2005-07-30, 20:46
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Inte så väldigt många "kobåjs" i just den filmen dock.

Icke? Får leta upp ngt annat, men ska se den ändå, Clintan i vilket fall som helst.
Citera
2005-08-12, 18:22
Medlem
Clint Eastwood är definitivt den största levande legenden bland dagens skådespelare och är även min favoritskådis - alla kategorier. Även om alla filmer som han gjort och skådespelat i kanske inte alltid har varit av den bästa kvaliteten (t.ex Hetsjakten & Pink Cadillac för att nämna några) så har hans otroliga karisma och närvaro alltid varit en garanti för att en film är sevärd!

Mina favoriter med Clintan:

* A Perfect World - En av få filmer som fått mig tårögd. Ännu en gång har Clintan en roll som passar honom som handsken och Kevin Costner gör sin bästa skådespelarinsats vid sidan av "JFK".
* Dirty Harry - Bara att sitta tillbaka och njuta av att se en riktig polis i action! Klassikernas klassiker!
* Örnnästet - Spännande och kultförklarad andravärldskrigetfilm där Clintans roll ger filmen det lilla extra.
* Flykten från Alcatraz - Världens bästa fängelsefilm om den "omöjliga" flykten från Alcatraz. Ingen onödig sentimentalitet här inte.
* I Skottlinjen - Oerhört bra thriller och Clintan är i toppform som gammal Secret Service agent. Att John Malkovich är med i filmen gör inte det hela sämre direkt...
* Heartbreak Ridge - Kanske Clintans absolut mest underhållande film, en film för grabbar! Den opretentiösa versionen av "Full Metal Jacket"!
* The Rookie - Trots att den är ganska förutsägbar så tycker jag den är bra. Men jag är ju väldigt svag för buddycop filmer från 80-talet...
* Magnum Force - Uppföljaren till den första Dirty Harry filmen är nästan lika bra som den första. Clintans polisonger och 70-tals känslan räcker för att se filmen.
* Kelly's Hjältar - Ännu en andravärldskrigetfilm med Clintan. Den här gången med mycket humor och glimten i ögat!
Citera
2005-08-12, 19:36
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Son of Jamin
Clint Eastwood är en utmärkt skådis med karisma så det slår härliga till! Har bjudit på så många sköna repliker under sin karriär:

I have strong feelings about gun control. If there's a gun around, I want to be controlling it.

When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross.

Ha ha! Mitt favorit citat, red cross!!!!

Jag har blivit mer imponerad pa Clintan pa senare tid, men har dock inte foljt hans karriar slaviskt.

Million Dollar Baby, Mystic River e skitbra. Och sen de gamla cowboysar rullarna e favoriter sen lange.
Citera
2005-08-12, 23:43
Medlem
GreenManalishis avatar
Tightrope går på Tv3 lördag 13/8
Citera
2005-08-13, 00:45
Medlem
Slaxls avatar
Do you feel lucky today, punk?
Citera
2005-08-13, 02:07
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Do you feel lucky today, punk?
Felcitat. I Dirty Harry säger han "You got to ask yourself one question - Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
Citera
2005-08-13, 18:47
Medlem
How are you going to handle with me and my friends? Smith and Wesson and me.

Sagt i en Dirty harry 4
Citera
2005-08-13, 18:51
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut revolt
How are you going to handle with me and my friends? Smith and Wesson and me.

Sagt i en Dirty harry 4

Harry Callahan: We're not just going to let you walk out of here.
Crook: Who's "we", sucker?
Harry Callahan: Smith, and Wesson, and me.

Citera
2005-08-13, 19:54
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Nja... Inte riktigt min grej men "Broarna över Madison county" var en höjdare! Har även läst boken och filmen följde den jävligt bra.
Citera
2005-08-13, 20:39
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Nja... Inte riktigt min grej men "Broarna över Madison county" var en höjdare!

Och jag som trodde att hårdrockare var tuffa varelser. Men du är ju bevisligen en mjukis!
Citera
2005-08-16, 17:13
Medlem
Slaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Felcitat. I Dirty Harry säger han "You got to ask yourself one question - Do I feel lucky? Well, do ya, punk?

Tack för rättelsen!
Citera
2010-11-24, 16:03
Medlem
TheRockerss avatar
Detta må vara en 5 år gammal tråd men även jag vill hylla denna underbara skådespelare! Favoriterna än så länge är Fistful of Dollars och The Good, The Bad and The Ugly och Heartbreak Ridge. Den sistnämnda är full med underbara citat

Polis: "I dont give any servicemen discount!"
Clintan: "Too bad, your old lady does"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in