2007-06-03, 21:24
Medlem
Jag sg i ett inlgg lngre bak att han sitter p Halls psykavdelning. Han har ju tidigare suttit p normalavdelning. Ngon som vet varfr han har ftt byta.
Citera
2007-06-03, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frökentrevlig
Jag sg i ett inlgg lngre bak att han sitter p Halls psykavdelning. Han har ju tidigare suttit p normalavdelning. Ngon som vet varfr han har ftt byta.
Galenskap framkallad av lngvarig ofrihet?

Han har ju haft ganska mycket bekymmer ven sen han kom innanfr murarna. Han trffade ju och gifte sig med ett psykfall som han ven fick barn med. Jag har fr mig att denna kvinna senare fick nn typ av psykbryt och frskte mrda bde barnet och sig sjlv. Axelsson och kvinnan skildes senare t. Jag hittar dock inga artiklar som stdjer mina pstenden, om ngon knner till mer och storyn s r ett par lnkar tacksamt behvda.

Maria, 25, fick barn med morddmde Andreas Axelsson
https://www.aftonbladet.se/vss/kvinn...628314,00.html

// Roger P.
Citera
2007-06-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frökentrevlig

Man mste inte vara knpp fr att sitta p psykavdelning i fngelse. Det kan rra sig om allt frn att man inte orkar vara p normalavdelning (kan vara rtt stkigt och hgljutt) till att man har smnsvrigheter eller depression. Ibland hamnar folk dr till och med fr drogproblem (ex om det r mycket droger p normalavdelning).

Har sjlv inga erfarenheter av psykavdelning i fngelse men har trffat mnga som suttit dr eller senare hamnat dr.

Rent generellt, allts ej syftandes Axelsson, s brukar livstidarna f lttare depression runt var femte r. Det r ganska naturligt med tanke p att de har obestmda straff. Livstid r ju faktiskt livstid till dess att man fr nd. Blotta ovissheten kan nog kncka de flesta.
Citera
2014-01-31, 15:20
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Axelsson i malexander

Den killen hr man inget om. Olsson har ju sin blogg o allt som rr arklvs frflyttningar o snt hamnar i media, men axelsson. Va gr han o skter han sig p kken eller var sitter han ocks nnstans?? Info??
Citera
2014-01-31, 16:15
Medlem
TinyPoliss avatar
Har helt enkelt sin frklaring i att han inte r lika mediakt som sina mrdarkollegor.
Ger inga intervjuer etc.
Sopan sitter visst p Tidaholmsanstalten.
Fick barn med ngot psykfall till kvinna som i sin tur frskte mrda deras barn.
Citera
2014-01-31, 17:38
Medlem
finns en gammal intervju med honom p svt tror jag det var, sg den hromveckan, han r lika jvlig som dom andra tv. Var det inte hans tjej som pippade tony olsson ocks?
Citera
2018-01-08, 21:48
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Polismrdare ansker om nd nekas

Citat:
Andreas Axelsson som r dmd till livstids fngelse har anskt om att f sitt straff tidsbestmt. Tingsrtten nekar.

https://norrkopingnews.se/nyheter/po...-om-nad-nekas/
Citera
2018-01-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce

Annika stberg 2.0. Arklv har ju redan erknt att det var han.
Citera
2018-01-08, 23:09
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kriminalhistoria
/Moderator
Citera
2022-09-09, 08:28
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce

Tydligen blir han frislppt nu under september i r.
Citera
2022-09-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Tydligen blir han frislppt nu under september i r.
Japp 22/9 2022, slpps Axelsson villkorligt.
Citera
2022-09-21, 19:47
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Japp 22/9 2022, slpps Axelsson villkorligt.
Vi fr vl hoppas han ramlar framfr en kula eller nt-han har vl inget positivt att tillfra nnstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in