favoriter. Jag har sett de allra flesta av hans filmer, har väl kanske tio kvar totalt, däribland Joe Kidd, Every Which Way But Loose och dess uppföljare, har inte sett den allra nyaste heller som kom förra året.

De filmerna du nämner är riktigt bra. Skulle någon tvinga mig att säga vilken min favoritvästern med Clintan är på rak arm skulle jag nog säga High Plains Drifter. De legendariska Leone-filmerna är ju hur bra som helst, går inte att toppa, men det är något speciellt med den, han känns mer hänsynslös än någonsin där. Play Misty for Me såg jag i höstas om jag inte minns fel, också grym, spännande och mörk. Thunderbolt and Lightfoot (regisserad av Michael Cimino) är en annan skitbra film som kan rekommenderas, en ung Jeff Bridges är med där också.

Han fyllde 83 år den 31 maj. Hoppas han har många år kvar att leva och minst ett par filmer till att ge oss.
Citera
2013-06-10, 17:17
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Clintan är oersättlig, en av mina absoluta favoriter. Jag har sett de allra flesta av hans filmer, har väl kanske tio kvar totalt, däribland Joe Kidd, Every Which Way But Loose och dess uppföljare, har inte sett den allra nyaste heller som kom förra året.

De filmerna du nämner är riktigt bra. Skulle någon tvinga mig att säga vilken min favoritvästern med Clintan är på rak arm skulle jag nog säga High Plains Drifter. De legendariska Leone-filmerna är ju hur bra som helst, går inte att toppa, men det är något speciellt med den, han känns mer hänsynslös än någonsin där. Play Misty for Me såg jag i höstas om jag inte minns fel, också grym, spännande och mörk. Thunderbolt and Lightfoot (regisserad av Michael Cimino) är en annan skitbra film som kan rekommenderas, en ung Jeff Bridges är med där också.

Han fyllde 83 år den 31 maj. Hoppas han har många år kvar att leva och minst ett par filmer till att ge oss.

Absolut! Thunderbolt är en underbar Malpaso-rulle som jag aldrig får nog av. Den har setts antalet gånger Clintan och unge Jeff är ju olslagbart Du är inte ensam om att inte ha sett Clints nya från 2012. Känns lite skamligt att jag väntat så länge med den. Det får bli den någon gång denna vecka Kul att vi båda gillar Clint Eastwood väldigt mycket
Senast redigerad av TheManWithNoName 2013-06-10 kl. 17:19.
Citera
2013-06-10, 18:15
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Kul att vi båda gillar Clint Eastwood väldigt mycket

Ja. Vi lär ju nämna honom fler gånger, man kommer ju alltid återvända till hans filmer med jämna mellanrum.

Har du sett The Rookie förresten? Vi hade den på VHS när jag växte upp, men jag har inte sett den sedan tidigt 90-tal. Måste se den igen snart... Alltid skönt med såna filmer man tittade sönder som barn, kommer säkert gilla den av ren nostalgi hur bra eller dålig den än är.
Senast redigerad av jimmyfingers 2013-06-10 kl. 18:19.
Citera
2013-06-10, 18:27
Medlem
BesserWissers avatar
Örnnästet, Kellys Hjältar, Space Cowboys och Firefox är ju klart de bästa rullarna.
Citera
2013-06-10, 22:09
Medlem
ragingcows avatar
Kollar nästan enbart på de western filmer som clintan gjort ,då den genren passar honom.
Citera
2013-06-10, 22:11
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Örnnästet, Kellys Hjältar, Space Cowboys och Firefox är ju klart de bästa rullarna.

Homo
Citera
2013-06-10, 22:44
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Ja. Vi lär ju nämna honom fler gånger, man kommer ju alltid återvända till hans filmer med jämna mellanrum.

Har du sett The Rookie förresten? Vi hade den på VHS när jag växte upp, men jag har inte sett den sedan tidigt 90-tal. Måste se den igen snart... Alltid skönt med såna filmer man tittade sönder som barn, kommer säkert gilla den av ren nostalgi hur bra eller dålig den än är.

Yepp. Men det var ett tag sedan faktiskt. En typiskt fartfylld 90-tals-action med en helskön Clintan och dumdrustig ung men rolig Charlie Sheen Måste snart ses om alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in