Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-03, 15:00
  #1
Medlem
Tjoasszs avatar
Hej! Jag har nu tröttnat på min Samsung S3 och hittade en person som är sugen på att byta mot hennes iPhone. Nu till min fråga: Är det bara för mig att byta telefon, klippa simkortet så att det passar i en iPhone 5 och sen är allt klart? .. eller måste man ringa upp sin operatör (Tele 2) och säga att man ska byta telefon?

Känns ju konstigt om personen jag byter med ringer upp Tele2, säger att sin telefon är stulen så att dem låser den gamla som jag fick vid bytet?
Citera
2014-02-03, 15:03
  #2
Medlem
Skriv kvitto på bytet, så anmäler du henne bara om något skulle hända Sluta nojja är nog ingen fara
Citera
2014-02-03, 15:14
  #3
Medlem
Tjoasszs avatar
sant.. INGE NOJJ! men tänkte bara om det var lagligt och så
Citera
2014-02-03, 15:34
  #4
Medlem
LeonVances avatar
Allt beror på om din eller hennes telefon är låst till en viss operatör.
Citera
2014-02-03, 16:03
  #5
Medlem
Tjoasszs avatar
Precis. Mitt abbonemang har ännu inte gått ut, men telefonräkningens pris baseras på simkortet och inte telefonen (?)

Och mitt kort borde fungera i en iPhone 5 och hennes i min Samsung s3, eller fungerar bara ens egna simkort i telefonen?
Citera
2014-02-03, 16:30
  #6
Medlem
Jag bytte en Samsung S3 mot en iPhone 5 för ett år sedan.
Båda hade telenor och efter bytet så gick jag bara in och hämtade ett nytt sim. Busenkelt.

Operatören bryr sig inte om vad du nyttjar för mobil så länge som du vackert betalar dina räkningar.
Citera
2014-02-05, 01:24
  #7
Medlem
Stämmer som skrivits ovan; du kan använda vilken mobiltelefon du vill till ditt abonnemang. Behöver du byta simkort så kan det göras i valfri butik eller via kundtjänst.

Den telefon du köpte med är ju inte på något sätt låst till just ditt abonnemang, det enda kan vara att den är operatörslåst, vilket innebär att bara simkort från en viss operatör fungerar i den.
Citera
2014-02-06, 13:30
  #8
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Stämmer som skrivits ovan; du kan använda vilken mobiltelefon du vill till ditt abonnemang. Behöver du byta simkort så kan det göras i valfri butik eller via kundtjänst.

Den telefon du köpte med är ju inte på något sätt låst till just ditt abonnemang, det enda kan vara att den är operatörslåst, vilket innebär att bara simkort från en viss operatör fungerar i den.

Jo, det stämmer, det du skriver att det stämmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback