2007-06-03, 21:24
  #1
Medlem
Jag såg i ett inlägg längre bak att han sitter på Halls psykavdelning. Han har ju tidigare suttit på normalavdelning. Någon som vet varför han har fått byta.
Citera
2007-06-03, 21:31
  #2
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frökentrevlig
Jag såg i ett inlägg längre bak att han sitter på Halls psykavdelning. Han har ju tidigare suttit på normalavdelning. Någon som vet varför han har fått byta.
Galenskap framkallad av långvarig ofrihet?

Han har ju haft ganska mycket bekymmer även sen han kom innanför murarna. Han träffade ju och gifte sig med ett psykfall som han även fick barn med. Jag har för mig att denna kvinna senare fick nån typ av psykbryt och försökte mörda både barnet och sig själv. Axelsson och kvinnan skildes senare åt. Jag hittar dock inga artiklar som stödjer mina påståenden, om någon känner till mer och storyn så är ett par länkar tacksamt behövda.

Maria, 25, fick barn med morddömde Andreas Axelsson
https://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/utskrift/0,3258,628314,00.html

// Roger P.
Citera
2007-06-03, 22:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frökentrevlig
Jag såg i ett inlägg längre bak att han sitter på Halls psykavdelning. Han har ju tidigare suttit på normalavdelning. Någon som vet varför han har fått byta.


Man måste inte vara knäpp för att sitta på psykavdelning i fängelse. Det kan röra sig om allt från att man inte orkar vara på normalavdelning (kan vara rätt stökigt och högljutt) till att man har sömnsvårigheter eller depression. Ibland hamnar folk där till och med för drogproblem (ex om det är mycket droger på normalavdelning).

Har själv inga erfarenheter av psykavdelning i fängelse men har träffat många som suttit där eller senare hamnat där.

Rent generellt, alltså ej åsyftandes Axelsson, så brukar livstidarna få lättare depression runt var femte år. Det är ganska naturligt med tanke på att de har obestämda straff. Livstid är ju faktiskt livstid till dess att man får nåd. Blotta ovissheten kan nog knäcka de flesta.
Citera
2014-01-31, 15:20
  #4
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Axelsson i malexander

Den killen hör man inget om. Olsson har ju sin blogg o allt som rör arklövs förflyttningar o sånt hamnar i media, men axelsson. Va gör han o sköter han sig på kåken eller var sitter han också nånstans?? Info??
Citera
2014-01-31, 16:15
  #5
Medlem
TinyPoliss avatar
Har helt enkelt sin förklaring i att han inte är lika mediakåt som sina mördarkollegor.
Ger inga intervjuer etc.
Sopan sitter visst på Tidaholmsanstalten.
Fick barn med något psykfall till kvinna som i sin tur försökte mörda deras barn.
Citera
2014-01-31, 17:38
  #6
Medlem
finns en gammal intervju med honom på svt tror jag det var, såg den häromveckan, han är lika jävlig som dom andra två. Var det inte hans tjej som pippade tony olsson också?
Citera
2018-01-08, 21:48
  #7
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Polismördare ansöker om nåd – nekas

Citat:
Andreas Axelsson som är dömd till livstids fängelse har ansökt om att få sitt straff tidsbestämt. Tingsrätten nekar.

https://norrkopingnews.se/nyheter/polismordare-ansoker-om-nad-nekas/
Citera
2018-01-08, 23:07
  #8
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Polismördare ansöker om nåd – nekas



https://norrkopingnews.se/nyheter/polismordare-ansoker-om-nad-nekas/

Annika Östberg 2.0. Arklöv har ju redan erkänt att det var han.
Citera
2018-01-08, 23:09
  #9
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kriminalhistoria
/Moderator
Citera
2022-09-09, 08:28
  #10
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Polismördare ansöker om nåd – nekas



https://norrkopingnews.se/nyheter/polismordare-ansoker-om-nad-nekas/

Tydligen blir han frisläppt nu under september i år.
Citera
2022-09-20, 18:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Tydligen blir han frisläppt nu under september i år.
Japp 22/9 2022, släpps Axelsson villkorligt.
Citera
2022-09-21, 19:47
  #12
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Japp 22/9 2022, släpps Axelsson villkorligt.
Vi får väl hoppas han ramlar framför en kula eller nåt-han har väl inget positivt att tillföra nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in