2014-02-04, 22:49
Medlem
steeekarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Och folk förstår inte att kurvor kommer från muskler. En lång kurva kommer från fett

Exakt vad jag menar en vältränad kvinna är elegant som in i bomben medan en fet kvinna är exakt som det låter en fet kvinna.

Inget illa menat med er knubbiga tjejer fortsätt att äta eran choklad framför paradise hotel
Citera
2014-02-04, 22:58
Medlem
JavierDouchebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steeekarn
Har tänkt på detta också, folk verkar vara blinda och inte se skillnad på kurvor och fett, verkar som många män tänder på lönnfeta tjejer tror det har med medias påtryck som raserat mäns självbild.

Kan det inte vara något sådant, är bra trött på svensk media och politik.
Självbilden har ingen koppling till vad man tänder på för kroppstyp.
Citera
2014-02-04, 23:25
Medlem
steeekarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JavierDouchebag
Självbilden har ingen koppling till vad man tänder på för kroppstyp.

Självklart inte försökte vara lite ironisk men misslyckades uppenbarligen totalt, skyller det på ölen men jag står fast vid att mycket av det daltande som man finner i Sverige idag har en stor påverkan på mångas moral och samvete, kan det vara så att män undermedvetet dras till "tjocka" personer på grund av att man inte vill ses som en dålig människa om du förstår vad jag menar.
Citera
2014-02-05, 08:58
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Nej det var mer ett generellt uttalande. Jag har ju vänner som försökt få ner i vikt och då försökt vara väldigt strikta med hur mycket de äter, tränar gym och springer flera gånger i veckan. Ändå går de inte ner. Jag själv kunde äta som jag ville utan att gå upp. Utöver mat fyra gånger om dagen så pizza, kebab, bröd, chips, öl samt knappt någon träning alls. Jag gick inte upp någonting och jag har alltid varit så sen jag var liten. Det var först när jag fyllde 23 som jag började gå upp lite, och nu har jag gått upp runt 15 kilo från min "normala" vikt som jag legat på under lång tid, ändå att jag äter mindre än förut.

Min mamma brukade alltid säga till mig att det kommer när du blir äldre, och jag antar att hon hade rätt. Men det måste ju betyda att äldre människor antingen äter mer eller rör på sig mindre med tanke på att de verkar ha det svårare att kontrollera vikten, om inte förbränningen försämras med åren.

Vilket fall så har jag alltid varit ganska äcklad av tjocka människor men har även tänkt att alla kanske inte har lika bra gener som jag själv. Om det inte beror på genetik så blir jag nu ännu mer äcklad med tanke på hur mycket dessa groteska människor måste stoppa i sig egentligen. Känns ju inte nådigt.

Dina vänner kan inte ha varit så strikta som de säger, eller räknat fel på maten. Något jag märkt är att feta alltid ska slinka in lite "fusk" här och där som inte räknas med, en Snickers, glass på kvällen i soffan när man är själv, svänga förbi drive-in, osv. Kanske en rejäl sup på helgen med inklusive tilltugg och fusk på bakisdagen. Det strikta på veckan är mest troligt helt förstört. Det är ju klart dom inte går ner i vikt då. Håller man en strikt diet med kaloriunderskott så kommer man att gå ner i vikt.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=59539
8% kunde en grundmetabolism skilja, som dessutom berodde på ett genetiskt problem. Då snackar vi alltså ca 200 kalorier, något man äter i ett nafs.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27678
Lite till bra läsning till. Varsågod! (jag gillar inte riktigt Kolozzeum av diverse anledningar, men man hittar en del bra läsning ibland faktiskt)

Så ja, det är en grotesk överätning som är anledningen till fetman, inget annat. Ingen föds överviktig eller tvångsmatas. Eller har kraftig benstomme. Eller "rår inte för det". Blir riktigt less att höra på det skitsnacket.

"Tjock:
http://www.onyx.se/caroline/files/2012/01/20120129-151501.jpg
http://www.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/4870174/phpoeiniy.jpg
"
Som jag länkade i en post ovan, exempel på tjock. Men inte extremt tjock. Här snackar vi ca 10-15kg's övervikt. Det är dags att deffa för dessa personer, 4-6 månader med ett underskott på 500 kalorier om dagen, det är allt som krävs. Ser man ut sådär så brukar det bara gå utför om man inte gör något åt det direkt. Tillslut så har man en övervikt på 20-50+ kilo istället och vi snackar om år istället för månader av deff/bantning för att bli normal igen. För att inte tala om hur man ser ut och mår som extremt tjock. Där vill ingen hamna.
Senast redigerad av Bulkmode 2014-02-05 kl. 09:07.
Citera
2014-02-05, 09:00
Medlem
Snoddlans avatar
Jag tycker att det är fult, men det är väl upp till varje individ.
Citera
2014-02-05, 09:37
Medlem
HeHeHeXps avatar
Detta är ett väldigt intressent fenomen, jag tycker det blir än mer uppenbart om man ser till tjejer som inte bara är smala, utan även vältränade. Då ska det börjas med en hel drös negativa och rent ut sagt elaka kommentarer, där folk ska klargöra att de tycker hon ser ut som en man, är läskig, något fetto hävdar att det är ohälsosamt, roids, osv osv.

Från denna tråd:
"Fyfan vad vidrig kvinnan med magrutor var. Tror definitivt att en majoritet hade valt den större tjejen framför henne."

"Smal ar inte sexigt, inte halsosamt.
Dalig sex blir det ocksa, vem gillar att kanna benknotor har och var..."

"Det har alltid varit fult med för smala människor. Oavsett kön."

"Jag tycker att det är fult, men det är väl upp till varje individ."

Vad är fel på människor? De värkar seriöst ha någon störning, som om de bara är tvungna att kritisera andra och förklara hur mycket de vill ligga med dem på en skala. Ingen bryr sig vad ni tycker, alla gillar olika så givetvis är det också någon typ ni inte gillar, men vi andra vill inte höra och läsa det överallt.
Citera
2014-02-05, 12:05
Medlem
Trololdegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Bra exempel på första 3 men Tjock skulle jag byta namn på till Extremt tjock. Sätt en till kategori under Extremt tjock som heter Tjock, där något i den här stilen skulle platsa bra

Tjock:

Jag skulle nog säga att tjej nummer två där ligger i gränslandet mellan kurvig och lätt överviktig. Det kan bero på photoshop, det hon har på sig och att hon har ett väldigt snyggt ansikte, men tycker hon har en helt okej snygg kropp i jämförelse med blondinbella som har fett på lite fel ställen (dock har hon ju fött barn så kan inte klandra henne.) Jag tänker mig extremt tjock lite mer så här:

http://cdn2.mattforney.com/wp-content/uploads/2012/12/fat-woman.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Dina vänner kan inte ha varit så strikta som de säger, eller räknat fel på maten. Något jag märkt är att feta alltid ska slinka in lite "fusk" här och där som inte räknas med, en Snickers, glass på kvällen i soffan när man är själv, svänga förbi drive-in, osv. Kanske en rejäl sup på helgen med inklusive tilltugg och fusk på bakisdagen. Det strikta på veckan är mest troligt helt förstört. Det är ju klart dom inte går ner i vikt då. Håller man en strikt diet med kaloriunderskott så kommer man att gå ner i vikt.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=59539
8% kunde en grundmetabolism skilja, som dessutom berodde på ett genetiskt problem. Då snackar vi alltså ca 200 kalorier, något man äter i ett nafs.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27678
Lite till bra läsning till. Varsågod! (jag gillar inte riktigt Kolozzeum av diverse anledningar, men man hittar en del bra läsning ibland faktiskt)

Så ja, det är en grotesk överätning som är anledningen till fetman, inget annat. Ingen föds överviktig eller tvångsmatas. Eller har kraftig benstomme. Eller "rår inte för det". Blir riktigt less att höra på det skitsnacket.

"Tjock:
"
Som jag länkade i en post ovan, exempel på tjock. Men inte extremt tjock. Här snackar vi ca 10-15kg's övervikt. Det är dags att deffa för dessa personer, 4-6 månader med ett underskott på 500 kalorier om dagen, det är allt som krävs. Ser man ut sådär så brukar det bara gå utför om man inte gör något åt det direkt. Tillslut så har man en övervikt på 20-50+ kilo istället och vi snackar om år istället för månader av deff/bantning för att bli normal igen. För att inte tala om hur man ser ut och mår som extremt tjock. Där vill ingen hamna.

Visst, de flestas övervikt beror givetvis på att man rör sig för lite och äter för mycket, men sen finns det ju faktiskt en del andra faktorer som spelar in. Man kan ha hamnat i en depression som gör att man helt enkelt tröstäter. Sen finns det en del mediciner som gör att man går upp kraftigt i vikt. Det har ju även väldigt mycket med generna att göra. Vissa går ju upp lätt som en plätt och har svårare för att gå ner. Då är det inte alltid så lätt, men däremot förstår jag inte hur vissa inte inser att de måste ta tag i sitt problem med övervikt ordentligt innan de blir jättetjocka. Oavsett av vilken anledning man är överviktigt går det ju alltid att göra något åt saken. De flesta måste ju vara medvetna om att de knappast blir bättre av att de äter mer.
Citera
2014-02-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JavierDouchebag
Trams, det anses som avvikande att attraheras av fläskiga brudar. Anledningen till att vissa gillar feta kvinnor är verkligen inte för att de luras av samhället att det är snyggt. Anledningen är att fetma är rebelliskt och anses vara något fel.

Det finns en del som har fetisch till överviktiga brudar men det jag kommenterade på är att majoriteten inte gillar tjockisar men att samhället försöker tvinga dem med t.ex. Fat acceptence och All bodies are beautifull. Att du skriver att anledning till att vi inte tänder på tjockisar är för att de är rebeller antar jag bara är gyckel från din sida.
Citera
2014-02-05, 15:22
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Idealen ändras ständigt, själv skiter jag fullständigt i vilken norm som gäller för tillfället. Jag ser ut som jag gör sen är det bra med det. Föreslår att andra gör samma sak så slipper man mycket tjafs.
Citera
2014-02-05, 16:42
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Idealen ändras ständigt, själv skiter jag fullständigt i vilken norm som gäller för tillfället. Jag ser ut som jag gör sen är det bra med det. Föreslår att andra gör samma sak så slipper man mycket tjafs.
Eller så utgår man alltid efter att förbättra sig själv istället för att vara en nöjd tjocksmock.
Citera
2014-02-05, 16:51
Medlem
JavierDouchebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenNyaSkolan
Det finns en del som har fetisch till överviktiga brudar men det jag kommenterade på är att majoriteten inte gillar tjockisar men att samhället försöker tvinga dem med t.ex. Fat acceptence och All bodies are beautifull. Att du skriver att anledning till att vi inte tänder på tjockisar är för att de är rebeller antar jag bara är gyckel från din sida.
På vilket sätt blir du tvingad att gilla feta tjejer? Bara för att det finns överviktiga som vill bli respekterade, så tvingar dem dig inte att tycka det är attraktivt.
Citera
2014-02-05, 16:53
Medlem
JavierDouchebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steeekarn
Självklart inte försökte vara lite ironisk men misslyckades uppenbarligen totalt, skyller det på ölen men jag står fast vid att mycket av det daltande som man finner i Sverige idag har en stor påverkan på mångas moral och samvete, kan det vara så att män undermedvetet dras till "tjocka" personer på grund av att man inte vill ses som en dålig människa om du förstår vad jag menar.
Tvärtom, många som gillar feta kvinnor är sadister och attraheras av övervikt för att de har lärt sig att det är skadligt och förnedrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in