2013-06-10, 22:47
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Kollar nästan enbart på de western filmer som clintan gjort ,då den genren passar honom.

Bronco Billy har jag INTE sett! Den måste jag se. Verkar vara skönt "comboy-drag" där

Håller med dig. Western-rullarna är de starkaste. Two Mules for Sister Sara är helt klart bland favoriterna efter Dollar-trilogin. En skönt äventyr med bl. a Shirley Maclaine som nunna. Clint självklart som stentuff prisjägare
Citera
2013-06-11, 22:47
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Jag försöker få fram svaret på om det så kallade "cigarett-tricket" Clintan ryktades göra för några år sedan verkligen hände? Det existerar ingen som helst video vad jag har sett så det är svårt att få fram något tydligt på det. Somliga hävdar dock att de sett honom gör det. Jag skulle inte direkt bli förvånad, cool som Clint är men jag skulle bra gärna vilja se det klippet om det nu existerar
Citera
2013-06-11, 23:04
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Bronco Billy har jag INTE sett! Den måste jag se. Verkar vara skönt "comboy-drag" där

Håller med dig. Western-rullarna är de starkaste. Two Mules for Sister Sara är helt klart bland favoriterna efter Dollar-trilogin. En skönt äventyr med bl. a Shirley Maclaine som nunna. Clint självklart som stentuff prisjägare
Utöver dollar-triologin som är rena mästerverk så är The outlaw josey wales en av mina favorit western med clintan.
Citera
2013-06-11, 23:46
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Utöver dollar-triologin som är rena mästerverk så är The outlaw josey wales en av mina favorit western med clintan.
Bra film med suveränt soundtrack och stenhårda skådisar i flera biroller. Old 1812 som spelas i inledningen är ett grymt musikstycke som passar alldeles utmärkt i filmen.

"Dont piss down my back and tell me its raining"
Citera
2013-06-11, 23:55
Medlem
Zaxxons avatar
Jag gillar när han, som Dirty Harry, alltid har första 20min i filmen för att etablera sig som bad ass. Bästa är nog i Sudden Impact, som i övrigt är ganska halvdan. Men:

Hiss-scenen med: -"Listen PUNK!" (Och luggen fladdrar till på andra killen)
Hela bröllopscenen med klimax: -"Maybe his ass is in a ringer!"
Citera
2013-06-12, 01:04
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Jag försöker få fram svaret på om det så kallade "cigarett-tricket" Clintan ryktades göra för några år sedan verkligen hände? Det existerar ingen som helst video vad jag har sett så det är svårt att få fram något tydligt på det. Somliga hävdar dock att de sett honom gör det. Jag skulle inte direkt bli förvånad, cool som Clint är men jag skulle bra gärna vilja se det klippet om det nu existerar

Bara en myt, något av en "Klintbergare", och du kommer säkert hitta polare och släktingar som faktiskt har sett honom göra det. Vilket de alltså inte har.
Citera
2013-06-12, 09:15
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Absolut, en kanonvästern som man sett flera gånger än en. Clini regissör som i flera av hans västerns.
Citera
2013-06-12, 13:03
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Bra film med suveränt soundtrack och stenhårda skådisar i flera biroller. Old 1812 som spelas i inledningen är ett grymt musikstycke som passar alldeles utmärkt i filmen.

"Dont piss down my back and tell me its raining"
Men det skönaste måste ju vara när grabben sjunger Rose of Alabamy
Citera
2013-06-12, 20:45
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Bara en myt, något av en "Klintbergare", och du kommer säkert hitta polare och släktingar som faktiskt har sett honom göra det. Vilket de alltså inte har.

Okej. Ja hört det. Bl. a någon skribent skriver som att han hade sett det men ändå inte hade. Jaja, vore i vilket fall coolt om Clint hade utfört det tricket
Citera
2013-06-12, 20:47
Medlem
TheManWithNoNames avatar
http://www.youtube.com/watch?v=EJe-YI5TMSk

Citera
2017-02-06, 19:54
Medlem
HasseBanans avatar
Clintans bästa film är enligt mig "High plains drifter" eller "Mannen med oxpiskan" Okej, den är väldigt stereotyp, men den har ett bra budskap. Att fega människor får sitt straff på ett eller annat sätt. Även de som bara tittar på utan att ingripa.
Citera
2017-02-12, 10:59
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Clintans bästa film är enligt mig "High plains drifter" eller "Mannen med oxpiskan" Okej, den är väldigt stereotyp, men den har ett bra budskap. Att fega människor får sitt straff på ett eller annat sätt. Även de som bara tittar på utan att ingripa.

Han har så jäkligt fin häst i den där filmen! Och öppningsscenen när han kommer ridande ut ur dimman liksom är bara helt fenomenal! För att så forsätta in i "staden", främlingen som rider in, och alla följer honom med blicken. Han kommer ju "från andra sidan", och är han god eller ond, det är väl en fråga som lämnas öppen. ( Jag vet vad han är..)
Senast redigerad av MLE 2017-02-12 kl. 11:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in